![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Ne minket szidjanak, ha unalmas lesz az F1!
További Forma-1 cikkek
-
Verstappen zárt az élen az első szabadedzésen, nagy büntetést kapott
- Megvan Esteban Ocon új csapata, az F1-ben marad a francia pilóta
- Verstappen idegei csődöt mondtak a Hungaroringen, Norrist megfosztották a győzelemtől
- Ezt mondta Lando Norris a Magyar Nagydíjat befolyásoló csapatutasításról
- Verstappen ütközött Hamiltonnal, Piastri történelmi sikert ért el a Hungaroringen
Nem tűnik túl jó előjelnek, hogy a szezon csak másfél hónap múlva kezdődik, de a Forma-1 gumiszállítója már azzal jön, hogy ha unalmas lesz a show, akkor ne őket hibáztassuk.
A Pirelli tavaly sokat tesztelt az idénre módosított szélesebb és nagyobb gumiméret miatt, de mivel az autók más paraméterei is jelentősen változnak 2017-re, nem tudott élethűen gyakorolni. A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull épített szélesebb szárnyú autókat, de csak megközelíteni tudták az idei kocsik teljesítményét, azzal pedig nem tudták megfelelően próbára tenni az új gumikat.
![Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1467/14679/146798/14679887_4c3b1aff3cd605178d7c4e357b8a838a_wm.jpg)
Ráadásul az F1-vezetés azt kérte a Pirellitől, vessen véget a gyors gumikopásnak, így idénre keményebb, kevésbé és lassabban elhasználódó keverékeket tervezett.
Kevesebb kerékcserére van kilátás, sokkal több lesz az egykiállásos verseny
- nyilatkozta a Motorsport.com-nak a Pirelli F1-főnöke, Paul Hembery.
Ennek oka könnyen magyarázható.
Az öszvér autók nem kevéssel maradtak el az idei teljesítményszinttől, de szimulálni azért tudtuk a körülményeket. A kérdés az, hogy milyen közel lesznek az autók ezekhez a szimulációs adatokhoz. Lehet, hogy sokkal gyorsabbak lesznek.
Ez lenne az ideális állapot, akkor a tartósabb gumikat is jobban próbára tennék a kocsik. Viszont, ha nem ez lesz a helyzet, a gumiszállítót értelmetlen hibáztatni, állítja, pontosabban kéri Hembery, hogy ne tegyék.
Azt tettük, amire kértek, új útra váltottunk. Mi csak követjük, amit a sport megkíván tőlünk. Mi megkérdezzük, mit szeretnének, aztán cselekszünk. Jó lenne, ha nem minket szidnának, mert mi csak azt hoztuk, amit elvárnak tőlünk.
2011 óta, mikor a Pirelli belépett az F1-be, folyamatosan azt kérték tőle, járuljon hozzá a show-hoz, a gumik legyenek közepesen tartósak. Ennek lett az eredménye sok defekt és számos gumibalhé, de a versenyeket, sőt a szezont is sokszor feldobták. Most pont az ellenkezőjét kérték tőlük: a pilóták nyomhassák neki rendesen, ne kelljen a gumikra vigyázniuk.
Hembery sem teljesen pesszimista azért, jól is elsülhet a dolog, ha az aeroszabályok megteszik a hatásukat.
Ha az új aerodinamika összehozza az autókat, és a pilóták keményen nyomhatják neki, még több lehet az előzés.
A tesztek február 27-én kezdődnek, akkor már láthatunk valamit a gumikopásból, de inkább csak az első futamon, még inkább csak az első forró versenyeken derülhet ki, hogyan viselkednek a gumik, és mennyire befolyásolják a versenyzést.