Izzadságszagú szabályváltozások a Forma-1-ben
A hét elején tanácskozott a Forma-1-es csapatfőnökökből és az új F1-menedzsment vezetőiből álló Stratégiai Csoport, és döntött több 2018-as technikai- és sportszabály módosításáról.
Azaz:
- betiltják az idén először látott T-szárnyat
- betiltják az idén hét év után a kocsikon újra látható cápauszonyt
- bevezetik az állórajtokat a piros zászlós versenymegszakítások után (jelenleg libasoros repülőrajttal folytatják a versenyeket)
- már az idei Spanyol GP-től kötelezik a csapatokat, hogy a rajtszámok és a pilóták neve jól láthatóan fel legyen tüntetve az autókon
Továbbá hozott két nagyon vitatható és ellentmondásos döntést a csoport.
A tavaly egész évben tesztelt glóriás fejvédő helyett a pár hete vázlatosan bemutatott Pajzs nevű fejvédő bevezetését preferálják 2018-ra. A találmányt - ami kompromisszum a biztonság és az esztétika között, utóbbi javára - idén tesztelik majd az autókon, és várhatóan ezt teszik kötelezővé a következő szezonra, amint azt megjósoltuk.
A gond, hogy már három pilóta, Romain Grosjean, Felipe Massa és Kevin Magnussen is megkérdőjelezte a pajzs biztonsági értékeit a glóriával szemben. Magyarul: nem csúfítja el a kocsit, de jóval kevésbé védi a fejet.
A következő furcsa döntés, hogy a Hondának megengedik, hogy külső segítséget vegyen igénybe motorja feltámasztásához, és ebben a Mercedes mérnökei fognak segíteni a japánoknak. Az Autosport szerint Chris Horner, a Renault-motort használó Red Bull Racing főnöke kiakadt ezen. A Mercedestől nem kommentálták, hogyan hozzák össze ezt a dolgot, a Honda-főnök azt mondta, akit csak tudnak, bevonnak, teljesen átszervezik a fejlesztőbrigádjukat.
Az összes fenti tervezetet benyújtják a Motorsport Világtanács elé, ami következő ülésén fogadhatja el azokat.