Rajtbüntetést kapott a Ferrari, szárnyal a Red Bull Kanadában
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
2019 után végre újra Kanadában randevúzik az F1 mezőnye ezen a hétvégén Montrealban, ami egy igazán egyedi helyszín, hiszen a versenyt a Notre Dame-szigeten futják a versenyzők, amely egy mesterséges sziget, ami az 1967-es világkiállítás , illetve az 1976-os olimpia evezős számainak a helyszíneként is szolgált. Lehetne sorolni az izgalmas futamokat, elég csak az 2000-es esős versenyt, vagy a 2008-as ominózus bokszutcai balesetet említeni, amely után Robert Kubica élete első és egyetlen győzelmét szerezte, de például Lewis Hamilton is itt nyert először az F1-ben még 2007-ben.
Térjünk vissza a jelenbe, ugyanis, ahogy azt nemrégiben kibeszéltük, Bakut követően a Ferrari egy hatalmas blama után próbál felállni, míg a Red Bull a hétvége egyértelmű esélyeseként utazhatott Kanadába. Fontos híre volt a hétnek, hogy a versenyzők testi épségét fenyegető pattogást, úgynevezett delfinezést az FIA szabályozás alá kívánná vonni, ám erre még nem került kidolgozásra a konkrét protokoll. A mezőnyre szokás szerint pénteken két szabadedzés várt. A kanadai pálya átmenet az épített és a városi pályák között. A betonfalak nagyon közel vannak és mivel évente ezt az egy versenyt rendezik itt, az aszfalt borzalmasan poros és csúszós, így a versenyzőknek fokozatosan kell felépíteniük az önbizalmukat. A mérnökök előnyben részesítik a laposabb szárnyállást, ugyanis kevés a nagy leszorítóerőt igénylő kanyar. A cél a végsebesség maximalizálása a hátsó, hosszú egyenesben. A fő kihívás nem is feltétlenül a gumikopás, hanem a fékek menedzselése. Számos alkalommal esett ki versenyző fékhiba miatt a múltban, hiszen a hűtésüket nehéz megoldani a katlanszerű pályán.
1. szabadedzés
Az első tréning elején Sergio Pérez diktálta a tempót, míg a Ferrarik csak a 3-4. helyen tanyáztak, azonban a lemaradásuk több, mint hét tizedre rúgott. Nem sokkal később előkerültek a lágy keverékek, ezeken pedig a címvédő, Max Verstappen mozgott jobban és 1.15.158-cal átvette a vezetést. A hollandhoz a leginkább Sainz tudott közeledni, de hátránya így is 246 ezred volt. A legnagyobb meglepetést Fernando Alonso szolgáltatta, aki a harmadik helyen zárta az első edzést.
Verstappen, Sainz and Alonso lead the way after first practice 👏#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/6RuqbsmBjZ
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022
2. szabadedzés
A legutóbbi hétvége gyötrelmei nem múltak el nyomtalanul a Ferrarinál, ugyanis Leclerc új MGU-K-t, MGU-H-t, V6-os egységet és központi elektronikát kapott. Minden elemből az utolsó szabadon felhasználhatónál jár a monacói, aki ezzel nagyon közel került a rajtbüntetéshez. Cunoda Juki viszont már biztosan a mezőny végéről fog indulni, a japán már túllépett ezen a határon, vezérlő-elektronikacsere miatt kapott büntetést. A magyar idő szerint este 23.00-kor kezdődő második tréningen Verstappen 1.14.792-vel belecsapott a munkába, majd Alonso jelezte, hogy az Alpine erős hétvége elé nézhet Kanadában, hiszen bejött a második helyre, ahonnan később Leclerc taszította le 1.14.830-cal. 23 perccel az edzés kezdése után virtuális biztonsági autó lépett életbe, ugyanis egy üdítős palack került a pályára. A legtöbben azt hihették, hogy megint a pályán előszeretettel szaladgáló mormoták a rendbontók...
Felkerültek a piros oldalfalú, leggyorsabb Pirelli a Ferrarira is, ezekkel Leclerc 81 ezredre közelítette Verstappent, de megelőzni nem tudta, érezhető volt, hogy ezúttal az egykörös tempóban sem tudnak az olaszok az osztrákok fölé kerekedni. Erős formát mutatott Vettel, Alonso és Gasly is, akik a 4-5-6. helyet foglalták el. Valtteri Bottas számára kárba ment a pénteki nap, ugyanis a második tréninget ki kellett hagynia az Alfa Romeója technikai gondja miatt. Verstappennek jelezték a rádión, hogy 30 percen belül hatalmas esőzés éri el a pályát. Érdemes is megemlíteni, hogy a szombati időmérőre is esőt jósoltak, valamint a szabadedzések előtt kisebb árvíz alakult ki a bokszban, annyi csapadék hullott. A köridőkben már nem történt javulás az edzés további részében, a csapatok átálltak a versenytempó szimulálására, megtankolt autókkal, Verstappen ezzel mind a két gyakorlást az élen zárta a két Ferrari előtt.
🏁 FP2 CLASSIFICATION 🏁
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022
👑 Verstappen stays in P1
🚀 Vettel to P4
📈 Yuki completes the most laps#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/dTDPD9dZde
Folytatás szombaton 19.00-től a harmadik tréninggel, majd este 22.00-től jöhet az időmérő.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Chris Helgren / Reuters)