Elhajtották Vettelt, amikor csalást kiáltott, erre kiderült, igaza van
Május elején jelezte Sebastian Vettel – az F1-versenyigazgatóság felé is –, hogy szerinte egyesek egy apró kiskaput kihasználva előnyre tehetnek szert a virtuális biztonsági autós (VSC) időszakok alatt.
A német világbajnok rendszerszintű hibára vezette vissza a csalást, VSC alatt ugyanis 30 százalékkal lassabb köridőket kell produkálni, és ezt apró, 50 méteres szakaszonként mérik, de csak bizonyos nagyobb egységenként olvassák össze, így pár 50 méteres helyen lehet gyorsabb a pilóta, ha versenybírói pontoknál, és a biztonsági autó vonalánál rendben van a szintideje.
A dolog ott válik érdekessé, hogy az 50 méteres egységeket az ideális ívhez mérik, de ha a VSC mögötti lassított tempónál valaki talál ennél rövidebb utat a pályán – és ezt lassabban meg lehet csinálni –, akkor nyer némi időt az ideális ívet követőkkel szemben.
Vettel akkor elég nagy különbségről beszélt, de Charlie Whiting versenyigazgató gyorsan lehűtötte, hogy szerinte ez badarság. Whiting ennek ellenére megvizsgálta a kérdést, és arra jutott , hogy Vettelnek tényleg igaza van, bár a körönként nyerhető idő szerinte csak 150 ezredmásodperc, ami persze nem elhanyagolható. A VSC alatt ugyanis papíron tartani kellene a távolságot a pilóták között, de körönként egy-két tizedet így simán le lehet faragni a hátrányból.
Éppen ezért Whiting kérésére most azon dolgoznak, hogy valahogy bezárják ezt a kiskaput, lehetőleg minél hamarabb.