A Ferrari bedobta a "kiszállunk"-kártyát
Kedden közölte a Forma-1-et alig egy éve irányító Liberty Media a 2021-től életbe lépő motorszabály-tervezetet, ami meglehetősen jól hangzik, viszont az F1 gyártóinak tetszését nem nyerte el.
A Mercedestől Toto Wolff azt kifogásolta, teljesen új motort kell gyártaniuk, a Renault-tól Cyril Abiteboul ugyanezt, és mindketten hangsúlyozták, mindez még nagyon drága is lesz. Miközben a cél a költségcsökkentés lenne. Wolff arra is felhívta a figyelmet, ők, a csapatok még nem bólintottak rá a tervezetre, aminek részletességén meglepődött - vagyis velük nem egyeztettek mindenről.
A Ferraritól Sergio Marchionne még a tervezetek előtt pedzegette, hogy ha az F1 nem arra megy, amerre szeretnék, ő bizony kiveheti a csapatát a Forma-1-ből. Pénteken konkretizálta is ezt.
A helyzet, miszerint a sportág 2021-től a mi fejlődési folyamatunkkal ellentétes irányba menne, döntéskényszerbe hozza a Ferrarit. Megértem a Liberty Media helyzetét, de abszolút nyilvánvalóvá kell tennem, hogy ha a körülmények nem használnak a márkánknak és a piacnak, nem erősítik a Ferrari különleges pozícióját, a Ferrari nem akar részt venni a játékban. Ha megváltoztatjuk a játékteret, és az már nem is emlékeztet az eredetire, én nem akarok többé játszani
- idézte az elnököt az Autosport.
A Ferrari nem először jön a kiszállós fenyegetőzéssel, de Marchionne három éve tartó ciklusa alatt ez az első alkalom. Az elmúlt évtizedekben többször felmerült a Ferrari távozása, ám sosem lett belőle semmi.
Az övék az egyetlen csapat, ami a legelső Forma-1-es futam óta a sorozat tagja, távozása elég érzékenyen érintené az F1-et. Mindez csak 2020 után történne meg, a 2021-es idényben jönnének az új szabályok, addig a Ferrarinak és az összes többi csapatnak is aláírt szerződése van a Forma-1-gyel.
Kedden újabb ülés lesz, ami után a Liberty közölni fogja a 2021-ben tervezett kasztnira és a sportszabályokra vonatkozó előírásokat. Marchionne azt mondta, nem akar előítéletes lenni, megvárja, mit kapnak jövő héten, aztán szólal meg újra.