Erős figyelmeztető jel a Forma-1-nek
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A malajziai sportminiszter szerint az ázsiai országnak ki kellene vonulnia a Forma-1-ből, a sepangi pálya vezetője pedig úgy véli, hogy a Mercedes fölénye miatt kiveszett az izgalom a sorozatból.
Az F1-es versenynaptárban 1999 óta megszakítás nélkül szereplő Malajziai Nagydíj mostani szerződése 2018-ig szól, de lehetséges, hogy a futam már jövőre sem szerepel majd a programban, legalábbis a rendezők szabadulnának a versenytől. De 2018 után - a jelenlegi állás szerint - semmiképp nem rendeznének.
Az F1 új tulajdonosai ráadásul az Egyesült Államokban terjeszkednének úgy, hogy közben - ha elkerülhető - ne legyen több egy idényben a mostani 21 futamnál.
Razlan Razali, a sepangi pálya CEO-ja azt nyilatkozta, "talán jót tenne Malajziának egy kis szünet". "A Forma-1 már nem hozza lázba az embereket, miután egy csapat uralja a mezőnyt".
Khairy Jamaluddin sportminiszter azt emelte ki, hogy a rendezés költségei túl magasak, a megtérülés viszont korlátozott, 2014 óta kevesebb jegyet adnak el,
A televíziós nézettség alacsony, a külföldi vendégek közül is egyre kevesebben látogatnak el Sepangba.
Amikor először vendégül láttuk a Forma-1-et, akkor az egy nagy üzlet volt, mi voltunk az első házigazdák Ázsiából a régóta szerepet vállaló Japán után. Most már sok ázsiai helyszín szerepel a naptárban, a mi versenyünk nem nyújt semmi újdonságot
- mondta a miniszter. Azóta van Bahreini- , Abu-Dzabi- , Kínai- és Szingapúri GP is, pár évig Dél-Korea is rendezett.
Malajziában kezdetben ősszel volt a verseny, majd hosszú ideig ez volt az egyik első futam, március-április környékén, ám idén újra szeptember végére, október elejére került. Méghozzá pont a szomszédos Szingapúr nagydíja után jön, ami még inkább betett a látogatottságnak.
Bezzeg a MotoGP az szárnyal, és rekordokat döntöget az országban. Sepangban a hétvégén rendezik a következő versenyüket, amelyre jóval több jegyet adtak el, mint az F1 idei futamára. Tavaly a 25. Malajziai GP a motorosoknál telt házas volt 85 ezer nézővel, idén ennél is több belépő kelt el, 90 ezer, az összes, ráadásul előre.
Jamaluddin szerint a malajziai pályának a Moto GP-re és más sorozatokra kell koncentrálnia, mert ezeknek a rendezési költségei jóval alacsonyabbak, mint a Forma-1-é.
Sepang most őszre újíttatta fel a pálya aszfaltját, egészen magas színvonalúra sikerült, tükörsima lett, nem kis befektetés árán. A futamot Daniel Ricciardo nyerte a Red Bull Racingtől.
Az F1-es Malajziai Nagydíj jelenleg október 1-jei dátummal szerepel a múlt hónapban elfogadott, jövő évi előzetes versenynaptárban, és az FIA-nál nem tűnt úgy, hogy bármiféle gond vagy bizonytalanság lenne a rendezéssel. Valószínűleg az egy hónappal ezelőtti verseny számai riasztották el végleg a szervezőket. Razali annyit még elmondott, hogy a héten még biztos nem döntenek az F1-nagydíjuk sorsáról, könnyen lehet, hogy több hónapos, vagy még hosszabb huzavona várható.
A Forma-1-re egyre több futama panaszkodik a túl magas rendezési költségek és a folyamatosan eső érdeklődés miatt. (Index/MTI)