A mexikói tetőn hullanak az F1-motorok, mint a legyek?
További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
23 év után tér vissza a Forma-1 Mexikóba a hétvégén, ugyanoda, ahol legutóbb, 1992-ben is vizitált, a Rodriguez-testvérekről elnevezett pályára, Mexikóvárosba. Azóta nem volt ennyire magasan sem az F1: 2200 méter fölött fekszik a Hermanos Rodriguez Pálya, míg a következő legmagasabb a brazíliai Interlagos, 750 méteren.
"A hűtés lesz a probléma, mert ugyanakkora teljesítményt kevesebb levegővel kell hűtenünk. A másik a turbó, aminek sokkal jobban kell pörögnie, hogy leadja ugyanazt a teljesítményt. Sokat szimuláltuk a körülményeket, de tudjuk, hogy az ismeretlenbe megyünk" - mondta Remi Taffin, a Renault főnöke.
Az F1-turbók maximális fordulatszáma a szabályok szerint 125 ezer fordulat/perc, a legtöbb 100 ezer körül pörög a normális pályákon. Itt növelni kell a fordulatot, és ez a megbízhatóság rovására mehet.
"A turbinának keményebben kell dolgoznia, hogy ennyivel a tengerszint fölött is meglegyen az elvárt teljesítmény, több levegőt kell a motorba juttatnia" - aggódott Arai san, a Honda-főnök.
A Renault és a Honda a két gyenge motor az F1-ben, de a ritka levegő a Mercedest és a Ferrarit is meg fogja viselni.
Egy esetben nem lesz gond a motorok körül: ha esik, ahogy azt szombat-vasárnapra jósolják. Péntekre mondják az egyetlen száraz napot, aztán újra két olyan esős nap jöhet, mint volt alig egy hete, Austinban a péntek és a szombat.