További Forma-1 cikkek
- Verstappen bebizonyította, hogy ő a legjobb pilóta az F1-ben, gyakorlatilag világbajnok lett
- Norris elköszönhet a világbajnoki címtől: Verstappen 17. helyről rajtolva nyerte a kaotikus Brazil Nagydíjat
- Elképesztő roncsderbi Brazíliában, Norrisé a pole, Verstappen csak a 17. helyről indulhat
- Alakul az újabb botrány az F1-ben, a Red Bull felnyomta a gumikkal állítólagosan trükköző McLarent
- Elmosta az eső a Brazil Nagydíj időmérőjét, rendkívül zsúfolt vasárnap vár Norrisékra
Kimi Räikkönen az utóbbi hetekben ellopta a show-t a csütörtöki Forma-1-es sajtótájékoztatókon, akaratlanul is szórakoztatta a közönséget a válaszaival. Szuzukában őt nem hívták meg, ott lehetett viszont ferraris csapattársa, Sebastian Vettel.
Ő végképp nem jön zavarba, ha beszélnie kell, ez derült ki most is. Bár Kimi-szintű beszólása nem volt, de az okfejtéseit érdemes meghallgatni.
Japánban a legtöbb F1-pályával ellentétben nem kettő, csak egy előzési zóna van, ahol a nyitható szárnyat, a DRS-t használhatják a pilóták. Felmerült, hogy a pálya legveszélyesebb pontján, a 130R kanyar környékén is kijelölnének egyet, hogy még több legyen az előzés, erről akarták megtudni a versenyzők véleményét az újságírók.
Nem vagyok nagy DRS-fan, szóval nem is tudom. Épp Japánban vagyunk, és a Mario Kart jut eszembe, ha emlékeznek, vagyis viccesebb lenne banánokat kidobálni a kocsiból. Tán' még ez is jobb ötlet, mint a DRS, amit nem szeretek, mert mesterséges. Valami más megoldást kellene találnunk, hogy az autók szorosan követhessék egymást.
Az FIA a dupla zónán gondolkodik, és ugyan hivatalosan nem közölték, a banánzónán szinte biztosan nem.
Újabb közös kérdés volt a versenyzőkhöz - Vettelen kívül Vandoorne-nak, Oconnak és Strollnak -, hogy mivel ez lesz a 30. Japán GP, meséljék el, mikor láttak először futamot Szuzukából.
Vettel ezt bővebben kifejtette.
Minden versenyt láttam, amikor Michael (Schumacher) Ferrarival ment, csak úgy a felénél mindig elaludtam, mert hajnalban volt a közvetítés, és amúgy is ő vezetett. A felénél már általában eldőlt, volt hogy az első pár kör után. De emlékszem egyre, mikor is nyert itt Senna? 1988? Aha, arra nem emlékszem, egy éves voltam. És mikor is nyert itt újra? 1991? Aha. 1993? Ez lesz az. Nem, 88 nem reális, mivel egy voltam, de 93, az már ésszerű. Akkorról van az első emlékem, megvan, ahogy felemeli a kupát. Nagyon szép kupa volt, olyasmi, mint a maiak. Végül is a verseny nem igazán rémlik, csak a pillanat a dobogón.
Tehát a hatéves Vettel 93-ban az eredményhirdetésre ébredt fel.
(91-ben pedig nem Senna nyert, hanem Berger: a brazil az utolsó kanyarokig vezetett, de akkor, már világbajnokként átadta az első helyet csapattársának.)
Téma volt a sajtótájékoztatón az időmérő is, vagyis hogy jövőre kicsit átszabják, és három helyett négy szakaszból fog állni. Szakzsargonnal: lesz Q1, Q2 és Q3 után Q4 is. A kérdés egyszerű volt, tetszik az ötlet?
Azon tűnődöm, 10 év múlva arról fogunk-e beszélni itt, hogy a Q9-nek és a Q10-nek lenne-e értelme. Talán inkább csökkenteni kéne. Az a véleményem, hogy manapság túl sokat akarunk, hogy szórakozni tudjunk. Kevesebbel is beérhetnénk. Nekem az tetszett, amikor a régi szép időkben volt egy órád, és azt csinálhattál, amit akarsz. Meg az egész ízlés kérdése is, van aki szerint az időmérő sosem lesz olyan izgalmas, mint a futam, mások meg úgy gondolják, ez még jobb is a versenynél. Szerintem az időmérő lényege a tökéletes kör, tök mindegy, hány etapon át kvalifikálunk. Most van három, de szinte mindenki csak az utolsót nézi, ha lenne Q6 és Q7 változtatna valamit ezen?