További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Tovább bonyolódhat a Red Bull motorválsága, miután felmerült, hogy a Ferraritól csak egyéves motorokat kaphatna az istálló, illetve fiókcsapata, a Scuderia Toro Rosso.
A Red Bull szakítófélben van a Renault-val, ami állítólag jövőre egyetlen csapatnak sem ad el motort - ha megveszi a Lotust, és saját istállót alapít, ha nem. Természetesen egyik eshetőség a franciák F1-es kiszállását jelentené, de szinte biztos, hogy a Lotusnál kötnek ki, és gyári alakulatot csinálnak belőle 2016-ra. Lényeg a lényeg, nem adnak motort senkinek magukon kívül.
A Mercedes már bezárta a kaput a Red Bull előtt, aminek így egy lehetősége marad, a Ferrari. Ott van persze még a Honda is, de egyrészt a japánok is csak a McLarennek akarnak szállítani, másrészt a Red Bull nem akar még a Renault-nál is gyengébb motort. Magyarul: a Honda a kutyának nem kell.
Azaz marad a Red Bull-Ferrari és a Toro Rosso-Ferrari, aminek az olaszok örömmel eleget tennének. Monzában már tárgyaltak a felek, úgy tudni, sikerrel, ám most az Autosport bennfentese, Dieter Rencken arról ír, hogy a Ferrari csak egyéves motort akarna adni a Red Bullnak.
Jelenleg a szabályok ezt nem teszik lehetővé, ugyanis szigorítottak azon, miután a Marussia talált egy kiskaput a szövegezésben, így legálisan vett a Ferraritól 2014-es motorokat 2015-re. Most az van a szabályban, hogy egy motorszállítónak minden csapatnak ugyanazt a specifikációjú motort kell leszállítania.
Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke az újságnak viszont elmondta, dolgoznak rajta, hogy a szabályt visszalazítsák, így jövőre lehessen eladni 2015-ös motorokat.
A Marussia ennek újra örülne, mert a Ferrari helyett így a Mercedestől vehetne korosabb, ám még mindig nívós motorokat, a Red Bull viszont a kardjába dőlne, ha a Ferraritól csak a tavalyit kapná. A Renault-nál elméletileg persze az is jobb lenne, de győzelemre valójában esélytelen, és a franciákkal is az volt a bajuk, hogy minden sanszukat elveszítették arra, hogy futamokat nyerjenek.
Nagyjából ez lenne a helyzet a Ferrari B motorjával is, azt pedig az RBR-től többen, többször is elmondták, hogy nem körözgetni vannak a Forma-1-ben, a helyezés nekik mindegy, akkor inkább kiszállnak.
Nem tudni, mit tárgyaltak eddig a Ferrarival, de a Red Bullnak meg kell valahogy egyeznie az olaszokkal a jövő évi motorról. Lehet, hogy piszok drágán fognak csak hozzájutni, és kézenfekvő lenne a köztes megoldás is: kapjon a Red Bull Racing csúcsmotorokat, a fiókcsapat Toro Rossónak meg jó lesz a tavalyi is. Az STR mindig is - vagy szinte mindig - az RBR mögött volt eredményességben, így ez továbbra sem változna.
Amennyiben viszont a Ferrari hajthatatlan, és a Red Bullnak is csak tavalyi motort akar szállítani, a motorválság mélyebb lesz, mint a szezonban bármikor, és az RBR, illetve az STR kiszállásával fenyeget. Ez persze senkinek nem érdeke, és a Gazzetta dello Sport már utalt is rá, a Ferrarinak friss motort kell biztosítania a Red Bull számára, illetve, hogy Sergio Marchionne elnöknek ez is a szándéka.