• Blog.hu
  • Fórum
  • Indavideó
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
  • Címlap
  • Rovatok
  • Friss hírek
    • Facebook
    • Twitter
    • Tumblr
    • Reddit
  • Napi.hu
  • Dívány
  • Totalcar
  • Femina
  • Port.hu
  • We ❤︎ Budapest
  • Velvet
2023. 03. 25. szombat
Irén, Írisz, Ders
EUR 384,52 Ft USD 357,34 Ft GBP 437,10 Ft BUX 41 819 Ft OTP 9 844 Ft MOL 2 474 Ft
10 °C
16 °C
Belföld Külföld Gazdaság Kult Vélemény Tech-Tud Sport Fomo 24 Óra Blog Videó Podcast
  • Sport
  • Forma-1
  • mercedes
  • red bull
  • óvás
  • fia
  • das

Elutasították a Red Bull óvását, szabályos a Mercedes kormányműve

000 1UJ4VW
KD
-kg-
2020.07.04. 09:43
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

A címlapról ajánljuk

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elutasította a Forma-1-es Red Bull istálló óvását, így a világbajnoki címvédő Mercedes csapat versenyautóiban használt új fejlesztésű kormányművet hivatalosan is szabályosnak minősítette, írja az MTI.

A Red Bull korábban még csak állásfoglalást várt az FIA-tól, ám pénteken, a szezonnyitó Osztrák Nagydíj második szabadedzését követően már hivatalosan is panasszal élt. Az FIA már azt megelőzően jelezte: jövőre tilos lesz használni az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszert, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.

A Mercedes a februári teszteken már alkalmazta a DAS-t, de versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni. A DAS lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét, a körülötte kialakult hercehurcáról itt írtunk bővebben.

Az, hogy FIA ennyire gyorsan, lényegében egy délután alatt lefolytatta a viszonylag bonyolult rendszer vizsgálatát, amiatt lehet, hogy a Mercedes már a DAS tervezésekor is együttműködött a nemzetközi szervezettel, tehát nem volt számukra új, amit láttak.

Pénteken egyébként elterjedt az is Spielbergben, hogy a Red Bull már maga is közel jár egy, a DAS-hoz nagyban hasonló rendszer implementásához, ám ez újabb kérdéseket vet fel – ha hónapokig zárva volt a csapat gyára, és nem dolgozhattak hivatalosan semmilyen projekten komoly erőkkel, akkor hogyan készülhettek el azzal egy hónap alatt, mikor a Mercedesnek több mint egy év munkája volt benne. Ez viszont csak akkor lesz kulcsfontosságú, ha valóban bevetik majd a rendszert később.

A német istálló sorozatban hetedik konstruktőri világbajnoki címéért száll harcba, brit versenyzője, Lewis Hamilton pedig hetedik egyéni trófeáját nyeri, ha megvédi címét. A Red Bull tavaly harmadik volt a csapatok versenyében, a szakértők többsége szerint azonban idén a Mercedes egyetlen kihívója lesz.

Az Osztrák Nagydíj első és második szabadedzésén is Hamilton futotta a leggyorsabb kört.

Borító: Darko Bandic/AFP.

Ma is tanultam valamit 1-2-3-4.
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Maradj otthon és tanulj valamit ...ma is, ...holnap is, ...holnapután is
Index.hu logo

Kövesse az Indexet Facebookon is!

Követem!

Ehhez a cikkhez ajánljuk



Bookline
Boldizsár Ildikó "Hogyan segítsek én terajtad?"
4845 Ft
Peter Wohlleben Ha a fák lélegzethez jutnának
4250 Ft
Ingatlan.com
  • Hírek
  • Hazai áramtarifák és árak 2023-ban
Money.hu
  • Árfolyam
  • Hogy mehet csődbe egy nagy bank, és mit jelent ez az ügyfelekre nézve?
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi elvek
  • Süti szabályzat
  • Süti beállítások
  • RSS
  • Állás
  • Márkabiztonság
  • © 1999-2023 Index.hu Zrt.