További Futball cikkek
- A spanyol Szuperkupa döntőjében jön az év első el Clásicója
- A Német Labdarúgó-szövetség lesújtott Schäfer Andrásékra
- Sokba került a Kerkezék elleni vereség, kirúgta edzőjét az Everton
- Megőrült a Barcelona elnöke, előbb lelkendezett, majd pocskondiázta a szövetség vezetőit
- A spanyol élvonalba igazolhat a magyar válogatott őszi felfedezettje
A Juventusnak két támogatója is van
Az élen a Juventus áll 18,5 millió eurós bevétellel (1 millió euro=245 millió forint), ami nem meglepetés, hiszen Nedvedéknek külön mezszponzoruk van a hazai bajnoki és az olasz, illetve nemzetközi kupameccsekre. Míg a Serie A találkozóin a Sky Sport tévécsatorna logója, addig a kupákban a Tamoil olajtársaság neve látható a trikón.
A második helyen a Bayern München együttese áll, a T-Mobile telekommunikációs cég 17 millió eurót tesz évente a bajorok költségvetéséhez, míg a harmadik a Real Madrid: a Siemens elektronikai vállalattól 14 milliót kapnak Ronaldoék.
Az MU csak a negyedik helyen áll
A spanyol élgárdától alig marad el a Manchester United, mely a Vodafone évi 13 milliójával számolhat, míg a világ leggazdagabb klubjának tartott angoloktól újabb egymilliónyi távolságra van a francia Lyon, amely az LG elektronikai multitól és az autógyártó Renault-tól 12 millió eurót kasszíroz évente.
Spanyolországbanl a Real után jelentős a szakadék, hiszen a Valencia a Toyota 3,7 milliójával és a városi rivális Atletico Madrid a Columbia TriStar filmgyártól kapott ugyancsak 3,7 millióval áll a második helyen, míg a Depor az építőiparban érdekelt Fadesától szerzett 1,8 millióval a harmadikon.
A Bilbao már szakított a hagyománnyal
Néhány hónapja az Athletic Bilbao szakított százéves hagyományával, és a klub nemzetközi kupameccseire szponzor nevét íratta a mezekre: a támogató maga a Baszk tartomány- Euskadi. Így már csak egyetlen csapat, az FC Barcelona tartja a több mint százéves tradíciót, vagyis nincs mezszponzora. Persze a katalánokat is csábítják: legutóbb a betandwin.com nevű nemzetközi internetes fogadóiroda 15 millió eurót ajánlott, ha a cég megjelenhet Ronaldinho és társai mellkasán.
A klub vezetői egyelőre visszautasították az ajánlatot, amellyel Spanyolországban a legtöbbet kereshetnék, míg Európában a harmadik helyre kerülnének. A Barcelona elnöke, Joan Laporta a Mundo Deportivónak korábban azt nyilatkozta, fontolgatják a mezszponzori szerződést, és a lap biztos benne, ha legalább 19 milliót kapnának, amellyel Európában az első helyre kerülnének, szakítanának a hagyománnyal.