A VW megveszi a Red Bull Racinget?
Megveszi a Red Bull Racinget a Volkswagen, állítja Eddie Jordan korábbi csapattulajdonos, ma a BBC szakértője. Az ír üzeletember magas rangú VW-vezetőkre hivatkozik, úgy értesült, a megállapodás már télen megszületett, csak el kellett távolítani az elnökségből a bizniszt ellenző topmenedzsert.
Ez áprilisban megtörtént, így az üzlet létrejöhet, még ha úgy is, hogy a VW 2018-ig nem tud motort gyártani a csapatának - ezt is Jordan mondja.
Vagyis a helyzet az, hogy lesz egy Red Bull-VW már 2016-ban, amiben nem lesz VW-motor, hanem az egyetlen elérhető, Ferrari lesz benne, legalább két éven át.
Kérdés, hogy ebben mi érné meg a VW-nek, és hogy egyáltalán a Ferrari engedné-e, hogy VW-nek brendeljék a motorját.
Az RBR szakít jelenlegi motorszállítójával, a Renault-val, és mivel a Mercedes nem ad el neki motort, a Ferrari az egyetlen lehetősége - de még ez a deal sincs nyélbeütve.
Vagyis kérdőjel hátán kérdőjelbe botlunk, még akkor is, ha Jordan valóban nagyon bennfentes. Mindenki előtt megjósolta például, hogy Lewis Hamilton a McLarentől a Mercedeshez szerződik, és hogy Kimi Raikkönen visszatér a Ferrarihoz. Ám egyik sem volt ehhez fogható megállapodás.
Jelen esetben nehéz rációt találni az állításában, még akkor is, ha a Red Bull és a VW tényleg jó viszonyban van: a rali-vb-n sorozatban harmadik vébécímüket nyerték együtt, az italgyár a főszponzor.
Ami valószínűbbnek tűnik, hogy a VW fokozatosan szerez részesedést az RBR-ben, és az egészet, vagy nagy részét 2018-ra veszi meg, amikor motort is tud adni neki, és gyári csapatává képes lenni.
Addig valószínűbb a Red Bull-Ferrari, aminél a háttérben ott van a VW, olyan - nagyon - csendestársféleként.
A Red Bull Racing egyébként az ital kitalálója és a cégtulaj Dietrich Mateschitz tulajdonában van, az értéke eurószázmilliókban, de inkább milliárdban mérhető. Az előző öt év kiemelkedően legsikeresebb csapatáról beszélünk, ami tavaly előttig zsinórban négy vb-címet szerzett Sebastian Vettellel.
Tavaly még három futamot nyert, idén egyelőre nyeretlen a gyenge Renault-motor miatt. A hétvégén, Szingapúrban készülnek az év versenyére, itt van legnagyobb esélyük a sikerre. A szabadedzést pénteken már meg is nyerték.
Mateschitz közben megerősítette, a Ferrari a következő két-három évre megoldást jelenthet motorszállítóként, és a Motorsport.com úgy tudja, a VW-t még jópár évig tarthat meggyőzni, hogy szálljon be az F1-be, talán éppen 2018-ig.