Elhasználta utolsó három motorfejlesztési zsetonját a szezonra a Ferrari, hazai, Olasz Nagydíján fejlesztett motorral megy Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel.
Ezzel az olasz istálló lett az első idén, aki többet már nem módosíthat a motorján. A lépés kissé drasztikus, mert még nyolc verseny hátra van a 21 futamos idényből, azt mutatja, hogy az otthoni győzelemért próbál megtenni mindent az istálló.
Az Autosport.com úgy tudja, nagy javulást nem várnak az erőműrendszertől, amit a Red Bull szerint már az ő Renault-motorjuk is befogott teljesítményben. De valójában csak a pályán fog kiderülni, mire lesz képes az új motor, és mennyivel tudnak vele közelebb kerülni a Mercedeshez.
2016-os motorzsetonok
Ferrari 32 (0 maradt)
Honda 29 (3 maradt)
Mercedes 26 (6 maradt)
Renault 11 (21 maradt)
Mindkét kocsi ezt használja már a pénteki első szabadedzésen is.
A Ferrari gyenge szezont fut, négy futam óta dobogón sem állt pilótája, idén még nem nyertek, és a pontversenyben is leszorultak a harmadik helyre, az RBR mögé.
Monzában viszont óriási a várakozás és az elvárás a Ferraritól, bizonyítaniuk kellene.