25 futamos F1-szezonok jöhetnek
További Forma-1 cikkek
- Tizenöt év után újra az F1-ben: nagy visszatérőt jelentett be a Haas
- Norris és Doohan nyomdokain: Molnár Martin sporttörténelmet írt Nagy-Britanniában
- Sajtóhírek szerint eldőlt Schumacher jövője
- Michael Schumacher lánya férjhez ment, ebben a ruhában mondta ki a boldogító igent
- A világ egyik leghíresebb sportolója elárulta, hogy egész életében depresszióval küzdött
Nemrég az ESPN csinált egy annyira hosszú interjút az F1 új motorsport-főnökének kinevezett Ross Brawnnal, hogy csak két részletben hozták le az anyagot. A második fél szombat este jelent meg, és Brawn erre is tartogatott érdekességeket.
A legnagyobb ezek közül talán az, hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a mostani 20-21 futamos idényeket 25 futamra duzzasszák fel. Ez persze elsősorban a Liberty Media érdeke lenne, de Brawn emlékeztet rá, hogy a mennyiség nem mehet a minőség rovására, jó futamokat, jó és érdekes helyen érdemes csak rendezni, tehát csak azért nem raknak majd újakat a naptárba pluszban, hogy több verseny legyen.
Talán a minőség biztosításánál is nagyobb gondot okozhat a logisztika, leginkább a csapatok szempontjából, 25 futam ugyanis azt jelentené, hogy átlagosan minden második hétvégén verseny lenne egy adott évben. Ha azt akarják, hogy legyen rendes téli időszak a fejlesztésre, ami azért elengedhetetlen, akkor még ennél is sűrűbbnek kellene lennie egy évnek.
Ezt a mostani rendszerben biztosan nem tudnák megoldani a csapatok, de a NASCAR-módszert átvéve, vagyis dupla stábokat felállítva működhetne Brawn szerint. Ha két külön szerelői és mérnöki stáb lenne minden csapatnál, akkor viszont működhetne, hiszen felváltva tudnának utazni a felszereléssel a helyszínekre – ez viszont növelné a költségeket is, az F1 pedig pont, hogy csökkenteni szeretné azokat.
Az interjúban Brawn megerősítette azt is, hogy nem támogatja a nyitható DRS-sel megtámogatott előzéseket, de még nem tudja pontosan, mi lehet a megoldás. Hogy ezt megtalálják, kutatócsoportot állítana fel a Formula One Managementen belül, jelenleg ugyanis a FOM semmiféle szakirányú kutatást nem végez, csak ötleteket másol.
Brawn a fentiek mellett a klasszikus GP-helyszínek védelméről és a kék zászlók jövőjéről is beszél itt – utóbbit szeretné eltörölni, hiszen a versenyzés szelleme ellen való egy ilyen elengedés, de ehhez a pilóták is kellenek majd.