Nagyon elszállt a Red Bull, tesztcsúccsal 1. a Ferrari
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Utolsó előtti napját kezdte meg a barcelonai Forma-1-es teszten a mezőny csütörtökön. Álmosan indult a nap, Hamilton teljesítette az első mért kört, de mivel a szokásos 1:20 körüli helyett 2 perces kört futott, nem mondhatni, hogy bárki is ambiciózusan indult volna.
A Ferrarinál kicsit borultak a tervek az utolsó 16 órára, ugyanis Vettel szerdai bukása miatt változtattak a pilótaleosztáson: a héten eddig délelőtt egyik, délután másik versenyzőjükkel köröztek, mostantól viszont egy-egy egész napot kapnak.
A csütörtök a szerda délutánt teljesen elveszítő Leclercé lett, az utolsó nap, a péntek Vettelé.
Húsz perc után csütörtökön aztán kezdett beindulni a körözés, a renault-s Hülkenberg, Magnussen a Haas-Ferrarival és a Toro Rosso-Hondában Alex Albon is gyors kört futott. És nem is kétperceset.
Aztán 10-kor jött az, amit talán sejteni lehetett, de azért így is erős:
1:18.097-es kör Hamiltontól. A közepes gumin.
Ez egy másodperccel gyengébb Sainz szerdai tesztcsúcsánál és majdnem eggyel az eddigi leggyorsabb köröknél, csakhogy azokat szuperlágy, de inkább ultralágy gumin futották. Az ultra úgy 1,5, a szuperlágy legalább 1 másodperccel gyorsabb a közepes keveréknél, amit a legtöbben fel sem raktak az egész teszt alatt. Lehet valami extra a Mercedesben is, nem csak a Ferrariban. Természetesen az angol ezzel a körrel élre állt.
A Ferrari fél 11 előtt tájékoztatott a szerdai Vettel-balesetről, amikor a Ferrari a 3-as, jobbkanyarban elment egyenesen, bele a falba. A csapat szerint az egyik felnivel történt valami, "károsodott, mert találkozott egy külső tárggyal". Hogy mi volt az, még nem tudni.
Papaya out on track. ☀️👊 #F1Testing pic.twitter.com/1t0BrLsdwV
— McLaren (@McLarenF1) February 28, 2019
Az újabb nagy kör fél tizenkettő körül érkezett, újra egy McLarentől, ami nyerte az elmúlt két napot: Lando Norris 1:17.084-es tesztrekordot ment. Ez ugye 1 másodperccel jobb Hamilton korábbi közepes gumis körénél, csakhogy Norris ultralágy gumit használt, ami minimum 1,5 másodperccel gyorsabb. A McLarentól mindesetre ez kiváló, lehet, hogy idén újra mutatnak valamit?
A Red Bull-Hondával Pierre Gasly hamar Norris után eredt 1:17.091-gyel, ugyanolyan gumival. 6 ezreddel volt lassabb.
Alexander Albon is the first driver into the 1m 16’s 💪
— Formula 1 (@F1) February 28, 2019
The Toro Rosso driver posts a 1:16.981 🔥
(FYI: Lewis Hamilton’s 2018 pole lap was 1:16.173)#F1Testing #F1 pic.twitter.com/B4x6MZ6e2I
Barcelonai teszt, a 7. nap felénél
1 Leclerc Ferrari 1m16.231s
2 Albon Toro Rosso 1m16.882s
3 Norris McLaren 1m17.084s
4 Gasly Red Bull 1m17.091s
5 Hülkenberg Renault 1m17.496s
6 Stroll Racing Point 1m17.556s
7 Giovinazzi Alfa Romeo 1m17.639s
8 Hamilton Mercedes 1m18.097s
9 Russell Williams 1m18.130s
10 Magnussen Haas 1m18.199s
Déli 12 után pár perccel egy újoncé, az STR-Hondás Alboné lett a tesztek első 1:16-os köre, 1:16.981, amit hamar 1:16.882-re javított. Ultralágy gumikon.
Leclerc és a Ferrari reagált elsőként, a monacói előbb csak megközelítette Albon idejét, kevéssel múlt fél egy, amikor 1:16.658-cal az első helyet is átvette. Majd gyorsan 1:16.361-re faragott. (Tavaly Hamilton pole-köre a Spanyol GP-n 1:16.173 volt.)
Ebédre 1:16.231-nél állt meg a ferraris.
A délután a szokott csendeben telt egészen negyed négyig, amikor a nap egyik leggyorsabbja, Gasly a 9-es kanyarban keményen odacsapta a Red Bull-Hondát. A francia azonnal kiszállt a kocsiból, aminek a fara súlyosan roncsolódott, azonnal látszott, hogy a napja véget ért. Sőt még a Red Bull pénteki programja is veszélybe került. A Red Bull viszont nem pakolt össze, és indult el haza, így szinte biztosan menni fognak holnap is, Verstappennel.
Az utolsó órában pörögtek még fel az események, nagyon enyhén: előbb Stroll Racing Point-Mercedese, majd percekkel a leintés előtt Leclerc Ferrarija állt meg a pályán.
A monacói tesztcsúcsát egyébként senki nem fenyegette a zárásig, a Ferrari az első kettő, múlt heti után újabb tesztnapot nyert Barcelonában.
Pénteken jön az utolsó nap.
Barcelonai teszt, 7., utolsó előtti nap
1 Charles Leclerc Ferrari 1m16.231s - 138 kör
2 Alexander Albon Toro Rosso/Honda 1m16.882s 0.651s 118
3 Lando Norris McLaren/Renault 1m17.084s 0.853s 84
4 Pierre Gasly Red Bull/Honda 1m17.091s 0.860s 65
5 Daniel Ricciardo Renault 1m17.204s 0.973s 65
6 Nico Hülkenberg Renault 1m17.496s 1.265s 73
7 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1m17.556s 1.325s 103
8 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1m17.639s 1.408s 71
9 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m17.854s 1.623s 16
10 Lewis Hamilton Mercedes 1m18.097s 1.866s 85
11 George Russell Williams/Mercedes 1m18.130s 1.899s 140
12 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m18.199s 1.968s 53
13 Valtteri Bottas Mercedes 1m18.862s 2.631s 97