FIA-elnök: A kevés előzés az új Forma-1 ára

2017.03.28. 18:54

Már az első futam után égetőnek tűnik az előzések hiánya a Forma-1-ben, a tavalyi 26 helyett ugyanis idén csak kettő volt az Ausztrál GP-n.

Lewis Hamilton - és több másik klasszispilóta - már az előszezonban is ettől tartott, sejtése, legalábbis eddig, bebizonyosodni látszik. Hiába a DRS, az előzést segítő, nyitható hátsó szárny, a probléma nagyon is fennáll.

Jean Todt FIA-elnök is megszólalt a kérdésben, de nem tudott megnyugtató választ adni, sőt.

Az előzés mindig is probléma volt az autósportban. Emlékszem, 20-30 éve is, egy friss gumis autó, ami 3-4 másodperccel gyorsabb volt, képtelen volt előzni. Tiszta sor, hogy idén még nehezebb lesz előzni. Próbáltuk ezt megoldani a DRS-sel és más technológiákkal, de úgy tűnik, az új szabályok megnehezítik az előzést. Valószínűleg ez az ára, hogy szélesebb autóink vannak jobb aerodinamikával. Foglalkoznunk kell ezzel a kérdéssel, amikor a jövőbeni szabályokról tanácskozunk, hogy megéri-e ez a kompromisszum

- idézte a volt Ferrari csapatfőnököt az Autosport.com.

Szélesebb, gyorsabb, látványosabb, izgalmasabb, a pilótáknak, de a nézőknek?
Szélesebb, gyorsabb, látványosabb, izgalmasabb, a pilótáknak, de a nézőknek?
Vagyis a helyzet az, hogy feláldoztuk a sok előzést azért, hogy a kocsik gyorsabbak legyen és jobban nézzenek ki, illetve jobb vezetési élményt nyújtsanak a pilótáknak.

Még csak egy verseny ment le, kiderül majd hosszabb távon, hogy megérte-e, illetve azért abban még reménykedhetünk, hogy a melbourne-i nem egy sokelőzéses pálya, és lesz majd olyan hely, ahol egyszerűbb lesz elmenni a másik kocsi mellett. Sajnos viszont az Albert Park nem is a legnehezebb előzések szempontjából.

Hamilton nem sok jóval kecsegtet:

10 éve most a legproblémásabb előzni. És biztosan nem lesz jobb, ugyanilyen marad.