Nem lesz kerítés az új Fradi-stadionban

2012.08.23. 11:11
Januárban kezdődik a bontás az Űllői úton, ahol a fő szempont a biztonság lesz. Kubatov Gábor az új arénáról beszélt a Magyar Nemzetnek.

A biztonság lesz az egyik elsődleges szempont az új Fradi-stadion építésekor, melyet családbarát létesítménynek szánnak. Kubatov Gábor a Magyar Nemzetnek beszélt az arénával kapcsolatos tervekről.

„Januárban kezdődhet a jelenlegi Fradi-pálya bontása, majd az új stadion azonnali építése, mert csak ezzel a feltétellel járultunk hozzá a több mint 18,7 milliárdos állami beruházáshoz" - idézi a klub elnökét a lap, aki szerint a létesítmény nem csak a klubnak, hanem Budapestnek és az egész országnak is épül.

„Fő célunk a biztonság. Ahhoz, hogy a régi elképzelések valóra váljanak, és akár családi eseménnyé is válhasson egy-egy futballmérkőzés, jó focira, biztonságra és a múltunkhoz méltó, de a XXI. századi létesítményre van szükség. Ezért olyan szakértőket kértünk fel, akik Németországban több mint két tucatnyi modern stadion felépítésében is közreműködtek" - mondta Kubatov a lapnak.

A klub elnöke úgy véli, a kiemelt beruházásként épülő stadion leginkább a mainzi arénához fog hasonlítani - a BMW ebben a stadionban szokta bemutatni új modelljeit -, ahol hazánkban elsőként nem lesz kerítés a pálya és a lelátók között. A 22 800 fő befogadására alkalmas stadionban négy külön bejáratot építenek majd a különböző szurkolótípusoknak.

A létesítmény az UEFA előírásainak megfelelően épül majd fel, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség 4. kategóriájába sorolják majd, ha felépül. A lapnak Szűcs Balázs, a IX. kerületi önkormányzat főépítésze elmondta, a kiemelt beruházásban az Üllői út és a Könyves Kálmán körút sarkán álló területet megosztották, a stadiont az eddigi fekvéséhez képest elforgatják, az ingatlan Nagyvárad térhez közelebb eső részéhez.

„Megújul a környezet is. Egyeztettem Fürjes Balázzsal, a kiemelt jelentőségű budapesti beruházásokért felelős kormánybiztossal, hogy az állami fejlesztés része lesz a metrómegállótól a stadionig tartó út- és járdaszakasz teljes felújítása, míg a Könyves Kálmán körúti csomópont, az M5-ös autópálya bevezető szakaszánál az útpálya átépítése a fővárosi önkormányzat feladata marad" - idézi Szűcsot a Magyar Nemzet.

A jelenlegi tervek szerint a Ferencváros új stadionja 2014-re készülhet el, arról egyelőre nem született döntés, hogy az építkezés ideje alatt hol fog játszani a csapat.



  • Hírek
  • Hírek