A mexikói tetőn hullanak az F1-motorok, mint a legyek?

2015.10.28. 17:33

23 év után tér vissza a Forma-1 Mexikóba a hétvégén, ugyanoda, ahol legutóbb, 1992-ben is vizitált, a Rodriguez-testvérekről elnevezett pályára, Mexikóvárosba. Azóta nem volt ennyire magasan sem az F1: 2200 méter fölött fekszik a Hermanos Rodriguez Pálya, míg a következő legmagasabb a brazíliai Interlagos, 750 méteren.

Mik szenvedik ezt meg? A motorok.

"A hűtés lesz a probléma, mert ugyanakkora teljesítményt kevesebb levegővel kell hűtenünk. A másik a turbó, aminek sokkal jobban kell pörögnie, hogy leadja ugyanazt a teljesítményt. Sokat szimuláltuk a körülményeket, de tudjuk, hogy az ismeretlenbe megyünk" - mondta Remi Taffin, a Renault főnöke.

Az F1-turbók maximális fordulatszáma a szabályok szerint 125 ezer fordulat/perc, a legtöbb 100 ezer körül pörög a normális pályákon. Itt növelni kell a fordulatot, és ez a megbízhatóság rovására mehet.

"A turbinának keményebben kell dolgoznia, hogy ennyivel a tengerszint fölött is meglegyen az elvárt teljesítmény, több levegőt kell a motorba juttatnia" - aggódott Arai san, a Honda-főnök.

A Renault és a Honda a két gyenge motor az F1-ben, de a ritka levegő a Mercedest és a Ferrarit is meg fogja viselni.

Egy esetben nem lesz gond a motorok körül: ha esik, ahogy azt szombat-vasárnapra jósolják. Péntekre mondják az egyetlen száraz napot, aztán újra két olyan esős nap jöhet, mint volt alig egy hete, Austinban a péntek és a szombat.

Hamilton a vb-cím után is a győzelemre hajt

 A harmadik világbajnoki címét a múlt vasárnapi Egyesült Államok Nagydíján bebiztosító Lewis Hamilton, a Forma-1-es Mercedes istálló brit versenyzője nyerni akar, s ezzel történelmet írna a 23 év után újra sorra kerülő mexikói GP-n a hétvégén. "A Mexikói Nagydíj modern történetének első győzteseként szeretnék maradandót alkotni" - jelentette ki szerdán a 30 éves pilóta, aki három nappal ezelőtt Austinban ért célba elsőként, s ezzel címét megvédve harmadik vb-diadalát aratta. Az egyéni pontversenyt először 2008-ban megnyerő Hamilton a mostani szezonban 16 futamból tízen győzött, így ha a hátralévő három versenyen is elsőként halad át a célvonalon, beállítja a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettel (Ferrari) és a legendás, hétszeres világbajnok Michael Schumacher rekordját. Előbbi 2013-ban még a Red Bull színeiben, utóbbi pedig 2004-ben, a Ferrarival nyert egy idényben 13 GP-t. "Az Orosz Nagydíjon viselt usanka és az amerikai cowboy-kalap után remélem, hogy egy óriási sombreróval a fejemen állok majd a dobogón Mexikóban" - mondta Hamilton, akinek a mezőny legjobb autója, illetve az idén látott fölénye mellett a statisztika is reményt adhat: 1962 és 1970 között ötször, 1986 és 1992 között kétszer nyert brit versenyző Mexikóban, ahol az eddig megrendezett 16 F1-es futamon így a szigetországi pilóták voltak a legsikeresebbek. Az utolsó, 1992-es mexikói versenyen az abban az évben világbajnok Nigel Mansell győzött. (MTI)