Vettel tesztcsúccsal, 0,003 mp-cel verte Hamiltont
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Robert Kubica a Williamsszel gurult ki elsőként a depóból a téli F1-tesztek utolsó napjára,Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval követte. Az első gyors kört a mercedeses Bottas jegyezte, az első igazán gyorsat Romain Grosjean a Haas-Ferrarival, már 9:20-kor majdnem 1:19 alá ment, fél 10 előtt meg már 1:18.639-nél járt. Bottas 1:19.180-nal nyitotta az erősebb köreit. Sainz, Vettel, Räikkönen sorolt be mögéjük az időlistán a tesztnap korai perceiben.
Pénteken zárul Barcelonában a felkészülés, ez a gyakorlás 8., utolsó napja. Amit itt nem sikerül kijavítani vagy kipróbálni, azt már csak élesben, a Március 15-17-i Ausztrál GP-n lehet.
Plenty of work to get through today. Let’s get to it!#F1Testing pic.twitter.com/Y9YmbbzrXR
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 1, 2019
Többnyire jól állnak a csapatok, a Ferrari főleg, valószínűleg a Mercedes is, megbízhatóság szempontjából pedig az összes istálló kiválóhoz közelít, az utóbbi napokban még a Williams is 100 kör fölött teljesített, ami másfél versenytávnyi.
A legjobb idők 1:16 elejét súrolják, Hamilton 1:16.173-as körrekordja még nem dőlt meg, de pénteken közel kerülhet valaki hozzá, sőt.
Csütörtökön Pierre Gasly meglehetősen nagyot bukott a Red Bull-lal, de a kocsi pályára ment pénteken, sikerült időben megjavítani. Közben videó is kijött a balesetről az autó belső kameráiból nézve.
Előtte szerdán Vettel szállt el rendesen a Ferrarival, pár nappal később erről is előkerült egy felvétel:
ICYMI: we've got footage of Vettel's mechanical failure-induced crash on Wednesday 😮#F1 #F1Testing pic.twitter.com/VQ2YDqfDlW
— Formula 1 (@F1) March 1, 2019
A Ferrari továbbment egyenesen, klasszikus technikai hiba, mint kiderült, a bal első felni találkozott valamilyen idegen tárggyal.
A péntek délelőtt csendesen telt, az időlista élét az eheti két tesztnapgyőzelmük után újra a McLaren foglalta el, Carlos Sainzzel és 1:16.913-as körrel. A Mercedes először ment 1:17 alá, Bottas 1:16.960-a szuperlágy gumin jött össze. (Sainzé ultralágyon.)
Háromnegyed tizenkettő előtt változott a sorrend az élen, Bottas 1:16.561-gyel előre tört, már ő is ultralágyon. A ferrais Leclerc tesztrekordja csütörtökről 1:16.231.
A harmadik pozíciót Vettel birtokolta 1:16.929-cel és szuperlágy gumival.
Egészen negyed egyig, amikor 1:16.352-t, majd negyedóra múlva 1:16.333-at futott.
Ennél már csak csapattársa, Leclerc tudott jobbat a 8 nap alatt, a csütörtöki rekordot.
De Vettel ezt is csakhamar megdöntötte: 1:16.221 lett az új csúcs.
Lunch time!! Best times and laps so far #F1Testing
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) March 1, 2019
VET 1:16.221 (68) 💨
BOT 1:16.561 (71) 📸
KVY 1:16.898 (52)
SAI 1:16.913 (59)
GRO 1:17.076 (73) 💪🏼 pic.twitter.com/ei9yxAhixu
Közvetlenül ebéd előtt Räikkönen Alfája parkolt le a pályán, jött a piros zászló, a sorrend már nem is változott.
Az utolsó délután leginkább pakolással telt, a csapatok elkezdtek készülődni, hogy az este hatos zárás után mielőbb indulhassanak haza. A pályán azért az autók még tették a dolgukat, Vettel is dolgozott rendesen a Ferrarival, míg a kocsi fél négy körül meg nem állt alatta. Az autót a trailer visszaszállította a depóba, kérdés volt, visszatér-e még ma, a bő két órányi maradék idő azt sugallta, igen.
Watching #LH44 do the business trackside this afternoon 👀 #F1Testing pic.twitter.com/QDhghx4n4L
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 1, 2019
Csakhogy fél öt körül a Ferrari közölte, hogy a német leállását elektronikai gond okozta, amit ma már nem tudnak megjavítani, tehát a teszt ezzel neki véget ért. Az időlista tetején szálltak ki, körökben is jól álltak, Vettel 110-nél tartott pénteken. De azért valószínűleg el tudták volna ütni hasznos dolgokkal azt a maradék 150 percet.
Egy órával a teszt vége előtt Lewis Hamilton ment egy nagyon jó kört a leglágyabb keveréken, de nem tudta megelőzni Vettelt, mindössze három ezreddel kapott ki. Másnak esélye sem volt a német köridejét megdönteni, így a Ferrari nyerte az utolsó etapot.
Barcelonai teszt, 8., utolsó nap
1. Vettel Ferrari 1m16.221s 110 kör
2. Hamilton Mercedes 1m16.224s 61
3. Bottas Mercedes 1m16.561s 71
4. Hulkenberg Renault 1m16.843s 51
5. Kvyat Toro Rosso 1m16.898s 131
6. Sainz McLaren 1m16.913s 134
7. Grosjean Haas 1m17.076s 73
8. Ricciardo Renault 1m17.114s 52
9. Raikkonen Alfa Romeo 1m17.239s 132
10. Magnussen Haas 1m17.565s 94
11 Verstappen Red Bull 1m17.709s 29
12 Perez Racing Point 1m17.791s 104
13 Kubica Williams 1m18.993s 90