Nem lesz kerítés az új Fradi-stadionban
További Futball cikkek
- Eddig verhetetlen gigász várhat a magyar válogatottra – a remek széria megtörése revansért kiált
- Elnyeri jutalmát a hűség, újraindul az MLSZ Szurkolói Klub
- Írország és Örményország mellett Portugália vagy Dánia lesz a magyar labdarúgók vb-selejtezős riválisa
- Húsz év börtönt kapott a labdarúgó-válogatott volt szövetségi kapitánya
- Messi kijelölte utódját a futballvilág trónján, senki se lepődjön meg!
A biztonság lesz az egyik elsődleges szempont az új Fradi-stadion építésekor, melyet családbarát létesítménynek szánnak. Kubatov Gábor a Magyar Nemzetnek beszélt az arénával kapcsolatos tervekről.
„Januárban kezdődhet a jelenlegi Fradi-pálya bontása, majd az új stadion azonnali építése, mert csak ezzel a feltétellel járultunk hozzá a több mint 18,7 milliárdos állami beruházáshoz" - idézi a klub elnökét a lap, aki szerint a létesítmény nem csak a klubnak, hanem Budapestnek és az egész országnak is épül.
„Fő célunk a biztonság. Ahhoz, hogy a régi elképzelések valóra váljanak, és akár családi eseménnyé is válhasson egy-egy futballmérkőzés, jó focira, biztonságra és a múltunkhoz méltó, de a XXI. századi létesítményre van szükség. Ezért olyan szakértőket kértünk fel, akik Németországban több mint két tucatnyi modern stadion felépítésében is közreműködtek" - mondta Kubatov a lapnak.
A klub elnöke úgy véli, a kiemelt beruházásként épülő stadion leginkább a mainzi arénához fog hasonlítani - a BMW ebben a stadionban szokta bemutatni új modelljeit -, ahol hazánkban elsőként nem lesz kerítés a pálya és a lelátók között. A 22 800 fő befogadására alkalmas stadionban négy külön bejáratot építenek majd a különböző szurkolótípusoknak.
A létesítmény az UEFA előírásainak megfelelően épül majd fel, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség 4. kategóriájába sorolják majd, ha felépül. A lapnak Szűcs Balázs, a IX. kerületi önkormányzat főépítésze elmondta, a kiemelt beruházásban az Üllői út és a Könyves Kálmán körút sarkán álló területet megosztották, a stadiont az eddigi fekvéséhez képest elforgatják, az ingatlan Nagyvárad térhez közelebb eső részéhez.
„Megújul a környezet is. Egyeztettem Fürjes Balázzsal, a kiemelt jelentőségű budapesti beruházásokért felelős kormánybiztossal, hogy az állami fejlesztés része lesz a metrómegállótól a stadionig tartó út- és járdaszakasz teljes felújítása, míg a Könyves Kálmán körúti csomópont, az M5-ös autópálya bevezető szakaszánál az útpálya átépítése a fővárosi önkormányzat feladata marad" - idézi Szűcsot a Magyar Nemzet.
A jelenlegi tervek szerint a Ferencváros új stadionja 2014-re készülhet el, arról egyelőre nem született döntés, hogy az építkezés ideje alatt hol fog játszani a csapat.