Szenzációs kört futva sorozatban negyedszer pole-ban Leclerc

leclerc
2022.06.11. 17:35
Charles Leclerc pazar időt elérve megnyerte a 2022-es F1-es Azeri Nagydíj időmérőjét. Mögüle Sergio Pérez és Max Verstappen indulhat. Carlos Sainz az utolsó percekig az élen állt, de nem bírta a nyomást a legvégén, továbbra sincs első rajtkockája a spanyolnak.

Egy igazán különleges utcai pályán randevúzik ezen a hétvégén az F1 mezőnye, ez pedig a bakui aszfaltcsík, amely 2016 óta látja vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét. Az azeri futam évről évre izgalmas futamokkal örvendezteti meg a rajongókat, és az izgalmak ezúttal is borítékolhatók. Pénteken délelőtt Sergio Pérez, míg délután Charles Leclerc diktálta a tempót, majd a szombati, harmadik tréningen megint a mexikói vitte a prímet, azonban az egykörös tempó mellett versenytávon is nagyon szorosan alakult a Red Bull–Ferrari párharc. Fokozott izgalommal várhattuk az időmérő edzést, amely egy F2-es baleset miatt 15 perces csúszással kezdődött meg.

Q1

Verstappené volt az első igazi lövés, a címvédő 1.42.938-cal állt az élre, míg mögé csapattársa, Pérez sorolt be, a Red Bullokat pedig Leclerc és Sainz követte. Látványosan szenvedett a Mercedes, amely Monaco után újabb nehéz hétvégére számíthatott... Pár perccel később Leclerc átvette a vezetést, de csak 73 ezreddel, várható volt, hogy Verstappenék visszaveszik a vezetést, és így is lett: 1.42.722-vel a holland felállította az új etalont, Pérez pedig 11 ezreddel a második helyen állt. Két és fél perccel a Q1 vége előtt Lance Stroll nekicsúszott orral a falnak, ám ekkor még egyben maradt az autó, pár kanyarral később viszont az alulkormányzottság miatt a kettes kanyarban már nem kegyelmezett a technikának a kanadai: az első szárny és a bal oldali felfüggesztés is komolyan megsérült, jött a piros zászló.

Az újraindítás után egy miniverseny alakult ki, hogy a bajban lévő versenyzők felérjenek egy utolsó gyors próbálkozásra, és végül pont mindenki elkezdhette a végső kört. Végül Magnussentől, Albontól, Latifitől, Strolltól és Schumachertől búcsúztunk.

Q2

Erősen kezdték a Red Bullok a középső szakaszt is. Pérez 1.42.258-at, Verstappen pedig 1.42.227-et futott, de jöttek a Ferrarik is: Sainz 1.42.088-cal az élre állt, míg Leclerc 93 ezreddel lemaradva a második helyet kaparintotta meg. Megint egy Aston Martin ment a falba, de Vettelnek is mázlija volt, nem törte össze az autót. A négyszeres világbajnok arra panaszkodott a rádión, hogy úgy érzi, beesik a fékpedálja. Pérezt semmi nem zavarta, és 1.41.955-tel átvette a vezetést, de jött Leclerc, aki a falat is megérintette a bal első és hátsó kerekével nagy igyekezetében, azonban ez a hiba 91 ezredébe került, ami a második pozícióhoz volt elég. Végül Norris, Ocon, Ricciardo, Cso Kuan-jü és Bottas esett ki.

Q3

Bátor ember lehetett, aki meg merte tippelni, hogy kié lesz a pole pozíció, hiszen a Red Bull és a Ferrari folyamatosan dobálta a labdát egymásnak a kvalifikáción, ahogyan egyébként is egész évben. Sainz parádés kört futott, 1.41.814-gyel a spanyol állt az ideiglenes pole-ban, Leclerc azonban a 12-es kanyarban hibázott, és csak a második volt, viszont a Red Bullnak egy-egy bő tizedet adtak az olaszok. Az utolsó körökben Sainz hibázott az első szektorban, nem volt esélye javítani, megint akkor hibázott, amikor teljesíteni kellett volna. Leclerc viszont brutális tempót diktált, és javított a részidőin, ahogy Verstappen is. A pálya közepén 501 ezreddel vezetett a monacói, és végül 1.41.359-cel az élre állt, amire sem Verstappen, sem Pérez nem tudott reagálni. Leclerc megszerezte idei hatodik rajtelsőségét (egymás után a negyediket), és harcba szállhat szezonbeli harmadik győzelméért.

 Az Azeri Nagydíj vasárnap, magyar idő szerint 13.00-kor rajtol.

Az Egyforma tippje vasárnapra

Erős a Ferrari a Kaszpi-tenger partján. Úgy gondoljuk, hogy ezúttal Leclerc akarata szerint fog alakulni a verseny, míg a Red Bull elsősorban a kiállásokban bízhat, és a biztonsági autós újraindításokban. Szoros lesz a verseny, de mi Ferrari-győzelmet jósolunk.

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép:  Bryn Lennon – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)