További Forma-1 cikkek
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
Rendben elkezdődött Barcelonában a Forma-1 harmadik tesztnapja szerdán, ezúttal gyors kicsúszó sem volt. Vettel visszatért a Ferrariba, Verstappen a Red Bullba, Räikkönen az Alfába, a Mercedesszel Bottas kezdett.
A Renault-nál Hülkenberg indította a napot, de csapata jelezte, teljes programot nem tudnak végezni, ugyanis bizonytalanok a hátsó szárnnyal kapcsolatban. Ijesztő balesetet úszott meg ugyanis kedden a német csapattársa, Daniel Ricciardo, amikor a célegyenesben repült el a légterelő nyitható része, a DRS.
A mezőny bővült a hét közepén, megérkezett ugyanis a Williams új autója - bár eddig is állt a garázsban egy kocsi. George Russell volt betervezve pilótájuknak szerdára.
A Haasnál egy tesztpilóta is lehetőséget kapott, a neve nem cseng rosszul, Pietro Fittipaldi. A fiatal a nap elején még az időlistán is első volt, igaz rajta kívül ekkor még csak egy autó futott gyors kört: a világbajnok kocsi, Valtteri Bottas Mercedese. Aztán Hülkenberg állt az élre a nem 100 százalékos Renault-val.
Még 10 óra előtt Räikkönen ment be elsőként 1:20 alá, és vette át a vezetést. A Ferrarisok hétfőn és kedden 1:18 elejét futottak, Vettel gyorsan tett róla, hogy szerdán se legyenek gyengébbek, 1:18.355-öt teljesített.
Fél egykor jött a hét eddigi legjobb ideje: 1:17.762 Räikkönentől, ő volt az első pilóta 1:18 alatt.
Barcelonai teszt, 3. nap, délben
1 Räikkönen (Alfa Romeo) 1m17.762s
2 Vettel (Ferrari) 1m18.350s
3 Hulkenberg (Renault) 1m18.800s
4 Verstappen (Red Bull) 1m18.899s
5 Fittipaldi (Haas) 1m19.249s
6 Sainz (McLaren) 1m19.354s
7 Kvyat (Toro Rosso) 1m19.507s
8 Perez (Racing Point) 1m20.102s
9 Bottas (Mercedes) 1m20.693s
Értékéből kissé levon, hogy a leglágyabb gumit használta, míg a Ferrarik a legalább kettővel keményebb lágy keveréken érték el legerősebb köreiket.
A délután - a zárás előttig - jóval csendesebben telt Barcelonában, a legnagyobb esemény a Williams csatlakozása volt, úgy fél három körül megjelent a pályán a kocsival az újonc Russell. A fiatal angol egész tisztességes körszámot tudott összehozni, bár 1:25-ös köridői még közel sem voltak versenyképesek.
#GR63 back on track in the FW42 #F1Testing pic.twitter.com/1ooukbzDRz
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 20, 2019
A hírek szerint a csapat még vár alkatrészeket, hogy a munkát az új géppel igazán be tudja indítani. Claire Williams csapatfőnök "kínosnak" nevezte a késésüket, vagyis hogy a tíz F1-istálló közül csak ők nem tudták időben elkezdeni a tesztet, két és fél napot kihagytak. Állítólag Paddy Lowe, az istálló technikai igazgatója nincs jó helyzetben a blama miatt.
Boy, does it feel good to be out on track 💪 #F1Testing pic.twitter.com/Gw8NAd6c2P
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 20, 2019
A Ferrari az első két napot simán megnyerte, előbb Vettellel, aztán Leclerckel, de szerdán Kvjat késői köre miatt csak a negyedik hely jutott nekik:
az orosz Toro Rosso-Honda-pilóta negyedórára a leintéstől futotta a nap és a hét leggyorsabb körét,
a sokáig vezető Räikkönent is megelőzte hat századdal. A hajrában Ricciardo Renault-ja is a Ferrari elé ugrott. Persze Vettelnek nem rakták fel a piros körös gumikat, de még a pirosakat sem, amelyekkel könnyedén élre kerülhettek volna: Ricciardo és Kvjat a teljes piros gumikat használta.
A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be a McLarennel,
négy év kellett hozzá, de végre megnyertek egy tesztnapot, ráadásul a teszthét eddigi csúcsidejével.
Ők sem nagyon gondolhatták, hogy ez egy Toro Rossóval fog sikerülni.
A mercedesesekről nem szóltunk, a végére hagytuk őket, ugyanis ha nincs a Williams, Bottas és Hamilton végzett volna az utolsó helyeken. Három másodperccel maradtak el Kvjat és Räikkönen körétől, lassan felmerül a kérdés, hogy mit csinálnak. Sanszos, hogy ők versenykörülményeket szimulálnak, például leggyorsabb köreiket is lágy - sárga - gumin futották, amely sokkal keményebb az ellenfelek kerekeinél. Rengeteg kört tettek meg, többet mint a Ferrari, valószínűleg jól tudják, mit csinálnak.
A szerda piros zászlóval ért véget, a Haas-Ferrari negyedszer is megállt a pályán, lehet hogy van náluk valami hiba, amit majd ki kell vizsgálni. Pietro Fittipaldi és Romain Grosjean alatt is le-leállt az autó vagy épp utasították a pilótát, hogy álljon meg, mint a legvégén.
Csütörtökön zárul az első teszthét, utána keddig pihennek a csapatok.
Barcelonai teszt, 3. nap, végeredmény
1 Kvyat Toro Rosso 1m17.704s 137 kör
2 Räikkönen Alfa Romeo 1m17.762s 138 kör
3 Ricciardo Renault 1m18.164s 80
4 Vettel Ferrari 1m18.350s 134
5 Verstappen Red Bull 1m18.787s 104
6 Hülkenberg Renault 1m18.800s 63
7 Grosjean Haas 1m19.189s 69
8 Fittipaldi Haas 1m19.249s 48
9 Sainz McLaren 1m19.354s 90
10 Perez Racing Point 1m20.102s 67
11 Bottas Mercedes 1m20.693s 88
12 Hamilton Mercedes 1m20.818s 94
13 Russell Williams 1m25.625 23