Tekla
11 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Nem volt éjszakai repülésre engedélye a pilótának, akivel lezuhant Sala

2019.03.31. 13:40

A hatóságok nyomozása szerint nem volt éjszakai repülésre engedélye David Ibbotsonnak, annak a pilótának, aki január végén zuhant a La Manche csatornába Emiliano Salával saját kisgépe fedélzetén, írta meg a BBC walesi kiadása szombaton. A nyomázás szerint Ibbotson ugyanis színtévesztő volt, így csak nappal, jó látási körülmények között repülhetett volna.

Ezt az információt hivatalosan is megerősítették a BBC-nek, vagyis Ibbotsonnak nem volt éjszakai repülésre való jogosítványa. Az európai jogszabályok szerint az éjszakai repülés ideje fél órával napnyugta után kezdődik és fél órával napkelte előtt ér véget.

A Nantes-tól a Cardiff Cityhez igazolt argentin játékos 2019. január 21-én este vesztette életét, amikor a Piper Malibu kisgép a La Manche csatornába zuhant – Sala épp új csapatához tartott volna. A dokumentumok szerint a gép reggel 9-kor vitte volna Salát Cardiffba, csakhogy a játékos kérésére 19.00-ra halasztották az indulást, hogy mindenkitől elbúcsúzhasson a Nantes-nál. Ez bő egy órával a napnyugta utánra tolta ki az indulást.

Korábban az is kiderült, hogy nem volt kereskedelmi személyszállítási engedélye a lezuhant gépnek, csak privát – a nyomozás továbbra is vizsgálja, hogy az út milyennek minősült. A szabályok szerint csak a pilóta és az utas közös költségvállalásával és közös úti céljával lehetett volna használni a gépet – vagyis csak egyirányú személyszállítás nem jöhetett szóba –, és az indulási időpontot a pilótának kellett volna meghatároznia.

Az angol légi baleseteket vizsgáló hatóság 2020 elején hozhatja nyilvánosságra a nyomozás teljes eredményét.