Lewis Hamilton uralta a pénteki napot, de szombaton rajtbüntetést kap
További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
Folytatódik az F1 2021-es szezonja, méghozzá az „örökös beugró” török futammal. Az isztambuli helyszín eredetileg az elmaradó, júniusi kanadai verseny helyét vette volna át, ám később a törökök is visszaléptek a rendezéstől, míg nem sokkal ezelőtt mégis beugrottak a Japán Nagydíj helyére. Ennél izgalmasabb nem is lehetne az idei bajnokság, most éppen a címvédő Lewis Hamilton vezet, két ponttal megelőzve Max Verstappent, ám a forma és a szerencse – főleg idén – valóban forgandó.
It's b-e-a-utiful! 😍#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/D19H2MFfUZ
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Míg a legutóbbi, orosz futamon Verstappen került a mezőny végére erőforráscsere miatt, most Hamilton V6-os motorját cserélték ki. Igaz, a brit csak tíz rajthelyes büntetést kapott, hiszen nem kellett minden motorelemet cserélni. Most tehát Hamiltonnak kell majd nagy felzárkózást bemutatnia, ám a pálya karakterisztikája és persze a Mercedes ereje sokat segíthet ebben. A hétszeres világbajnoknak egyébként is kedvelt helyszíne az isztambuli pálya, hiszen 2006-ban óriási felzárkózást mutatott be a GP2-ben, míg 2010-ben és tavaly az F1-es versenyt is megnyerte.
Verstappen nagy esélyt kap, hogy ismét a maga javára billentse a mérleg nyelvét, és ezt most egy különleges festésű Red Bull-lal teheti meg, ugyanis az osztrák csapat az év végén az F1-től elköszönő Honda tiszteletére a japánok színeiben versenyez.
A tavalyi török hétvégén a szabadedzéseket a Red Bull uralta, ám ez idén rögtön az első tréningen megdőlt, ugyanis Hamilton 1.24.178-as időt futva behúzta az első gyakorlást, 425 ezredet adva Verstappennek. A bajnoki éllovasok mellett az utóbbi hónapokban remeklő McLaren, valamint a Ferrari is jól mozgott.
Here's how FP1 played out ⬇️
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
What are your early thoughts? 🤔#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/SNlG3XY6ss
A második edzésen jöhettek az időmérős, majd a versenyszimuációk, hogy a csapatok megnézzék a különböző gumikeverékek viselkedését az újraaszfaltozott pályán. A Pirelli a C2-C3-C4-es keverékeket hozta el Isztambulba. A tréninget Charles Leclerc kezdte a legjobban, aki a közepeseken 1.24.102-es körrel állt az élre, mögé pedig Hamilton és Bottas jött be. Ám nem sokkal később a címvédő rákapcsolt, és 1.23.840-nel átvette a vezetést, majd a brit tovább javított 1.23.804-re.
Hamilton clocks a 1:23.840 to move into top spot 💪#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/uta4lJEKRW
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
A Mercedes rövid és hosszú távon is jól mozgott, míg a Red Bull láthatóan küzdött az egyensúllyal és a tapadással. Hamilton mögött Leclerc zárt 166 ezreddel lemaradva, majd jött Bottas, Pérez, Verstappen és Norris az első hat helyen.
Our full classification from second practice!
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Hamilton leads the way, but Leclerc isn't far behind 👀#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/cHEIUuxRNA
A hétvége programja szombaton 11.00-től a harmadik szabadedzéssel, majd 14.00-től az időmérő edzéssel folytatódik.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Dan Istitene – Formula–1 / Formula–1 / Getty Images)