Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

F1: jönnek a pimpelt felnik, megy a gumifűtés

GettyImages-451893804
2018.07.20. 15:17

2021-től érkeznek a nagyobb, 18 colos felnik a Forma-1-be, derült ki az F1 által 2020-23 közötti időszakra meghirdetett gumiszállítói pályázatából, ami 2021-től új szabályokat említ.

Vagyis 2020-ban még maradnak a mostani gumik, 2021-től viszont 18 colos felnik váltják a mostani 13 colos felniket, az első gumi szélessége 3,5 centivel csökken, és csak 27 centi lesz, a hátsó gumik szélessége marad 40,5 centiméter, az átmérőjük viszont 67 centiről 70-72 centire nőhet.

Összességében a 2021-es kocsik a gumik miatt a 70-es évek gépeire hasonlítanak majd, kicsi első, hatalmas hátsó kerekeiknek köszönhetően.

A tender eléggé ellehetetleníti a Pirelli melletti többi gumigyártót, akiknek 2020-ban egyetlen szezonra kellene gumit fejleszteniük, majd 2021-től teljesen más paraméterek mellett megint egy új fejlesztéssel kellene előállniuk, míg a Pirelli 2020-ban használhatja a mostani rendszert, és csak 2021-re kell külön fejleszteniük.

Csak három keverék lesz

A mostani hét száraz pályára való keverék helyett csak három lesz az új rendszerben, kemény, közepes és lágy. Ezeket elég szűk határértéken belülre határozták meg,

  • a kemény gumi a verseny 22 százalékára 2 másodpercet kell romlania az alapnak tekinthető időhöz képest,
  • a közepes gumi a versenytáv 18 százalékára romlik 2 másodpercet, és összességében 1,2 másodperccel gyorsabb a keménynél,
  • a lágy pedig a verseny 10 százalékára romlik 2 másodpercet, ugyanakkor 2,2 másodperccel gyorsabb a keménynél.

Annyi a gumimelegítő paplannak is

Az új gumiknak egy speciális feltételnek is meg kell majd felelni, ugyanis betiltják a gumimelegítő paplanokat, vagyis a garázsból kihajtva hidegen is megfelelően, és leginkább biztonságosan kell majd teljesítenie a gumiknak. A keveréket tehát úgy kell kialakítani majd, hogy minden körülmények között elkerüljék a gumik úgynevezett üvegesedését, vagyis olyan keményedését, amikor szinte minimálisra csökken a tapadása.

Ez azt is jelenti, hogy a téli kollektív tesztekre speciális, a hideg időhöz és aszfalthoz illő keverékre lesz szükgés.