Emiatt csúszik az eredményhirdetés.
Már csak 3,5 mp, Bottast már hozni kellett volna kerékcserére. Lekörözöttek közé is került a finn.
Öt alá csökkent a különbsége Bottastól.
Lassan azt lehet mondani, hogy már csak elveszítheti ezt a futamot a finn. Első győzelme lenne a Forma-1-ben. Hétfőn ő is jön Pestre, a Nagy Futamra.
Túlmelegszik az autó, a határon vannak az értékek, kapta az információt a boxból.
A finn eddig klasszisversenyt fut, ekkora előnyt egy sima kerékcserével már nem lehet behozni.
Massa, Perez, Ocon, Hülkenberg, Magnussen a 6-10. helyen.
Hétfőn a Nagy Futamon fog száguldozni az Andrássyn. Így esett ki:
Bottas 4 mp-cel vezet, Räikkönen 7,5-lel van lemaradva, Hamilton már majdnem tízzel.
Már 3,2 másodperccel vezet, a Ferrarik nem bírják ezt a tempót.
A Haas-Ferrari húzta a rövidebbet, az volt a hibás is.
Räikkönen teljesen Vettel nyakán, Hamilton két másodpercre van a finntól a negyedik helyen. Verstappen ötödik, öt másodperccel lemaradva a Mercitől.
Nem volt versenye Szocsiban, a felvezető körön állt ki.
Nem tudtak mit kezdeni a fékkel.
Füstöl a jobbhátsó fék, a Red Bull-Renault lassítva halad a box felé.
Bottas szenzációsan indult.
Bottas meglépett az élen, Vettel és Räikkönen lemaradt, Hamilton hátránya már egészen jelentős.
Szuperlágyról ultralágyra váltottak. Elég furcsa döntés, ezzel nem fognak tudni végigmenni a futamon.
A francia nekiment Palmernek, de aztán az ő autója repült a falnak. Az anyagi kár jelentős, személyi sérülés nem történt.
Lerajtolta mindkét Ferrarit, mögötte Vettel és Räikkönen. Hamilton a negyedik helyen.
A McLaren-Honda még mindig reménytelennek tűnik, a szerződése év végén lejár. A Renault tárt karokkal várná, de elég jó lesz-e az a kocsi neki? Álma a Mercedes lehet.
A McLaren-Honda a felvezető kör végén, a boxbejáratnál állt meg. A spanyol kiszállt, a kocsi ottmaradt az útban, a startot elhalasztották. Lesz még egy felvezető kör.
Mindegyik autó elment rendben.
Az idő tökéletes, esőre semmi esély nincs Szocsiban.
A háromszoros világbajnok nem számít sok jóra a pilótaparádén mondott szavaiból ítélve. Räikkönen és Vettel optimistábban, de hasonlóan visszafogottan értékelt. A rajtig semmi nem dől el, ott lehet nagyot lépni a győzelem felé. Pláne, hogy egykerékcserés futamra van kilátás, vagyis taktikázásra sincs sok lehetőség.
Vagy éppen Vettelé, ha valamelyik Ferrari elrontaná a rajtot, az jót tenne a futamnak. Ha eljönnek rendben egy-kettőben, már borzasztó nehéz lenne a Merciknek.
Bottas a harmadik, Hamilton a negyedik helyről indul, az angol ráadásul fél másodperccel lassabb volt a Ferrariknál, amik a futamokon általában gyorsabbak. Az angol és a finn is a dobogóra hajt, ha valamelyikük meg tudja majd szerezni, az ma sikernek számít.
Ilyen nem volt 2008. júniusa, a Francia Nagydíj óta. Kimi Räikkönen most második, akkor első volt, Massa indult mellőle. Most Sebastian Vettelé a pole. Massa egyébként hatodik a Williams-Mercedesszel.
A Sauber jövőre Ferrari-motorokról Hondára vált, derült ki Szocsiban vasárnap, az Orosz GP helyszínén. Sokéves együttműködésnek szakad vége, és kezdődik egy új. A mezőny anyagilag leginstabilabb csapatának valószínűleg megéri majd a McLarennel szenvedő japán motort az autójába építenie.