A Cadillac csak a kezdet, rövidesen 12 csapatosra is bővülhet az F1 mezőnye
Mohammed ben Szulajem, az FIA elnöke egy friss médianyilatkozatban arról beszélt, a Formula–1-ben eddig is volt elvi lehetősége a 12 csapatos mezőnynek, de a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media, valamint a vb-n most szereplő istállók erőteljesen ellenezték a bővítést. „Számomra teljesen egyértelmű, hogy a tizenegyedik csapat megjelenésével mindenki nyer. Miért ne lehetne később tizenkettedik? Nincs értelme fenntartani a lehetőségét a tizenkét csapatos mezőnynek, ha mindig azt mondjuk a jelentkezőknek, hogy nem lehet bekerülni” – fogalmazott Ben Szulajem.
A formula1.com-on múlt hétfőn közölték, hogy az amerikai GM/Cadillac kezdetben Ferrari motorokat használ, ám később – várhatóan 2028-tól – az erőforrásait is saját magának gyártja majd a megállapodás szerint. Egy tizenegyedik, amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: idén januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven „fut”, Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz. Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2016-ra azonban ismét tíz csapatra redukálódott a konstruktőrök száma.
A Haas révén most egy amerikai csapat szerepel a névsorban. Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok felerészben belső égésűek, felerészben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie. A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele – emlékeztetett az MTI.