2011 februárjában a valenciai teszten a lotusos Robert Kubica futotta a legjobb időt, senki sem gondolta, azok lesznek utolsó körei egy Forma-1-es autóban. A lengyel pilóta pár nap múlva majdnem végzetes ralibalesetet szenvedett, és azóta sem ült F1-es, de még együléses autóban sem. Egészen szerdáig, amikor egy olaszországi pályán kipróbált egy GP3-as kocsit.
Kubica felépülése után a raliban tért vissza a motorsportokhoz, indult a világbajnokságon is, majd idén a megbízhatósági-vb egyik csapatához szerződött le, ám az első futam előtt pár nappal otthagyta az istállót. Nem tudni, mi okból, de a GP3-assal bizonyította, fizikailag újra alkalmas a pályaversenyzésre.
Hazai vizekre eveztem, nagyszerű érzés, tényleg csodálatos. Meglepett, hogy ilyen hosszú idő után is azonnal visszatérnek régi az érzések. Természetesen sok mindent tudok még jobban csinálni, fizikális téren is, de a képességeim határai máris elég jók. Rázós körülmények között ment a teszt, a pálya kihívás, a GP3 autóban nincs szervó. Örülök, hogy megkaptam ezt a lehetőséget
- idézte az Autosport Kubicát, aki 71 kört tett meg a kissé lepukkant Franciacorta pályán.
Arról nem beszélt, jobb keze és karja hogy bírta a megterhelést, de valószínűleg jól, a körülményekhez képest. További terveiről egyelőre nem nyilatkozott, jelenleg nincs szerződése senkivel, de a GP3-teszt valószínűleg része annak a biztató projektnek, amiről már néhány hónapja beszélt.