Hogyan változik az F1-naptár, ha felforgatják?
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A Forma-1-et irányító hármas egyik tagja, Sean Bratches arról beszélt kedden, hogy át fogják alakítani a versenynaptárat, a futamok földrészenként jönnek majd, hogy ne kelljen a csapatoknak ide-oda repdesniük a kontinensek között.
Hangzatos mindez, de ha megnézzük, már az F1-et tavalyig irányító Bernie Ecclestone is arra törekedett, hogy nagyjából ésszerűen kövessék egymást a nagydíjak földrajzilag, a 2018-as, új tulaj szervezte naptárban pedig már csak egy nagydíj lóg ki.
Íme, hogy tervezik jövőre
Marc. 25 Melbourne, Australia
Apr. 8 Shanghai, China
Apr. 15 Sakhir, Bahrain
Apr. 29 Baku, Azerbaijan
Máj. 13 Barcelona, Spain
Máj. 27 Monaco
Jún. 10 Montreal, Canada
Jún. 24 Paul Ricard, France
Júl. 1 Red Bull Ring, Austria
Júl. 8 Silverstone, Great Britain
Júl. 22 Hockenheim, Germany
July 29 Hungaroring, Hungary
Aug. 26 Spa, Belgium
Szept. 2 Monza, Italy
Szept. 16 Singapore
Szept. 30 Sochi, Russia
Okt. 7 Suzuka, Japan
Okt. 21 Austin, USA
Okt. 28 Mexico City, Mexico
Nov. 11 Interlagos, Brazil
Nov. 25 Yas Marina, Abu Dzabi
Azaz Ausztrália-Ázsia-Európa-Ázsia-Amerika az útvonal, két nagydíj kavar be, a kanadai és az abu-dzabi. Abu-Dzabi helyzete különleges, olyan szerződése van, ami garantálja, hogy ott zárul a szezon, így valójában csak Kanadát lehetne helyre tenni.
Adná magát, hogy csapják hozzá Amerikához, október-november környékére, de Montreal június eleji időpontja már meglehetősen bevett, nem biztos, hogy a szervezőknek, sőt, akár a csapatoknak tetszene, ha elmozdítanák. Kiderül, mindenesetre az ésszerűbb - és költséghatékonyabb - helye meglenne.
Cserélhetne még az Orosz GP Szingapúrral vagy Japánnal, de ez már eléggé részletkérdésnek tűnik.
Bratches másik újdonsága az volt, hogy kijelentette,
Ami nagyon sok, mivel 21-nél több eddig nem volt, jövőre is annyi lesz. Megmondta, még két ázsiai városi futammal terveznek, ez már 23, az pedig korábban derült ki, Amerikába is szeretnének egy városi pályát. Így már majdnem meg is vagyunk, az utolsó helyet is egy világváros kapná, ugyanis rámennek, hogy minél ismertebb és népszerűbb helyekre vigyék a Forma-1-et. Felmerült már többször egy londoni városi nagydíj.