Natália
1 °C
7 °C

Ne minket szidjanak, ha unalmas lesz az F1!

2017.02.15. 16:36

Nem tűnik túl jó előjelnek, hogy a szezon csak másfél hónap múlva kezdődik, de a Forma-1 gumiszállítója már azzal jön, hogy ha unalmas lesz a show, akkor ne őket hibáztassuk.

A Pirelli tavaly sokat tesztelt az idénre módosított szélesebb és nagyobb gumiméret miatt, de mivel az autók más paraméterei is jelentősen változnak 2017-re, nem tudott élethűen gyakorolni. A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull épített szélesebb szárnyú autókat, de csak megközelíteni tudták az idei kocsik teljesítményét, azzal pedig nem tudták megfelelően próbára tenni az új gumikat.

Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség
Az új és a tavalyi Pirellik között látványos a különbség

Ráadásul az F1-vezetés azt kérte a Pirellitől, vessen véget a gyors gumikopásnak, így idénre keményebb, kevésbé és lassabban elhasználódó keverékeket tervezett.

Kevesebb kerékcserére van kilátás, sokkal több lesz az egykiállásos verseny

- nyilatkozta a Motorsport.com-nak a Pirelli F1-főnöke, Paul Hembery.

Ennek oka könnyen magyarázható.

Az öszvér autók nem kevéssel maradtak el az idei teljesítményszinttől, de szimulálni azért tudtuk a körülményeket. A kérdés az, hogy milyen közel lesznek az autók ezekhez a szimulációs adatokhoz. Lehet, hogy sokkal gyorsabbak lesznek.

Ez lenne az ideális állapot, akkor a tartósabb gumikat is jobban próbára tennék a kocsik. Viszont, ha nem ez lesz a helyzet, a gumiszállítót értelmetlen hibáztatni, állítja, pontosabban kéri Hembery, hogy ne tegyék.

Azt tettük, amire kértek, új útra váltottunk. Mi csak követjük, amit a sport megkíván tőlünk. Mi megkérdezzük, mit szeretnének, aztán cselekszünk. Jó lenne, ha nem minket szidnának, mert mi csak azt hoztuk, amit elvárnak tőlünk.

2011 óta, mikor a Pirelli belépett az F1-be, folyamatosan azt kérték tőle, járuljon hozzá a show-hoz, a gumik legyenek közepesen tartósak. Ennek lett az eredménye sok defekt és számos gumibalhé, de a versenyeket, sőt a szezont is sokszor feldobták. Most pont az ellenkezőjét kérték tőlük: a pilóták nyomhassák neki rendesen, ne kelljen a gumikra vigyázniuk.

Hembery sem teljesen pesszimista azért, jól is elsülhet a dolog, ha az aeroszabályok megteszik a hatásukat.

Ha az új aerodinamika összehozza az autókat, és a pilóták keményen nyomhatják neki, még több lehet az előzés.

A tesztek február 27-én kezdődnek, akkor már láthatunk valamit a gumikopásból, de inkább csak az első futamon, még inkább csak az első forró versenyeken derülhet ki, hogyan viselkednek a gumik, és mennyire befolyásolják a versenyzést.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?