A Ferrari F1-főnöke elmagyarázta a belső feszültséget generáló taktikát
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Berágott a vasárnapi Orosz GP első köreiben Charles Leclerc és Sebastian Vettel, a Ferrari két pilótája a csapat korai stratégiája miatt, a csapatfőnök a futam után megpróbálta elmondani, mi is történt Szocsiban.
Annyit már közvetlenül a futam után megtudtunk az első rajthelyről startoló Leclerc-től, hogy ő szándékosan nem védekezett a rajt után, hogy csapattársát minél jobb helyzetbe hozza. Az pedig még verseny közben kiderült, hogy a Ferrari-menedzsment azt akarta, hogy Vettel adja vissza a szélárnyékban Leclerc segítségével megnyert pozíciót a csapattársának.
Vettel viszont ezt nem tette meg, hiába szólították fel többször is a rádión. A csapat aztán mégis megoldotta a cserét, Leclerc-t hívta korábban kerékcserére, ezzel nyert annyit, hogy az utána kiálló Vettel csak mögé tudjon visszasorolni a depóból.
Mattia Binotto Ferrari-csapatfőnök elmagyarázta, mi történt.
A korábbi oroszországi futamokból tudtuk, hogy élen kell lenni az első körben, mert aki ott van, az általában ott is marad a célig. Úgy döntöttünk, hogy a legfontosabb, hogy az első két helyen legyünk, mert onnan kontrollálhattuk a versenyt. Pontosan ez történt. Charles szélárnyékot adott Sebnek, nem védte a pozícióját, majd az így megszerzett előnyt visszaadtuk volna Charles-nak azzal, hogy megcseréljük a kocsikat, ebben egyeztünk meg.
Csakhogy amikor szóltak Vettelnek, adja át az első helyet, nem tette meg, azt felelte, Leclerc zárkózzon fel rá jobban.
A rajt a tervek szerint ment, így helyesnek gondoltuk, hogy megkérjük Sebet, cseréljük meg a pozíciókat. Szóltunk neki, de Charles nem volt elég közel hozzá, és a cserével időt veszítettünk volna, ez igaz. Seb meglehetősen gyors volt, és el is húzott Charles-tól
- idézte az Autosport.com Binottót.
A kerékcserék alatt aztán visszaállt az eredeti sorrend a Ferrarik között, de a menedzser állítja, nem szándékosan hozták előbb Leclerc-t, hanem mert neki gyorsabban elkoptak a gumijai, mint Vettelnek. (Valójában ez nem oszt, nem szoroz, elérték, hogy Leclerc előrébb kerüljön.)
A Ferrari Leclerc, Vettel sorrendben haladt a boxkiállás után a gumiváltás nélkül vezető Lewis Hamilton mögött, amikor Vettel kocsijában motorhibát észleltek, és szóltak a németnek, hogy állítsa le az autót. Vettel, bár pont le tudott volna hajtani a pályáról, megállt az egyik bukótérben, veszélyes helyen, a versenyigazgató pedig elővigyázatosságból virtuális biztonsági kocsis szakaszt jelzett: lassítaniuk kellett a pilótáknak, így Hamilton a kerékcseréje után Leclerc elé tudott visszajönni a pályára, és a célig meg is tartotta az első helyet.
Binotto később arról is beszélt, hogy miért nem figyelmeztették Vettelt, hogy igyekezzen biztonságos helyen leállítani a Ferrarit, miközben nyilvánvaló volt, hogy egy biztonsági autós vagy virtuális biztonsági autós fázissal remek helyzetbe hozzák Hamiltont, míg ők rajtavesztenek. A főnök állítja, "biztonsági szempontból" mielőbb meg kellett állítania a németnek a Ferrarit, nem tudták pontosan mi a gond, így nem kockáztattak.
Hamilton megnyerte a nagydíjat, Leclerc végül csak harmadik lett, mert a Ferrari őt kivette még egy kerékcserére, így a másik Mercedesszel Valtteri Bottas is lehagyta.