A dráma még fokozódhat, de a Mercedes nem számít eljárásra
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A száraz 3. szabadedzés után remek időmérőre volt kilátás a 31. Magyar Nagydíjon szombaton, mert Rosberg Mercedese mindössze két ezreddel verte Verstappen Red Bullját. Hihetetlen is lett a délután, de nem a két topcsapat nagy csatája, hanem az időjárás miatt.
40 perccel kettő előtt leszakadt az ég a Hungaroringen, annyira esett, hogy a kétórás rajtot előbb tíz, majd még tíz perccel el kellett halasztani. 14:20-kor indultak el végül, de mindössze öt perc után már újra álltak a kocsik: újra leszakadt az ég.
Annyira esett, hogy tévén nem lehetett látni az autókat a célegyenesben, de élőben is alig, bár a sajtóközpont közvetlenül a célegyenes mellett van. Jogosan jött a piros zászló.
Az eső lassan csendesedett, jöhetett a folytatás a teljesen felázott pályán, de innen kissé kabaréba ment át az edzés ugyanis:
- négy perc után Ericsson kicsúszása miatt
- majd két perc után Massa balesete miatt
- majd bő egy perccel a vége előtt Haryanto bukása miatt
kellett újra és újra félbeszakítani a körözést piros zászlóval.
Ericsson és Haryanto ugyanott csúszott a korlátnak, fent, a sikán után, Massa a Mansell-kanyarból kijövet. Mindig veszélyes helyen állt meg a kocsi, a korlátot is megrongálta mind, a pálya vizes is volt, vagyis a versenyigazgató folyamatosan jól döntött, amikor megszakította az edzést. (Ezt egyébként az időmérő után az első három helyezett is megerősítette.)
Az első harmad így majdnem egy órán át tartott, szerencsére a maradék kettőben már inkább a pályán haladó kocsik voltak főszerepben. Az aszfalt folyamatosan száradt, interről sima gumira válthattak a pilóták a második szakasz közepén, az járt jól, aki az utolsó pillanatban tudta megkezdeni az utolsó gyors körét.
Ezek kezdetén Kimi Raikkönen még vezetett, de ő túl korán kezdte meg a kört, és végül 15. lett. Lewis Hamilton a negyedik pozícióból esett folyamatosan vissza, mert a szárazabb pályán utána érkezők megelőzték, de végül megállt a 10., még épp bent maradó pozícióban. Daniel Ricciardo 7 másodperccel a leintés előtt kezdte a kört, és simán továbbjutott harmadikként.
A nagy dráma viszont a végére maradt, szerencsére. Immár teljesen szárazon Hamilton futott egy nagyon jó kört, 1:20.1-et, a hétvége addigi legjobbját. Rosberg másodjára 93 ezredre, Ricciardo 172 ezredre került tőle, és mindannyiuknak maradt még egy köre.
Hamilton három tizeddel verte saját legjobb részidejét, de Fernando Alonso McLarenje épp előtte pördült meg, sárga zászló, le kellett lassítania. Rosberget viszont nem akadályozta a McLaren, ő befejezte a körét, és az első és egyetlen 1:19-es idővel a hétvégén megszerezte a pole pozíciót. Ricciardo elmondta, ő 3 tizeddel verte saját legjobb részidejét, de a sárga zászló őt is megakasztotta, így maradt harmadik, Hamilton mögött.
Az ismétléseken viszont látszott, hogy Rosberg egy dupla lengetett sárga zászlós poszt mellett haladt el, látszólag teljes gázon, ami miatt Chris Horner RBR-csapatfőnök állítólag a felügyelőkhöz fordul, bár ezt nem erősítette meg a csapat.
Rosberg és csapatfőnöke, Toto Wolff is azt mondta, a német jócskán elvette a gázt azon a helyen, így nem tudnak semmilyen szabálytalanságról.
Rosberg 26. karrierpole-jával így elsőként rajtolhat vasárnap, Hamilton második, Ricciardo harmadik lesz a startnál. Csapattársa, a negyedik Max Verstappen most nem tudott beleszólni az élcsatába, de a futamon ő is nagyon jó lehet.
Az biztos, hogy kemény hétvégéjük van a pilótáknak, mert az időmérő 14:20-tól majdnem 16 óráig tartott, vagyis mintha lenyomtak volna egy futamot már szombaton is, esőben és napsütésben. A 30 ezer néző is mintha már egy nappal korábban kapott volna egy előre hozott 31. Magyar GP-t. Az biztos, hogy időmérők között ennél kevés izgalmasabb volt az F1-ben az elmúlt 30 évben, mióta Magyarországon is rendeznek futamot.
Ha esik, ha száraz marad, ugyanis az előrejelzések szerint vasárnap délután is eső várható Mogyoródon.
Helyezés | Pilóta | Csapat | Idő | Különbség |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m19.965s | - |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m20.108s | 0.143s |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m20.280s | 0.315s |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m20.557s | 0.592s |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m20.874s | 0.909s |
6. | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m21.131s | 1.166s |
7. | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m21.211s | 1.246s |
8. | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m21.597s | 1.632s |
9. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 1m21.823s | 1.858s |
10. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m22.182s | 2.217s |
11. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.941s | - |
12. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Ferrari | 1m25.301s | - |
13. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 1m25.416s | - |
14. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1m25.435s | - |
15. | Esteban Gutiérrez | Haas/Ferrari | 1m26.189s | - |
16. | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m27.063s | - |
17. | Jolyon Palmer | Renault | 1m43.965s | - |
18. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m43.999s | - |
19. | Kevin Magnussen | Renault | 1m44.543s | - |
20. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m46.984s | - |
21. | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m47.343s | - |
22. | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m50.189s | - |