Vettel és a Ferrari tökéletes, Räikkönen bekeretezte a napot
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Hétfőn Barcelonában, a Forma-1-es tesztek 9 órai kezdete előtt kevéssel az Alfa Romeo is megmutatta új autóját, immár a rendes 2019-es színeivel. A kocsit múlt héten, a próbaútján már láthattuk, de akkor még teljesen fekete volt, mostanra kapta meg a végleges fényezését. Ami nem sokban különbözik a tavalyitól, a fehér és a bordó dominál.
A C38-as modellt egyszerűen kitolták a garázs elé a boxutcában a barcelonai pályán, és a két versenyző, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi mellett leleplezték. Ez a finn első Alfája, de nem az első Sauberje, karrierje első csapatához tért vissza 18 év után, csak a télen az istállót Alfa Sauberről Alfa Romeóra keresztelték.
Hétfőn a finn vezeti a gépet, majd csütörtökig naponta váltják egymást Giovinazzival. A tesztek állásáról folyamatosan hírt adunk, az első eseményre öt percet kellett várni:
Räikkönen azonnal kicsúszott az Alfával,
az 5-ös kanyar kavicságyába került a vadonatúj gép.
A Mercedes bekezdett Bottasszal, a másik finn nettó negyedóra alatt már ment tíz kört, köztük egy 1:24.381-et, amivel természetesen élre állt. Sainz McLarenje, majd Hülkenberg Renault-ja volt képes gyors körre utána, bár utóbbi 10 másodperccel lassabbat tudott csak összehozni, vagyis inkább volt mért kör, mint gyors.
A német következő körén viszont már hasított, és 1:24.365-tel átvette a vezetést.
Nem sokáig, 9:40-kor érkezett Vettel a Ferrarival, és 1:21.390-nel, majd 1:20.920-szal.
She’s alive! The RP19 heads out! #F1Testing pic.twitter.com/2l7WCcdKOw
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 18, 2019
Közben bemutatkozott az új Racing Point-Mercedes is, a Force India utódja. Sergio Perez vitte első útjára. A csapat múlt héten egy köztesnek tűnő kocsit már bemutatott.
Az Alfa és Räikkönen a problémás start után még délelőtt tíz előtt visszatért a pályára, nem is akármilyen körökkel, a finn 25 ezredre jött fel Vettelre.
Az első óra vége felé megállapíthattuk, hogy a Ferrari, az Alfa, a McLaren és a Renault több mint erősen kezdett, mintha az első hét utolsó órájában lettünk volna, úgy halmozták a köröket.
Az egy órai ebédszünetig folytatódott a szakadatlan körözés, első tesztnapon képest rendgeteget mentek a kocsik. Ráaádsul hiba nélkül. A főbb események:
- Csak a Haas-Ferrari robbant le a pályán, Grosjean alatt, benzinpumpahiba miatt
- Vettel reggel egyszer megpördült, de a félnap kimagaslóan legjobb idejét futotta: 1:18.161
- Räikkönen az azonnali kicsúszás után hamar belejött, sokáig második volt Vettel mögött, ebédelni a negyedik helyről ment
- A Red Bull-Honda volt a leggyorsabb a célegyenesben, Verstappen 320 km/h-ig gyorsult
- A Mercedes harmadik a Racing Point-Mercedes mögött, de közepes, azaz eggyel keményebb keverékű gumin, mint az előtte állók
Barcelonai teszt, 1. nap, ebédszünetben:
1 Vettel Ferrari 1m18.161s 72 kör
2 Perez Racing Point 1m19.944s 20
3 Bottas Mercedes 1m20.127s 69
4 Raikkonen Alfa Romeo 1m20.160s 46
5 Verstappen Red Bull 1m20.174s 52
6 Sainz McLaren 1m20.430s 56
7 Hulkenberg Renault 1m20.980s 65
8 Grosjean Haas 1m21.500s 18
9 Kvyat Toro Rosso 1m21.732s 35
Az első nap pilótaleosztása:
Bottas (Mercedes)
Vettel (Ferrari)
Verstappen (Red Bull)
Hülkenberg (Renault)
Grosjean (Haas)
Sainz (McLaren)
Perez (Racing Point)
Räikkönen (Alfa Romeo)
Kvjat (Toro Rosso)
Délután Bottas Hamiltonnak, Hülkenberg Ricciardónak adta át az autót.
Wait is over! ⏱ We warmly welcome our beloved #C38! 😍 #AlfaRomeoRacing⁰#GetCloser⁰#TheFutureRevealed pic.twitter.com/b29maFW1QG
— Alfa Romeo Racing (@SauberF1Team) February 18, 2019
A világbajnok Hamilton folytatta a munkát, amit csapattársa megkezdett, majdnem ezredre ugyanolyan időt is futott. Nem került viszont egyikük sem a leggyorsabbak közé, de a Mercedestől az utóbbi években megszokhattuk, hogy általában mást csinálnak, mint az ellenfelek.
Az élen Vettel megingathatatlan volt. Előbb Räikkönen, majd Grosjean, a nap végére pedig Sainz Jr. ment föl mögé a második helyre. A mclarenes szuperlágy gumin, a többiek lágyat használtak. A spanyol négy tizeddel maradt el a Ferraritól, a McLarennek ez nem is rossz eredmény.
Az első nap jellemzője volt, hogy a mezőny igen szoros, a harmadik legjobb Verstappent és a kilencedik Hamiltont alig egy másodperc választotta el. Igazából csak Vettel lépett meg, bár ő nagyon, a Ferrari nem is álmodhatott volna jobb kezdésről.
170 kör fölött teljesített a német,
ami fenomenális, úgy két és fél versennyi.
A napot Räikkönen foglalta szépen keretbe: reggel öt perc után miatta kellett félbeszakítani az edzést, egy perccel a vége előtt újra miatta jött a piros zászló. Ezúttal viszont az Alfa csak leállt a pályán, nem kötött ki a kavicsban.
Barcelonai teszt, 1. nap, végeredmény
1 Vettel Ferrari 1m18.161s2 Sainz McLaren 1m18.558s
3 Grosjean Haas 1m19.159s
4 Verstappen Red Bull 1m19.426s
5 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.462s
6 Kvyat Toro Rosso 1m19.464s
7 Perez Racing Point 1m19.944s
8 Bottas Mercedes 1m20.127s
9 Hamilton Mercedes 1m20.135s
10 Hulkenberg Renault 1m20.980s
11 Ricciardo Renault 1m20.983s