Niki Lauda Mercedes-főnök aggódik, hogy a hétvégi Orosz GP-n megismétlődhet csapata szingapúri szenvedése, amikor három hete erősen visszaestek, a Ferrarik és a Red Bullok mögé. Csapata pontos magyarázatot azóta sem talált - azon kívül, hogy a lassú városi pályán nem érvényesült a motorerő -, de mivel egy hét múlva, Szuzukában újra simán nyertek, el is avult a kérdés. Érdekes lehet viszont újra, ha újra kínlódni fognak.
Laudát az izgatja, hogy gondjuk lehet a gumikkal:
Attól tartok, hogy Szocsiban a szingapúrihoz hasonló aszfalt van.
Ráadásul a gumik meg teljesen ugyanolyanok lesznek, mint Szingapúrban, mert a Pirelli ide is a szuperlágy-lágy kombinációt jelölte. A pálya viszont sokkal gyorsabb, mint a szingapúri, így ha a Mercedes itt nyer, vagy legalábbis jóval gyorsabb lesz, mint a távol-keleti városi pályán, bebizonyosodhat, hogy tényleg a motorerő volt a visszaesésük oka. Szocsi is városi verseny, csak nem annyira szűk és kanyargós, mint a szingapúri.
A Pirelli merészebb gumiválasztását egyébként kicsit maguknak is köszönhetik, állítja Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója.
"Nem volt itt sima hétvégénk tavaly a friss aszfalt és az új pálya miatt, amin kissé kiszámíthatatlanul viselkedtek a gumik. Idén léptünk egyet előre, lágy és szuperlágy lesz, amit talán Nico (Rosberg) motivált, mivel majdnem a teljes távon végigment ugyanazzal a szettel. Egy év alatt bejáratódhatott az aszfalt, másképp viselkedhet, így mindenre fel kell készülnünk."
Az első szocsi futamra ugyanis lágy-közepest vittek, de Rosberg az első kanyarban elfüstölte a gumijait, azonnal kereket cserélt, és a közepesekkel simán elment a célig.