Auguszta
-4 °C
2 °C

Alonso elkeserítő elemzése a Forma-1-ről

2015.06.06. 08:58

Az utóbbi másfél hónapban már írtunk róla, hogy valamit kezdeni kell a Forma-1-gyel, a pilóta-szakszervezet el is indított egy közvéleménykutatást, hogy kiderüljön, milyen F1-et szeretnének a nézők, a csapatok mítingeltek - bár teljesen hiába -, most meg Fernando Alonso panaszkodott az állapotokra.

A kétszeres bajnok nagyon szenved a McLaren-Hondával, öt futamon pontot sem tudott szerezni, azaz nem került az első tízbe, de nem is emiatt szomorú, hanem mert nem versenyezhet. Legalábbis úgy nem, ahogy autóversenyzők szoktak, a határon, tövig nyomva a pedált.

"A lehető leggazdaságosabban kell vezetned, ez a dolgod. Mint egy utasszállító gép kapitányának, a lényeg, hogy mindent kézben tarts, és minden rendben működjön. Jelenleg nehéz a határokat feszegetni, mert azzal valamiben kevésbé gazdaságos üzemmódba kapcsolsz, és az meglátszik majd a köridődön. A lényeg, hogy minden 100 százalékon működjön, kivétel te magadat" - idézte a spanyolt az Autosport.com a Kanadai GP-hétvége kezdetén.

Sainz és Alonso Montrealban
Sainz és Alonso Montrealban

Az újonc ifjabb Carlos Sainz pár napja azt mondta, mentálisan szörnyen megerőltető az F1, de persze nem a pszichikai csatákra és a fejben zajló játszmákra gondolt, hanem arra, hogy "80 százaléka a koncentrálásodnak arra megy el, hogy állítgasd a kormányon a dolgokat, 20 százalék magára a vezetésre". A 20 éves szerint is egyértelmű, hogy ennek fordítva kellene lennie.

És Alonso szerint is:

"Rengeteget beszélünk a csapattal menet közben, és állítgatjuk a kormányt, hogy minden gazdaságosan működjön. Például ha öt körön át fél másodpercet veszítesz, mert nem nyomod neki, az lehet hogy nem is rossz ötlet, mert megkíméled a gumijaidat az utolsó körökre, és akkor egy másodperceket hozol vissza. Furcsa így vezetni, elég frusztráló."

Az F1 tehát valamiféle rövidtávú megbízhatósági versennyé vált, mint a régi utcai túraautó-versenyek, akár a Mille Miglia, amiben Olaszországot körbeautózva kellett megtenni 1600 kilométert. Többnyire nem a leggyorsabb, hanem a legkiegyensúlyozottabban vezető nyert.