• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
EUR 385,52 Ft USD 358,33 Ft GBP 438,02 Ft BUX 41 819 Ft OTP 9 844 Ft MOL 2 474 Ft
6 °C
22 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • pirelli
  • gumi
  • kerékcsere

Ne minket szidjanak, ha unalmas lesz az F1!

Joó Gábor
2017.02.15. 16:36
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

További Forma-1 cikkek

  • Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét
  • George Russell szerint észszerűtlenül osztogatják a büntetéseket
  • A Ferrari csalódása és teljes őrület a Szaúdi Nagydíjon
  • Óriási volt a Red Bullok előnye, Sergio Pérez nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Pérez simán nyert, Verstappen óriásit jött a 15. helyről rajtolva
Tovább a rovatra

A címlapról ajánljuk

Kapcsolódók (4)

Amilyen szélesek lesznek az F1-gumik, annyi baj lehet velük
A Pirelli elismerte, hiába tesztelnek, nem sokat ér.
Legalább 33 éves előzési csúcs dőlt meg a Forma-1-ben
Nem kérdés, hogy ki döntötte meg.
Letaglózó, mekkora lesz jövőre a F1-gumi
Kerékpornót tartott a Pirelli Abu-Dzabiban.
Nagynak néz ki ebben a fenekünk?
Az RBR is bemutatta a széles autóját.

Nem tűnik túl jó előjelnek, hogy a szezon csak másfél hónap múlva kezdődik, de a Forma-1 gumiszállítója már azzal jön, hogy ha unalmas lesz a show, akkor ne őket hibáztassuk.

A Pirelli tavaly sokat tesztelt az idénre módosított szélesebb és nagyobb gumiméret miatt, de mivel az autók más paraméterei is jelentősen változnak 2017-re, nem tudott élethűen gyakorolni. A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull épített szélesebb szárnyú autókat, de csak megközelíteni tudták az idei kocsik teljesítményét, azzal pedig nem tudták megfelelően próbára tenni az új gumikat.

Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség
Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség

Ráadásul az F1-vezetés azt kérte a Pirellitől, vessen véget a gyors gumikopásnak, így idénre keményebb, kevésbé és lassabban elhasználódó keverékeket tervezett.

Kevesebb kerékcserére van kilátás, sokkal több lesz az egykiállásos verseny

- nyilatkozta a Motorsport.com-nak a Pirelli F1-főnöke, Paul Hembery.

Ennek oka könnyen magyarázható.

Az öszvér autók nem kevéssel maradtak el az idei teljesítményszinttől, de szimulálni azért tudtuk a körülményeket. A kérdés az, hogy milyen közel lesznek az autók ezekhez a szimulációs adatokhoz. Lehet, hogy sokkal gyorsabbak lesznek.

Ez lenne az ideális állapot, akkor a tartósabb gumikat is jobban próbára tennék a kocsik. Viszont, ha nem ez lesz a helyzet, a gumiszállítót értelmetlen hibáztatni, állítja, pontosabban kéri Hembery, hogy ne tegyék.

Azt tettük, amire kértek, új útra váltottunk. Mi csak követjük, amit a sport megkíván tőlünk. Mi megkérdezzük, mit szeretnének, aztán cselekszünk. Jó lenne, ha nem minket szidnának, mert mi csak azt hoztuk, amit elvárnak tőlünk.

2011 óta, mikor a Pirelli belépett az F1-be, folyamatosan azt kérték tőle, járuljon hozzá a show-hoz, a gumik legyenek közepesen tartósak. Ennek lett az eredménye sok defekt és számos gumibalhé, de a versenyeket, sőt a szezont is sokszor feldobták. Most pont az ellenkezőjét kérték tőlük: a pilóták nyomhassák neki rendesen, ne kelljen a gumikra vigyázniuk.

Hembery sem teljesen pesszimista azért, jól is elsülhet a dolog, ha az aeroszabályok megteszik a hatásukat.

Ha az új aerodinamika összehozza az autókat, és a pilóták keményen nyomhatják neki, még több lehet az előzés.

A tesztek február 27-én kezdődnek, akkor már láthatunk valamit a gumikopásból, de inkább csak az első futamon, még inkább csak az első forró versenyeken derülhet ki, hogyan viselkednek a gumik, és mennyire befolyásolják a versenyzést.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Harry herceg Tartalék
6367 Ft
Fábián Janka Ida titkai
3400 Ft
Ingatlan.com
  • Hírek
  • Hazai áramtarifák és árak 2023-ban
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.