Káosz, dráma, őrület, gyász, Ferrari, ez volt a 30. Magyar Nagydíj
További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
A 30. Magyar Nagydíj nem is indulhatott volna drámaibban, Massa ugyanis rosszul állt fel a rajthelyére, így nem rajtoltatták el a mezőnyt. Újabb felvezető kör jött, és csak másodjára sikerült elstartolnia a jubileumi futamnak.
Hamiltont a pole-on megzavarhatta a plusz egy kör, elaludt, Rosberg és a két Ferrari is lestartolta. Ebből még vissza is jött valamennyire az első kanyarig, de nagyon korán fékezett, így a Ferrarik és csapattársa is simán befordult előtte.
Rosbergé lett volna a második hely, de Raikkönen a második kanyarig a belső íven maradt, remekül bebújt mellé, azaz Ferrari 1-2-vel zárult az első kör.
A nagyrészt ferrarista tribünök a célegyenesben megőrültek, óriási üdvrivalgás fogadta a váratlanul élre tört piros autókat.
Hamilton pocsék nyitókört zárt, a sikánnál még el is fékezte magát, átszáguldott a kavicson, és tizediknek esett vissza, Massa mögé.
Vettelt nem lepte meg a helyzete, szépen, de biztosan kezdett ellépni Raikkönentől, akinek az autójáról a sikánban letört egy légterelő. Már új orrot készítettek neki, de végül a csere ellen döntöttek.
Hamiltonnak 10 körébe telt, míg meg tudta előzni Massát, össze is értek, aztán Perezen már gyorsabban átjutott. A kerékcserékből is jól jött ki, nyolcadikról az ötödik helyre jött fel, Ricciardo mögé.
A mezőnyben is nagy volt a kavarodás, Kvjat elengedte a gyorsabb csapattársát, így lett Ricciardo negyedik, míg Maldonado hosszú idő után újra koccant, a pénteken már szerencsétlenül járt Sergio Perez újra repült, csak most sokkal kisebbet, és vissza is tudott állni. Maldonadót idén először büntették.
Hamilton Ricciardón kisebb csata után túljutott, és mehetett csapattársára a harmadik helyért. Nagy tempóban jött, már csak öt másodperc volt a hátránya, amikor a 43. körben a végig káoszközeli futam végképp a feje tetejére állt.
Hülkenberg Force India-Mercedeséről a célegyenesben, közel 300-as tempónál esett le az első szárny, tehetlenül átgázolt rajta, és darabokra, szilánkokra törte, mielőtt nagy sebességgel a gumifalba csúszott. Semmi baja nem lett, de az autó összetört, és az aszfaltot takarítani kellett, rövid virtuális után jött az igazi Safety Car.
Körökön át bent volt, és a mezőny a boxutcát használta a célegyenes helyett, hogy a törmelékeket eltávolíthassák biztonságosan.
Az újraindulás után 20 körös sprintverseny jött a teljesen összerázódott Vettellel, Raikkönennel, Rosberggel és Hamiltonnal, illetve Ricciardóval az élmezőnyben, utóbbi a lágyabb gumival kezdhetett, ami nagy előny, a Pirelli szerint körönként 2 mp is lehet. Az SC alatt mindenki letudta második boxkiállását, így kerékcserén már senkinek nem kellett aggódnia.
Hamilton ekkor viszont végleg bebizonyította, ez nem az ő napja. Elaludta ezt a rajtot is, Ricciardo megelőzte, aztán az angol elfékezte magát az első kanyarban, és belecsúszott a Red Bullba. Első szárnya eltört a Mercinek, cserélni kellett, majd még egy boxbüntetést is kapott a baleset okozásáért.
Ricciardo ellenben tovább tudott menni kisebb károkkal, a Red Bull-Renault már több sebből vérzett, mivel az első kanyarban már Bottasszal is összement. Ennek ellenére hajtott keményen Rosbergre, de az erőtlen Renault-motor miatt nem volt esélye előzni. Tíz kör alatt benne is tudatosult ez, és öt fordulóval a vége előtt - amint azt később el is mondta - mindent egy lapra tett fel: rettentően későn fékezett az első kanyarban, becsúszott Rosberg mellé. A német simán visszavette volna a pozícióját, de nem hagyott elég helyet, hátsó kereke összeért a Red Bull első szárnyával. Defekt a Mercinek, szárnytörés a Red Bullnak.
Ezzel Vettelnek biztossá vált a győzelem, Rosberg a kerékcsere után 13.-nak esett vissza, Ricciardo a szárnycserével is maradt harmadik.
Hamilton közben Grosjean megelőzésével hatodiknak jött fel, és Rosberg is bejött nyolcadiknak a hátra lévő pár körben.
Kvjat a Rosberg-Ricciardo-koccanással megörökölte a második helyet, és bár kapott 10 mp büntetést, mert egy korábbi csatában a pálya elhagyásával szerzett előnyt, de ez nem osztott, nem szorzott, olyan sokkal előzte meg csapattársát a célban. (Idejéhez 10 mp-et adtak, ám így is ő lett a második.)
Vettel 41-edszer nyert, ezzel beérte Sennát, a Hungaroringen viszont először győzött. Úgy fogalmazott, jó volt ezt is kipipálni. Kvjat először érte el a dobogót, Ricciardo és a Red Bull is először végzett idén a top3-ban. Az ausztrál testbeszédén azért látszott, úgy érezte, győzelmet szalasztott. De ja vú, mondta, tavaly hasonló helyzetből, az utolsó körökben kettőt előzve nyert nálunk.
Az újonc Max Verstappen csendben negyedik lett, ami rövidke karrierje legjobbja. Fernando Alonso a McLaren-Hondával ötödik, legyőzte mindkét Mercedest, amik közé Grosjean ékelődött be hetediknek. Button, azaz a másik McLaren is pontot szerzett Ericsson előtt, vagyis a Honda-motor kezd életjelet mutatni.
Tavaly azt írtuk, az volt minden idők legjobb Magyar GP-je, de lehet, hogy az idei még azt is überelte. Sőt. Vettel a győzelmet, a dobogósok a helyezéseiket ajánlották a sokat említett Jules Bianchinak, bő egy hete elhunyt társuknak.
A vb mindenesetre nem lett izgalmasabb, Hamilton pocsék napja ellenére is 21 pontra növelte előnyét a világbajnokságban. Most majdnem egy hónap szünet jön, aztán pedig a Belga GP.