Ez nem a mi hétvégénk volt, Micheliszt kiforgatták a rajtnál a Hungaroringen

DBZOL20210822002 030
2021.08.22. 16:08
Világkupagyőztes túraautósunk, Michelisz Norbert egy hatodik és egy 14. helyet szerzett a Hungaroringen.

A kamion-Eb és a Formula–1-es versenyhétvége után a nyár végén ismét rangos sorozat látogatott Magyarországra. Újra motorbőgéstől volt hangos a Hungaroring és környéke a túraautó-világkupa, vagyis a WTCR mezőnyétől, amelyben több honfitársunkért, Michelisz Norbertért, Tassi Attiláért, Boldizs Bencéért, no és persze a teljes Zengő Motorsportért is sok tízezer magyar jött el szurkolni.

A vasárnapi versenyek előtt is már szakadatlanul szóltak a dudák, és ahogy kigurították 2019 világbajnokának autóját (Michelisz Norbert papíron ugyan „csak” világkupagyőztes, de most ne lovagoljunk a szavakon, nekünk világbajnok), azonnal egy emberként tombolt a főlelátó.

A szombati időmérő edzésen a Zengő Motorsport brit világbajnoka, Rob Huff volt a leggyorsabb, míg Michelisz Norbert a 3. helyig repítette a Hyundait. Tassi Attila a 14. helyről, Boldizs Bence pedig a 22. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

Ahogy az a WTCR-ben megszokott, két versenyt rendeztek vasárnap. A főfutam előtt a fordított rajtrácsos viadalra került sor. Ez azt jelenti, hogy az időmérő legjobb tíz versenyzője fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra, vagyis a 10. helyezett indult az élről. Így a 12.15-kor induló futamot Gilles Magnus kezdhette a legjobb helyről.

A rajt után Yvan Müllert Mikel Azcona kiforgatta az első kanyar előtt, így a négyszeres világbajnok a mezőny végére esett vissza.

A főfutamon a 3., míg most a 8. helyről induló Michelisz Norbert jó rajtot kapott el, és feljött a hatodik helyre. Öt körrel a verseny vége előtt a második versenyt az élről kezdő Rob Huff rémálma (persze Zengő Zoltáné) vált valóra, ugyanis autójának bal első felfüggesztése kitört a Senna-sikán után. Kérdéses volt, hogy a 15.15-kor kezdődő második futamra sikerül-e megjavítani a brit autóját.

A biztonsági autós fázis után útjára indult a mezőny, Magnus megtartotta a vezető helyét, mögötte Vervich, Azcona, Ehrlacher, Björk, Michelisz, Urrutia, Guerrieri, Girolami és Monteiro volt az első tíz helyen. A Zengőt erősítő Azcona komoly támadást indított Vervich ellen a második helyért, de a belga keze nem remegett meg. Végül Azcona a következő körben nekiment ellenfelének, aki így két helyet bukott, kérdéses volt, hogy a spanyolt nem büntetik-e meg ezért a manőverért, végül aztán a versenybírák nem büntették Azconát.

Mindez nem zavarta Magnust, aki megnyerte az első versenyt, Azcona és Erhlacher végzett még a dobogón, míg Michelisz Norbert a 6., Tassi Attila a 13., Boldizs Bence pedig a 17. helyen futott be.

A délutáni versenyre aztán sikerült rendbe tenni Huff autóját, aki azonban piros lámpa alatt hagyta el a bokszutcát, így az első rajtpozíció helyett a bokszból kellett indulnia. Sajnos magyar szempontból sem tartogatott sok jót a futam,

ugyanis a rajtot rosszul elkapó Micheliszt az első kanyarban kilökték, így 2019 bajnoka csak a mezőny után eredhetett.

Az élen Urrutia, Girolami, Vervish, Azcona, Ehrlacher, Müller, Björk, Guerrieri, Magnus és Tassi volt az első tíz helyen. Norbi megkezdte a felzárkózást, és a 14. helyig jött előre, vagyis pontszerző zónába. A versenyt végül Urrutia nyerte Girolami és Vervich előtt.

Magyar versenyzőink közül Tassi Attila zárt a legjobban, 10. lett, Michelisz maradt a 14., míg Boldizs Bence a 19. helyen zárta a hungaroringi hétvégét.

A WTCR szezonja október 9-én a csehországi Mostban folytatódik.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: MTI)