Verstappen százados lett, nagy durranásra készül
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
A Portugál Nagydíj után pihenő nélkül érkeztünk a Spanyol Nagydíj helyszínére. Az F1-es mezőny idei menetelése a klasszikus barcelonai aszfaltcsíkon folytatódik. A Pirelli hétvégi gumikiosztása Portimaóhoz képest változatlan maradt, ami a keményebb oldalon a C3 C2 C1-es kiosztást jelenti.
A versenyigazgatóság a pályán jelentős átalakításokat eszközölt. A 9-es kanyart megváltoztatták, 10-es kanyar is jelentős átalakításon esett át. A 2020-ig használt verzió egy jóval élesebb, keskenyebb kanyar volt, az idei átalakítással a kanyarpont jóval nyitottabbá vált. Az új kialakítás az előzéseket tekintve nagyobb lehetőségeket rejt magában.
Az FIA kiemelten az 1-es és a 2-es kanyart monitorozza ezen a hétvégén pályalevágások tekintetében, de nincs kizárva plusz pályaszakaszok kijelölése sem, amelyek elhagyása jelentős büntetést vonhat majd maga után.
Az időjárás kedvező oldalát mutatja ezen a hétvégén. Eső nagy valószínűséggel nem várható, a szél erőssége sem lesz mérvadó, várhatóan végig 19-20 fokos napsütéses időben teljesíti a mezőny a hétvége programját.
Meglepetésre azonban a vasárnapi futamon az eső még tartogathat nem várt fordulatokat, ennek valószínűsége ugyan csak 25-30%, de nincs kizárva, hogy esős barcelonai futamunk lesz.
A Red Bull színeiben Max Verstappen 100. futamát teljesíti ezen a hétvégén. Érdekesség, hogy a holland első futamgyőzelmét is Barcelonában szerezte meg, az osztrák istálló bízik abban, hogy keretbe foglalva ismét egy futamgyőzelemmel ünnepelhetnek.
Barcelona mindig is különleges lesz számomra. Az első F1-es futamgyőzelmem helyszíne, rengeteg érzelmes pillanatot idéz fel bennem. Az a futam mindenki számára meghökkentő volt, hiszen az volt az első versenyem a Red Bull színeiben
– emlékezett vissza Verstappen.
Race #️⃣1️⃣0️⃣0️⃣ for the Team 💪 Let's make it another #SpanishGP to remember @Max33Verstappen 🇪🇸 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/cHQIBOFuEC
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) May 7, 2021
Az első szabadedzés Nyikita Mazepin – mondhatni már szokásos – sóderágyas kicsúszásával kezdődött. A HAAS pilótája a kemény keverékeken csúszott ki, az abroncsok vélhetően még nem voltak üzemmelegek, ez okozhatta az orosz kicsúszását.
Az első gyakorláson szokás szerint a tartalékversenyzők is szerephez juthatnak, a Williamsnél Roy Nissany kapott lehetőséget, az Alfa Romeónál Robert Kubicától tudott jelentős információkat szerezni a csapat.
Fernando Alonso a spanyol „közönségnek” villant meg a 11. percben. A lágy keverékeken ugyan, de a spanyol teljesítette az első helyért járó gyors körét, amit Lewis Hamilton néhány percen belül három tizeddel javított meg.
Félidőben az Aston Martinnal Sebastian Vettel autózott egy szép időt, a német versenyző 1:19.234-es köridővel vette át a vezetést, amit nem sokkal később ismét a Mercedes brit pilótája javított fel.
A 7-es kanyar több pilóta jelzése szerint is veszélyes az első szárnyakra nézve!
A little bit of front wing damage didn't stop Sebastian Vettel from a good session 💪
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021
The German finished eighth fastest in FP1 🤩#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/kTEsDkpquV
A problémát a rázóköveken túl a kanyarelhagyást megelőző sárga fekvőrendőrök okozzák, ezt a szakaszt kanyarkivezetés szempontjából változtatta meg az FIA, ami a jelentések alapján további módosításokat igényel. Max Verstappen és Sebastian Vettel is jelezte versenymérnökének, hogy az első szárnya egy darabját veszítette el ezen a pályaszakaszon.
A gyakorlás vége előtt 20 perccel Valtteri Bottas vette át a vezetést, egy tizeddel megjavítva brit csapattársa körét.
Robert Kubica a 10-es kanyarban kicsúszott, a sóderágyban el is ásta magát. 18 perccel az edzés vége előtt előkerült a piros zászló, a szabadedzést megszakították.
Not the FP1 session Robert Kubica was hoping for 😬
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021
Hopefully we'll see the Pole back in @alfaromeoracing colours soon in his reserve driver role! #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/5YI7XRO9dR
Az első gyakorlásra kilenc perce maradt a mezőnynek. Így egy rögtönzött időmérőt láthattunk az utolsó percekben, minden pilóta a pályára hajtott, és megkezdték a gyors körök futását. Max Verstappen tudott javítani, a második helyre jött fel. Carlos Sainz a Ferrarival negyedik helyet érő köridőt futott, amit Lando Norris gyorsan el is vett tőle, a másik Ferrarival Charles Leclerc is megjavította a spanyol köridejét, ezzel a negyedik helyre lépett fel. Péreznek nem sikerült gyors kört futni, Daniel Ricciardo mögött el kellet vennie a gázt, aki szintén mért körét teljesítette.
Az első szabadedzés első három helyezettje végül sorrendben: Valtteri Bottas, Max Verstappen és Lewis Hamilton lett. Lando Norris immár megszokott bravúros teljesítményt nyújtva a negyedik leggyorsabb köridőt autózta, az ötödik pozíciót Leclerc szerezte meg.
A második gyakorláson rendhagyóan a versenyetapok és az időmérős szimulációk futása a cél a csapatok számára. Péntek délutánra a szél kissé megerősödött, a hőmérséklet viszont változatlan, 20 fokos maradt.
Az edzés elején az összes pilóta a pályára gurult és megkezdte a gyors körök futását. Az időmérős szimulációkat a csapatok többnyire a második szabadedzés első felében teljesítik. A Mercedesek és Max Verstappen folyamatosan váltották egymást az első helyen.
A 12. percben egy gyors virtuális biztonsági autós szakasz következett, a pályán lévő Leclerc autójáról leszakadó padlólemezdarab miatt.
Lance Stroll és Sebastian Vettel közvetlenül az élmezőny mögött a két leggyorsabb autó volt a pályán az edzés 23. percében. A többi csapat sem tétlenkedett, a középmezőny iszonyat szoros teljesítményt mutatott. Az Alpine, a Ferrari és az AlphaTauri is az élmenők mögé került az időmérős szimulációk teljesítése során. Izgalmas lehet a szombati nap, négy csapat is 1-2 tizeden belüli, közel azonos köridőt tud futni.
A második gyakorlás felénél Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Charles Leclerc volt az első három sorrendje.
30 minutes gone, 30 to go
— Formula 1 (@F1) May 7, 2021
TOP 10 👇 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/fJOAeaPpEL
Lewis Hamilton jelenleg nyolc ponttal vezeti a vb-tabellát. A Red Bull nem titkolt célja, hogy Max Verstappent és önmagukat is konstruktőri szinten többszörös világbajnokká tegyék a királykategóriában. Ennek érdekében a Milton-Kaynes-i alakult öt újabb Mercedes-mérnököt igazolt le, hogy előmozdítsak erőforrásaik kifejlesztését, és további szakértelmet és innovációt hozzanak a jövő technikai fejlesztéseit illetően.
Az edzés második felében a versenyszimulációk sok izgalmat nem hoztak a pályán, de annál több technikai adatot szolgáltattak a csapatok számára. A köridők nem javultak tovább a 30. perc után, így a második szabadedzést a két Mercedes vitte el, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben, a harmadik a Ferrari monacói pilótája, Charles Leclerc lett.
A Spanyol Nagydíj hétvégi programja szombaton a 12.00-kor kezdődő harmadik szabadedzéssel, majd a 15.00-kor kezdődő időmérő edzéssel folytatódik.
Eredmények, 2. szabadedzés (az élcsoport):
- 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.170 perc
- 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.309
- 3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.335
- 4. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:18.466
- 5. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:18.518
- 6. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:18.593
korábban:
1. szabadedzés (az élcsoport):
- 1. Bottas 1:18.504 perc
- 2. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.537
- 3. Hamilton 1:18.627
- 4. Lando Norris (brit, McLaren) 1:18.944
- 5. Leclerc 1:18.996
- 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:19.020
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Bryn Lennon / Getty Images Hungary)