Fantasztikusan kezdett a Ferrari az F1-teszten, hétfőn Sebastian Vettel magasan a leggyorsabb volt, és annyi kört tett meg a legkisebb gond nélkül, amennyi két futamba sem férne bele. 170 fölött végzett, ami nyitónapon extrém, még a Mercedes tavalyi bemutatkozását is bőven veri.
A jelentések szerint Vettel vigyorgott is rendesen, miután kiszállt a kocsiból, csak egy baja van: az első légterelő.
Az első szárnyak tök rondák. Nem értem, miért kellettek ilyen szélesek. Jó pár éve visszatértünk a keskenyebbekre, mert megállapítottuk, hogy nem segítik a versenyzést. Most meg visszaszélesítünk. Talán elfelejtettünk jegyzetelni. A kocsik többi része gyönyörű, az első szárny viszont bizarr, minden csapatnál
- állapította meg Vettel az Autosportnak.
És nem is igazán lehet vele vitatkozni, 20 centivel szélesebbek a szárnyak elöl, mint tavaly, és tényleg nem mutatnak olyan jól. Elméletileg ezekkel könnyebb lesz majd előzni, de ebből egy nap után még semmit nem tapasztaltak a pilóták.
Menni jobb vele, mint nézni. Nincs nagy különbség, de a kérdés az, hogy mennyit veszítünk vele tavalyhoz képest. Igyekszünk behozni a lemaradást, eddig jól állunk
- mondta a német. Sokat aggódnia emiatt sem kell: 1:18.161-es ideje két másodperccel gyorsabb, mint tavaly az első napi legjobbja, bár azt mondják, a pálya az újraaszfaltozás miatt jócskán felgyorsult. De hát ez még csak az induló nap, innen csak gyorsulni fognak a kocsik, pláne a legjobbak, mint a Ferrari is.
Kimi Räikkönen, Vettel tavalyi ferraris csapattársa, aki az Alfa Romeóhoz igazolt, arról beszélt, sokat nem érzékelt a szélesítésből, aminek célja, hogy közelebbről követhessék egymást az autók.