További Futball cikkek
- Jó hírt kapott a Barcelona, az Eb-győztes sztár a Szuperkupa-döntőben már játszhat
- Szoboszlai Dominik nem került be a Liverpool Ligakupa-elődöntős keretébe
- A Manchester City a Bundesliga legveszélyesebb támadójával erősítene
- A Fraditól távozó labdarúgónak szoknia kell, hogy Kecskeméten sokan magyarul beszélnek
- Újabb Premier League-sztárt igazol a hétszeres BEK/BL-győztes
Miért jött a Honvédhoz?
Tavaly nyáron, egy nemzetközi mérkőzésen találkoztam George F. Hemingwayjel, a Honvéd tulajdonosával. Ő mondta, keresnek valakit, aki foglalkozik a klub körüli reklámtevékenységgel.
Gyorsan megállapodtak?
Hónapokon át tárgyaltunk, tavaly nyár végéig. Akkor állapodtunk meg abban, hogy együtt fogunk működni. A Permiras idén év elején lett a Budapest Honvéd labdarúgócsapatának exkluzív marketingpartnere. Ezt egy ideig nem akartuk bejelenteni a válogatottnál szerzett rossz tapasztalataim miatt. Hanem csak akkor, amikor már minden biztos volt, és tudtam, hogy fel tudunk majd mutatni valamit.
Miért pont a Honvéd?
Tetszett, amit Hemingway úr elkezdett. Egy személyben dönt, tiszta viszonyok között lehet dolgozni. Az is sokat számít, hogy hosszú távon gondolkodik. Jó csapatot akar, nem összevásárolt sztárokból. Ezért hozta létre a Magyar Futball Akadémiát is, saját nevelésű fiatalokba teszi a pénzt. Szerintem Magyarországon két csapat van, amelyet nemzetközileg is jól lehet értékesíteni. Az egyik a Honvéd, a másik a Ferencváros.
Mivel győzte meg Hemingwayt, hogy ön kell neki?
Közös a filozófiánk.
Mik a tervei?
A magyar fociban most nincsenek nagy szponzorok. Ezért hitelesnek kel lenni, a meccseket rendezvénnyé kell tenni. Telt házas meccseket akarunk, szeretnénk visszahozni a 80-as évek hangulatát.
Miért a magyar fociba fektet? Nem lenne kifizetődőbb a német, a svájci vagy az osztrák bajnokságban próbálkoznia?
Akkor kell elkezdeni támogatni valamit, amikor van a dologban fejlődési potenciál. Innen ugyanazt el lehet érni, mint nyugaton egy kiscsapatnál. Igazi nagyhoz kint lehetetlen hozzáférni. Magyarországon ma szinte csak tévés jogdíjakból és jegyeladásból van bevétel. Ebből nem lehet fenntartani egy klubot. Ezen felül csak a szponzori és a reklámbevételek hozhatnak pénzt, vagy legfeljebb a játékoseladás. A komoly szponzorok belépéséhez az első kettő között kellene végezni, állandósítani kellene a nemzetközi kupaszereplést is.
Könnyebb eladni a Honvédot, mint a válogatottat?
Különböző dolgokról beszélünk. A Honvédnál sokkal több reklámfelületet lehet értékesíteni. Marketingszempontjából több a kreatív lehetőség, tehát több a sikerélmény is. A feladat is más - bár a befektetőt mindkét esetben meg kell győzni. A szponzort az eredmény érdekli és az ehhez kapcsolódó médiamegjelenések, és míg a válogatottnál 1-2 hónap is eltelik két meccs között, egy klubnál hamarabb megmérhető a munka.
Érkezése óta a vezetőedző Supka Attilát Lothar Matthäussal fenyegetik.
Ez hülyeség. Lotharral nagyon jó barátok vagyunk, és nagyon szeret Magyarországon lenni. Szereti a magyar embereket, de nem tudom őt most elképzelni egy magyar klubnál. Ehhez túl jók a külföldi ajánlatai.
Ön MLSZ-elnök akart lenni, aztán összeveszett riválisával, Kisteleki Istvánnal. Beszélnek egymással?
Köszönünk, ha találkozunk.
Névjegykártya
Név: Pellady Péter DénesSzületett: Budapest, 1966
Családi állapot: nős, 2 gyermek apja
Végzettsége: kereskedelem, marketing és kommunikáció (Svájc)
Projektek:
1999-től Forma-1 Magyar Nagydíj, A német RTL magyarországi partnere
2001 Magyarország első valóságshowja, A bár, executive supervisor
2004-2006 A Magyar Labdarúgó Szövetség kizárólagos marketingpartnere, ügyvezető igazgató, Derball Kft.
2004-2006 A Horvát Labdarúgó Szövetség kizárólagos marketingpartnere, ügyvezető igazgató, Derball Kft.
2007-től az Európai Dzsúdószövetség marketingpartnere, ügyvezető igazgató, Permiras Kft.
2007-től az MKB Veszprém KC marketingpartnere, ügyvezető igazgató, Permiras Kft.
2008-tól a Budapest Honvéd FC kizárólagos marketingpartnere, ügyvezető igazgató, Permiras Kft.
Van peres ügye az MLSZ-szel?
Vannak elrendezetlen dolgaink. Ha a magyar bíróságok gyorsabban működnének, ezek már lezárulhattak volna. A Derball perben áll, több százmillió forintról van szó. De ez kusza történet, inkább a per lezárultával beszélnék róla. Bízom benne, hogy kiderül az igazság.
Független könyvvizsgálói jelentés jutott arra a következtetésre, hogy csak pénzei harmadát kapta legálisan Lothar Matthäus szövetségi kapitány, miközben a szponzori források fele önhöz került.
Ez csak egy feldobott labda, amely azóta is lebeg a levegőben. Amit ön mond, azt az MLSZ akkori felügyelőbizottsága mondta, máig nem tudom, mi alapján. Az igazság az, hogy az MLSZ tartozik a Derballnak. Ezt is úgy adták elő, mintha az én cégem lenne, pedig csak ügyvezető igazgatója voltam. Ugyanez a helyzet a Kentaro-üggyel is. Majd a bíróság eldönti, kinek van igaza.
Mindenki úgy tudja, hogy nagy pénzeket vett ki a magyar futballból.
Nem igaz. A 2004-es brazil meccsért például egy fillért nem kaptunk, pedig rengeteget dolgoztunk rajta, és az MLSZ-nek 140 millió forint hasznot hozott. De mondok egy másik példát. Tegyük fel, szerzek önnek kétmillió forintot, de előre megállapodunk, hogy ebből félmillió a jutalékom. Ha elfogadja, másfél millió az öné. Ha nem, nem kap semmit. Elfogadja?
Tényleg ön fúrta meg az argentinok magyarországi fellépését, mert bosszút akart állni az MLSZ-en?
Semmi közöm ehhez a történethez. Lehet, hogy azért találták ki, mert hetekkel korábban megmondtam, szerintem kizárt, hogy abban az időpontban Argentína Magyarországra jöjjön. De miért is tettem volna ilyet? A Brazil Masters94 fellépését nem zavarta volna, ha hat héttel később itt játszik az argentin válogatott.
Valóban ön rendelkezik a brazil és az argentin együttes európai meccseinek marketingjogaival?
Nem. Az argentin kereskedelmi jogokat 2011-ig a Renova Group birtokolja a Kentaróval közösen, ami 24 meccsre szól, a brazil jogok pedig 2010-ig kizárólagosan a Kentarónál vannak, és 27 mérkőzésre szólnak szerte a világon. Én egyik cégnek sem vagyok alkalmazottja vagy tulajdonosa.
Kisteleki István azt mondta, ha idén nem is, jövőre jönnek az argentinok. Jönnek?
Ha Kisteleki István ezt mondta, akkor biztos így is lesz.
Mit vár a 94-es brazil világbajnokok budapesti meccsétől? Hány nagy név jön el?
A Brazil Masters94 egy termék, amely 24 játékosból áll és főleg az 1994-es világbajnok csapat bjátékosaira épül. 14 világbajnok biztos itt lesz, megerősítve a 90-es évek néhány további futballistájával. Telt házas rendezvény lesz.
Nem szomorú, hogy gálameccs kell a telt házhoz?
Nem, de ebből is látszik, hogy minőségi, szórakoztató futballra van igény Magyarországon.
Akar még MLSZ-elnök lenni?
Annak idején konkrét terveim voltak, tudtam, mit kell csinálni a magyar futball felemelkedéséért. Ezekből semmit sem látok megvalósulni. Elég megnézni, milyen szponzorok voltak a válogatottnál 2003 és 2005 között, és milyenek vannak most. Ma már örülök, hogy nem lettem MLSZ-elnök, most nincsenek is ilyen ambícióim. De soha nem mondom, hogy soha.