Csatornafedél vetett véget az edzésnek
További Forma-1 cikkek
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
Húsz perccel a vége előtt félbe szakadt a Malajziai GP 2. szabadedzése, miután Romain Grosjean Haas-Ferrarija nagy erővel csúszott a gumifalba. Azonnal lehetett látni, hogy a jobb hátsó gumija defektet kaphatott, és hamar kiderült az is, miért.
Az egyik gyors jobbkanyarban felnyílt egy csatornafedő rács a kerékvetőn, és kilyukasztotta az autó mindkét jobb oldali gumiját. A hátsó egészen elképesztő durrdefekt volt, Grosjean tehetetlenül sodródott a kavicsba.
Az ismétléseken látszik, hogy Grosjean előtt a mercedeses Valtteri Bottas ráment a kerékvetőre, ekkor csapódott fel a rács, utána Kimi Räikkönen épp elkerülte, Grosjean nem. Elképesztő hiba, hogy épített Forma-1-es pályán ilyen megtörténhet.
Charlie Whiting versenyigazgató maga vezette a helyszínre a biztonsági kocsit a depóból, vele volt Laurent Mekies, az FIA egyik biztonságtechnikai főnöke is, kiszálltak, és hosszasan szemrevételezték a lyukat a pályán. Egyértelmű volt, hogy ezt nem lehet gyorsan megoldani, így véget vetettek a tréningnek.
Több órás melónak tűnik a fedél újraépítése, de a szombati harmadik szabadedzésig biztosan megoldható.
Az esős délelőtt után egyébként felszáradt a pálya Szepangban, a Ferrarik vezettek, amikor Grosjean balesete történt, így meg is nyerték a napot.
UPDATE: Úgy két órával később már jó is volt a csatornafedél, íme.
The drain which caused Romain Grosjean's horrible crash in #MalaysiaGP Practice is being/has been repairedhttps://t.co/bgpXbhcMLW #SkyF1 pic.twitter.com/nyQfGLkG2P
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) September 29, 2017
A 2. szabadedzés végeredménye
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m31.261s - 23 kör
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1m31.865s 0.604s 19
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m32.099s 0.838s 19
4 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m32.109s 0.848s 11
5 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m32.564s 1.303s 14
6 Lewis Hamilton Mercedes 1m32.677s 1.416s 15
7 Valtteri Bottas Mercedes 1m32.720s 1.459s 21
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m32.862s 1.601s 20
9 Nico Hulkenberg Renault 1m33.060s 1.799s 24
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m33.096s 1.835s 24
11 Jolyon Palmer Renault 1m33.381s 2.120s 26
12 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m33.394s 2.133s 20
13 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1m33.673s 2.412s 15
14 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m33.818s 2.557s 16
15 Pierre Gasly Toro Rosso/Renault 1m34.043s 2.782s 22
16 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m34.104s 2.843s 19
17 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m34.118s 2.857s 18
18 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m34.343s 3.082s 17
19 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 1m35.246s 3.985s 29
20 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m35.697s 4.436s 27