További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A Ferrari a Forma-1 legfontosabb csapata, ezt nem is vitatja senki, azt viszont kezdik megkérdőjelezni az ellenfelek, hogy miért van vétójoga a szabályokra. Évtizedek óta így van ez, Bernie Ecclestone irányítása alatt kapták az olaszok az előjogot, azaz ha valami olyan előírást akarnak elfogadni az F1-ben, ami nekik nem tetszik, nyugodtan mondhatnak nemet, és akkor azt a szabályt nem vezetik be.
Mivel jövőre lejár az F1-es Concorde-szerződés, amit 2021-től egy új, csapatok és F1-szervezők közötti megállapodás vált fel, kezd napirendre kerülni a kérdés, hogy miért is kaphat a Ferrari ekkora előjogot.
A hétvégi monacói futam csütörtöki sajtótájékoztatóján négy rivális csapatfőnök szólalt fel az ellen, hogy a ferraris bekezdés az új szerződésben is szerepeljen.
Hogy őszinte legyek, ez butaság. A sportágunk túl demokratikus, az F1 és az FIA jobban magához kéne, hogy ragadja a szabályalkotást. Olyan szinten vagyunk kollegiálisak, hogy az már romboló, mert mindenkinek maga felé hajlik a keze. Nem kéne egy istállónak vétójogot adni, ésszerűtlen
- kelt ki a Ferrari ellen a Williams helyettes főnöke, Claire Williams.
Csatlakozott hozzá a Red Bull, a McLaren és a Renault vezetője is. Az előbbitől Chris Horner:
"A vétó elavult. Azzal magyarázzák, hogy ők a többi csapatot is képviselik, miközben a Ferrarit képviselik. Ahogy Claire mondja, egyforma szabályokat mindenkinek!"
A Ferrari ugyanis azzal védekezik, hogy a jogukkal nemet mondhatnak olyan kérdésekben, amikor az FIA rájuk, a csapatokra akar kényszeríteni valamit. Arról sosem beszélnek, hogy olyanokat is visszadobhatnak - és dobnak is -, ami mindenki másnak tetszene.
"Elismerjük a Ferrari különleges értékét a sport számára, de ez tükröződjön az anyagi oldalon, ne a kormányzásban" - mondta Cyril Abiteboul a Renault-tól. (Aki kivételesen egyetértett valamiben Hornerrel.)
"Ahogy Cyril mondta,
a Ferrari rengeteget hoz a sportágnak, de ezt más módon is el lehetne ismerni.
A Forma-1 magának akar jót, azaz mindannyiunknak, a legjobb az lenne, ha egymás között tárgyalhatnánk meg a dolgokat, ha arra van szükség" - zárta le a témát a McLarent vezető Zak Brown. (A Ferrarit egyébként anyagilag is elismerik központilag, sokkal több pénzt kap, mint a többi csapat. Korábban már ez ellen is ágálltak.)
A Ferraritól nem volt jelen senki a tájékoztatón, várhatóan hamarosan reagálnak az elhangzottakra, miközben az egyeztetés a 2021-es általános F1-szerződésről tovább folytatódik a háttérben.