Újra élen a Ferrari: Charles Leclerc a pole-ban az idei első időmérőn
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A pénteki napon hivatalosan is elrajtolt az F1 2022-es szezonja, amelynek az elején nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bull és a Ferrari mehet majd a győzelmekért. Az első két szabadedzésen ugyanis ez a két csapat – főleg a délutáni tréningen – kiemelkedett a mezőnyből, míg a Mercedes látványosan szenvedett.
A szombati, harmadik gyakorlásra viszont mintha találtak volna valamit Lewis Hamiltonék, ugyanis a hétszeres világbajnok a hatodik, csapattársa, George Russell pedig a negyedik helyen zárt, a lemaradásuk nagyjából hat, illetve négy tized volt az edzést megnyerő Max Verstappenhez képest, aki 1.32.544-es idővel zárt az élen. A holland mögött Charles Leclerc (1.32.640) és Sergio Pérez (1.32.791) végzett, tehát továbbra is a Red Bull és a Ferrari csatájáról szólt a hétvége.
Who impressed you the most in the final practice session? 🤔
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
All 👀 turn to qualifying!#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/g9XAzmR1Rx
Reménykedhetett a jó időmérős szereplésben a HAAS, valamint az Alfa Romeo, a tavalyi év két sereghajtója ugyanis a három élcsapat mögött nagyon erősen teljesített a harmadik edzésen. Nem alakult jól a délelőttje Cunoda Jukinak, aki hidraulikus szivárgás miatt nem tudott részt venni a tréningen az AlphaTaurival. Az időmérő előtt tapasztalt meglátásait csapatunk mérnöke, Dr. Kling Sándor megosztotta velünk.
Cunoda autójának hidraulikus gondja érinthette a féket, a kormányrásegítést, a váltót vagy akár a kuplungot is, ugyanis mind ezen a hidraulikus rendszeren van. Remélhetőleg csak egy csatlakozó a probléma, és nem komolyabb a gond a japán autójával. A célegyenesre vezető kanyarban a Ferrari és a Red Bull kivételével mindenkinek az autója beszitált. Ez jelentősen befolyásolja a célegyenesben elérhető átlagsebességet, így a köridőt is.
A harmadik szabadedzés után jött a hír, hogy a tavalyi utolsó futamon, a mindent eldöntő Abu-Dzabi Nagydíjon történt események vizsgálata után az FIA megállapította, hogy az azóta menesztett versenyigazgató, Michael Masi emberi mulasztást követett el azzal, hogy az újraindítás után nem minden lekörözött versenyzőnek biztosította a körének visszavételét, hanem csak azoknak, akik az első két helyen álló Hamilton és Verstappen között haladtak. A Nemzetközi Automobil Szövetség viszont hozzátette, hogy Masi jóhiszeműen járt el, ugyanis ezzel akarta megakadályozni, hogy a biztonsági autó mögött érjen véget a verseny. Masi pótlását két emberrel oldotta meg az FIA: Niels Wittich, valamint Eduardo Freitas lett a két állandó versenyigazgatója az F1-nek.
Q1
Verstappen nem sokat szórakozott, 1.31.909-cel rögtön az élre állt, majd folytatta remeklését a HAAS párosa is, Magnussen bejött a harmadik helyre, Schumacher pedig a hatodikra. A hollandot végül első számú hétvégi kihívója, Leclerc taszította le az első helyről, a monacói 1.31.471-et ment, bő négy tizedet adva a címvédőnek. Leclerc csapattársa, Sainz is megelőzte a Red Bullt, és bejött másodiknak. Kérdés volt, hogy vajon mit tud a Mercedes, végül Hamilton az ötödik, Russell pedig a nyolcadik helyet csípte el, majd a Mercedes új versenyzője ment még egy kört, amivel elvette csapattársától az ötödik helyet. Az idei első Q1-ben Cunoda, Hülkenberg, Ricciardo, Stroll és Latifi számára ért véget a kvalifikáció.
Q1 CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
The Ferraris fly through, with Haas and Alfa Romeo also making it into the top five 💪#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/MX4fP0wwfk
Q2
Fontos változás tavalyhoz képest, hogy mostantól nem a Q2-ben használt gumival kell rajtolniuk vasárnap a továbbjutóknak, vagyis a legjobb tíznek, hanem szabadon választott keverékkel. Innentől már valóban nem volt takargatnivaló, feltekerték a motorokat, Verstappen pedig 1.30.757-tel robogott át a célvonalon, Leclerc is majdnem hat tizedet kapott a hollandtól, Magnussen pedig tovább remekelt, és negyediknek jött be az első körök után. Végül a Red Bull maradt az élen, de a Ferrari párosa szűk két tizedre megközelítette Verstappent, búcsúztunk Ocontól, Schumachertől, Norristól, Albontól és Zhoutól.
Q2 CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
Max goes fastest in the second part of qualifying... now all eyes on the shootout for pole 👀#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/qwhKGIIt73
Q3
A kérdés az volt, hogy Verstappen vagy Leclerc húzza be a 2022-es szezon első pole pozícióját. Az első menetet azonban a nevető harmadik, Sainz nyerte, aki 1.30.687-et futva 44 ezredet adott Leclercnek, és 56-ot Verstappennek, nagyon szorosan alakult a csata. Azonban még egy lövése mindenkinek volt, és végül Leclerc 1.30.558-cal megnyerte a szezon első időmérőjét Verstappen előtt, míg a harmadik hely Sainzé lett.
CHARLES LECLERC TAKES POLE IN BAHRAIN!
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
It's pole position number 🔟 of his career 😍#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/GwXX1CQbFx
A Bahreini Nagydíj vasárnap, magyar idő szerint 16.00-kor kezdődik.
(Borítókép: Lars Baron / Getty Images Hungary)
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.