• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 25. szombat
Irén, Írisz, Ders
EUR 384,52 Ft USD 357,34 Ft GBP 437,10 Ft BUX 41 819 Ft OTP 9 844 Ft MOL 2 474 Ft
10 °C
16 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • ferrari
  • kerékcsere
  • vettel
  • leclerc
  • szélárnyék

A Ferrari F1-főnöke elmagyarázta a belső feszültséget generáló taktikát

Joó Gábor
2019.09.30. 10:22
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!
Előzmény (1)
  • Megszívatta magát a Ferrari Szocsiban
Frissebb (1)
  • Nagy koloncot vett a nyakába a Ferrari-főnök

További Forma-1 cikkek

  • Kis fekete embernek nevezte Hamiltont, most 340 milliós büntetést kapott Kis fekete embernek nevezte Hamiltont, most 340 milliós büntetést kapott
  • Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét
  • George Russell szerint észszerűtlenül osztogatják a büntetéseket
  • A Ferrari csalódása és teljes őrület a Szaúdi Nagydíjon
  • Óriási volt a Red Bullok előnye, Sergio Pérez nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Tovább a rovatra

A címlapról ajánljuk

Berágott a vasárnapi Orosz GP első köreiben Charles Leclerc és Sebastian Vettel, a Ferrari két pilótája a csapat korai stratégiája miatt, a csapatfőnök a futam után megpróbálta elmondani, mi is történt Szocsiban.

Annyit már közvetlenül a futam után megtudtunk az első rajthelyről startoló Leclerc-től, hogy ő szándékosan nem védekezett a rajt után, hogy csapattársát minél jobb helyzetbe hozza. Az pedig még verseny közben kiderült, hogy a Ferrari-menedzsment azt akarta, hogy Vettel adja vissza a szélárnyékban Leclerc segítségével megnyert pozíciót a csapattársának.

Vettel, Binotto és Leclerc
Vettel, Binotto és Leclerc

Vettel viszont ezt nem tette meg, hiába szólították fel többször is a rádión. A csapat aztán mégis megoldotta a cserét, Leclerc-t hívta korábban kerékcserére, ezzel nyert annyit, hogy az utána kiálló Vettel csak mögé tudjon visszasorolni a depóból.

Mattia Binotto Ferrari-csapatfőnök elmagyarázta, mi történt.

A korábbi oroszországi futamokból tudtuk, hogy élen kell lenni az első körben, mert aki ott van, az általában ott is marad a célig. Úgy döntöttünk, hogy a legfontosabb, hogy az első két helyen legyünk, mert onnan kontrollálhattuk a versenyt. Pontosan ez történt. Charles szélárnyékot adott Sebnek, nem védte a pozícióját, majd az így megszerzett előnyt visszaadtuk volna Charles-nak azzal, hogy megcseréljük a kocsikat, ebben egyeztünk meg.

Csakhogy amikor szóltak Vettelnek, adja át az első helyet, nem tette meg, azt felelte, Leclerc zárkózzon fel rá jobban.

A rajt a tervek szerint ment, így helyesnek gondoltuk, hogy megkérjük Sebet, cseréljük meg a pozíciókat. Szóltunk neki, de Charles nem volt elég közel hozzá, és a cserével időt veszítettünk volna, ez igaz. Seb meglehetősen gyors volt, és el is húzott Charles-tól

- idézte az Autosport.com Binottót.

A kerékcserék alatt aztán visszaállt az eredeti sorrend a Ferrarik között, de a menedzser állítja, nem szándékosan hozták előbb Leclerc-t, hanem mert neki gyorsabban elkoptak a gumijai, mint Vettelnek. (Valójában ez nem oszt, nem szoroz, elérték, hogy Leclerc előrébb kerüljön.)

A Ferrari Leclerc, Vettel sorrendben haladt a boxkiállás után a gumiváltás nélkül vezető Lewis Hamilton mögött, amikor Vettel kocsijában motorhibát észleltek, és szóltak a németnek, hogy állítsa le az autót. Vettel, bár pont le tudott volna hajtani a pályáról, megállt az egyik bukótérben, veszélyes helyen, a versenyigazgató pedig elővigyázatosságból virtuális biztonsági kocsis szakaszt jelzett: lassítaniuk kellett a pilótáknak, így Hamilton a kerékcseréje után Leclerc elé tudott visszajönni a pályára, és a célig meg is tartotta az első helyet.

Binotto később arról is beszélt, hogy miért nem figyelmeztették Vettelt, hogy igyekezzen biztonságos helyen leállítani a Ferrarit, miközben nyilvánvaló volt, hogy egy biztonsági autós vagy virtuális biztonsági autós fázissal remek helyzetbe hozzák Hamiltont, míg ők rajtavesztenek. A főnök állítja, "biztonsági szempontból" mielőbb meg kellett állítania a németnek a Ferrarit, nem tudták pontosan mi a gond, így nem kockáztattak.

Hamilton megnyerte a nagydíjat, Leclerc végül csak harmadik lett, mert a Ferrari őt kivette még egy kerékcserére, így a másik Mercedesszel Valtteri Bottas is lehagyta.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Lisa Wingate Fohászok óceánja
3825 Ft
Karády Anna Zserbó
5100 Ft
Ingatlan.com
  • Hírek
  • Hazai áramtarifák és árak 2023-ban
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.