Pár centin múlhat Kubica F1-versenyzése
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Teljes fokozaton tért vissza a nyári szünetről a Forma-1 Spában, ami részben a meglehetősen bizonytalan pilótahelyzet miatt is volt, így nem csoda, hogy a Belga Nagydíj helyszínén elég sok pletyka keringett, illetve több, eddig ismeretlen részlet derült ki a pilóták lehetséges jövőjéről. Ezeket szedtük össze.
Így például megerősítést nyert, hogy Esteban Ocon üléspróbán járt a McLarennél, pont itt derült ki, hogy gond van az esetleges McLarenbe szerződésével. A francia pilóta 186 centiméter magas, ekkora mérettel jelenleg nem fér be a McLaren MCL33-as vázába, ha átvennék a szezonra, valamit alakítani kellene. Erre a hírek szerint a McLaren hajlandó is lenne, de nem megy azonnal, Monzára még nem lesznek kész, de szeptember közepére, a Szingapúri Nagydíjra végezhetnek a mérnökeik a szükséges módosításokkal.
Ocon magassága mellé tegyük oda, hogy a mostani McLaren-pilóták közül a 177 centis Stoffel Vandoorne a legmagasabb, tehát Ocon 9 centivel magasabb, ténylegp ár centit kell csak találni a kocsiban, hogy beférjen.
Két forgatókönyv látszik egyébként Ocon jövője kapcsán, vagy kölcsönadja a Mercedes az idény hátralevő részére, majd még egy-két szezonra a franciát a McLarennek, vagy, és itt áttérnénk egy újabb spái pletykára, maradhatna a Force Indiában, ahonnan Sergio Pérez távozhat.
Ennek némileg ellent mond, amiről Ocon beszélgetett a Belga Nagydíj időmérője után Sebastian Vettellel. A német arról érdeklődött, mit hoz a jövő Oconnak, aki a kamera közelsége ellenére elég őszintén felelt, elmondva, hogy nem maradhat a Force Indiánál, mert az egyik helyet elvitte az, akinek az apja megvette a csapatot (Lance Stroll), a másik ülés pedig azé, aki pénzt visz a csapathoz (Sergio Pérez).
Charla entre Ocon y Vettel que @Motorsport rescata.
— Stefania Bruera (@stefifm) August 25, 2018
VET: Año próximo? Aun no hay nada?
OCO: No
VET: Continuarás ahí [Force India]?
OCO: No no. El asiento ya fue ocupado.
VET: O si? Quién?
OCO: Adivina! El que lo compró!
VET: Si, pero el otro?
OCO: El otro trae el dinero
📹 @F1 pic.twitter.com/woINLWMZMn
Ezután jelent meg viszont Twitteren egy pletyka arról, hogy Pérez aláírt a Haashoz, ami megmentené Ocon helyét a Force Indiánál, de a Ferrari-csapatok helyzetét tovább bonyolítaná.
Ahogy Ocon a McLarennél volt, úgy Stroll a Force Indiánál lesz a Belga és Olasz Nagydíjak között üléspróbán, ami azt jelzi, hogy még a 2018-as szezonban áttennék oda a Williamsből, ahogy az várható is volt, a helyére pedig akkor Kubica mehet, ha beindul a körforgás.
Stroll ezzel kilökné Ocont a Force Indiából, aki kilökné Stoffel Vandoorne-t a McLarenből, a belga viszont nem maradna csapat nélkül, hanem némi meglepetésre a Saubernél elég sokat fizető Marcus Ericsson helyére menne, ugyanis a Sauber-főnök Frédéric Vasseur már dolgozott együtt a belgával a GP2-ben, ráadásul Vandoorne ügynöke, Alessandro Alunni Bravi igazgatói pozícióban van a Saubernél.
A 2018-as szezon hátralevő részére tehát elég sima a leosztás, ami kisebb változásokkal maradhat is akár 2019-re – a sauberes Charles Leclercet emlegetik 2019-re a Haashoz –, egyedül a Haas-Pérez-vonal kavarhatja tovább a helyzetet.