A Mercedes ismét az élen, Bottas vitte az első napot Imolában
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
A pályán előzni nem könnyű, ezt bizonyította a tavalyi futam csekély előzési száma, így erre a versenyhétvégére az FIA a DRS-zónát meghosszabbította.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az érzékelési és az aktiválási pont is hátrébb került. Az érzékelési pont eddig a 18-as kanyar után helyezkedett el 40 méterrel, most a 17-es kanyar elé helyezték 20 méterrel. A pálya egyetlen DRS-zóna aktiválási pontja korábban a célvonal volt, most már 60 méterrel a 19-es kanyar előtt nyithatják a versenyzők a hátsó szárnyukat, ha egy másodpercen belül vannak az előttük haladóhoz képest.
I didn't know the DRS zone last year at Imola was so short. This year they moved the activation back to just before T19 coming out of Rivazza, which is roughly the spot the DRS activation point is in Assetto Corsa. This is the longest straight and best overtaking spot. pic.twitter.com/SPj8FoQVNH
— Vincent Magnarella (@vincemags) April 14, 2021
A Pirelli a hétvége gumikiosztásán nem változtatott, ismét a C2-C3-C4-es keverékeket szállította a pályára.
Csapatunk műszaki zsenije, a Red Bull Technology korábbi szerkezeti elemzője, Dr. Kling Sándor számos technikai újításra hívja fel a figyelmünket.
A hétvégére a Red Bull átalakította a hátsó futóművét, hogy jobban áramoljon a levegő a diffúzor és az oldalburkolat környékén. Ez egy tokent igénylő művelet tavalyhoz képest, ami biztosan segít a leszorító erő generálásában. Valószínűsíthető, hogy mindenki alacsonyabb leszorítóerővel (kevesebb légellenállással) készül erre a futamra. A Ferrarikon is megfigyelhetőek ezek a változások. Az Alpine vadonatúj első szárnyat hozott, és több aerodinamikai újítással készül Imolára. Meglátjuk, Alonsóék mire mennek a fejlesztésekkel.
Az első szabadedzés rögtön Nyikita Mazepin kicsúszásával kezdődött. Az orosz újonc ismét versenyzői hibát vétett, csakúgy, mint a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon. A másik rookie, a japán Cunoda Juki is a sóderágyban találta magát az első gyakorlás 15. percében. A szerencsés kimenetelű kicsúszások után mindkét fiatal folytatni tudta az edzést.
A ferraris Carlos Sainz 1:17.682-es köridővel vezette az első szabadedzés első felét. Majd a hazai pályán versenyző AlphaTauri-s Pierre Gasly vette át a vezetést 1:17.470-es idővel.
A 25. percben a visszatérő klasszis Fernando Alonsónak is megszületett az első gyors köre. Alonso bizakodó a hétvégével kapcsolatban, a bahreini teljesítménye után. A spanyol tett egy érdekes bejelentést a héten, mely szerint könyve kiadását elhalasztja, amíg az F1-ben versenyez. Ennek oka, hogy valószínűleg több dolgot is kitereget majd a száguldó cirkusz világából, amely rendesen felforgatná az állóvizet a paddockban.
Sergio Pérez az első gyakorlás 37. percében defektet kapott, mint később kiderült, Esteban Oconnal értek össze, aki ennek következtében szintén a pálya szélére kényszerült, így rögtön előkerült a piros zászló, az edzést a 38. percben megszakították.
It was an incident-packed first practice at Imola on Friday morning 😮
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
Here are all the highlights from FP1 🎬#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/dOSNj3I7zE
Hosszas várakozás után az első szabadedzés folytatódott. A csapatoknak 12 perce maradt a gyors körök teljesítésére. Mindenki a pályára gurult.
A nagy forgalom ellenére Hamilton megfutotta a nap eddigi leggyorsabb körét, 1:16.892-es idővel vette át a vezetést.
Ismét egy sóderágyas kicsúszás következett, öt perccel az edzés vége előtt Nicolas Latifi hagyta el a pályát.
Verstappen 1:16.622-es köridővel Hamilton elé került, de nem sokáig örülhetett az első helyének. Záporoztak a gyors körök az edzés utolsó perceiben, végül a Mercedesek Bottas, Hamilton sorrendben is megelőzték a holland pilótát.
Nyikita Mazepin az edzés végén ismét hibázott, a falnak csapta a HAAS-t, most azonban nem volt túl szerencsés, az autó több helyen is sérült.
A piros zászló ismét előkerült, ami az edzés végét is jelentette.
A kissé kaotikus első szabadedzést így a Mercedesek vitték el, Valterri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben, a harmadik a Max Verstappen lett a Red Bull-lal. Sereghajtóként meglepetésre a japán Cunoda Juki és kevésbé nagy meglepetésre a két HAAS-pilóta, Mick Schumacher és Mazepin végzett.
A második szabadedzés hasonlóan kedvező időjárási körülmények között indult. Két perc elteltével már szinte mindenki a pályára gurult és elkezdték a versenyszimulációk, az időmérős körök futását.
Max Verstappen korán kiszállt, valószínűsíthetően váltóprobléma miatt húzódott félre, ezzel értékes információkat hagyva a szabadedzés további szakaszában. A 10. percben VSC-s (virtuális biztonsági autós) szakasz következett.
A VSC után a két Mercedes vezette a második gyakorlást Bottas, Hamilton sorrendben. A finn 1:15.551-es idővel állt az élre. A Ferrarik is erős köridőket produkáltak, az olasz gárda úgy tűnik, erősebb formát mutat a tavalyihoz képest, hasonlóan, mint Bahreinben. Carlos Sainz és Charles Leclerc is szorosan a Mercedesek mögött állt a második szabadedzésen.
Az AlphaTauri, Pierre Gaslyval az élen bizakodhat a hétvégével kapcsolatban. A francia versenyző az edzés felénél csak nyolc századdal volt lemaradva Hamiltontól, ekkor az előkelő harmadik helyen állt. A japán újonc csapattárs Cunoda Juki a hetedik legjobb időt autózta.
Érdekesség, hogy átlagosan Imolában a legnagyobb a boxutcai időveszteség, így a versenyen a stratégák valószínűleg egy kiállással terveznek majd.
Szűk 10 perccel a gyakorlás vége előtt a csapatok már többségében versenyszimulációt teljesítettek, így időbeli javulások az élmezőnyben már nem következtek be.
A második szabadedzés ismét egy balesettel zárult. A monacói Charles Leclerc egy versenyzői hiba következtében a 18-as kanyarban eldobta és a falhoz vágta Ferrariját.
🚩 RED FLAG: Session will not restart🚩
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021
An unfortunate end to @Charles_Leclerc's session as the Monegasque driver hits the wall #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kVwdDOk31I
A második szabadedzést ismét a két Mercedes nyerte. A finn Valterri Bottas volt a leggyorsabb ráadásul közepes keveréken teljesítette 1:15.551-es idejét. A második legjobb időt Lewis Hamilton autózta, Pierre Gasly lett a harmadik mindössze nyolc századdal lemaradva a brit hétszeres világbajnoktól.
Az Emilia-Romagna Nagydíj hétvégi programja holnap a 11.00-kor kezdődő harmadik szabadedzéssel, majd a 14.00-kor kezdődő időmérő edzéssel folytatódik.
Emilia-Romagna Nagydíj
2. SZABADEDZÉS (az élmezőny)
1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:15.551 perc
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 0.010 másodperc hátrány
3. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 0.078 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 0.283 mp h.
5. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 0.820 mp h.
6. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 0.860 mp h.
korábban, 1. szabadedzés:
1. Bottas 1:16.564 perc
2. Hamilton 0.041 másodperc hátrány
3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 0.058 mp h.
4. Leclerc 0.232 mp h.
5. Gasly 0.324 mp h.
6. Sainz 0.324 mp h.
A további program:
szombat:
11.00: 3. szabadedzés
14.00: időmérő edzés
vasárnap:
15.00: futam
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Bryn Lennon / Getty Images Hungary)