Legfeljebb motorfékkel lassult
A Dunaferr és válogatott klasszisa a Velencét Pusztaszabolccsal összekötő úton, a hókásás úttestről lesodródva autójával fának ütközve állt meg. Kulcsár Anita a balesetben elszenvedett sérüléseibe a helyszínen belehalt. A VW Golf az ütközés után kigyulladt, teljes egészében kiégett.
A baleset ügyében kirendelt szakértők szakvéleményünkben megállapították: a baleset bekövetkezéséért esetleges műszaki hiba okozó szerepe kizárható. A gépkocsi sebessége a baleset előtt, a balra tartó mozgás kezdetén 85-90 km/h volt. A kilencven-száz méteres úton a balra tartó gépkocsi legfeljebb motorfékkel lassult. A VW Golf a fának óránkénti hatvanöt-hetvenkilométeres sebességgel ütközött.
A biztonsági öv megmenthette volna
A szakértői vizsgálat kitért arra, hogy a gépkocsi folyamatos, kis szögű balra tartására, a letérésre, annak okára közlekedés-szakértői eszközökkel nem adható válasz. A letérés előtti megcsúszásra, a stabilitás elvesztésére, annak esetleges korrigálására utaló nyom nem volt. A letérés legvalószínűbb oka vezetéstechnikai hibában keresendő.
Az igazságügyi orvosszakértő által megállapított sérülések, a jármű felépítése és az ütközési kísérletek alapján közlekedési szakértői kompetenciájába tartozóan megállapította, hogy a bekötött biztonsági öv esetén a halálos kimenetel nem lett volna valószínű. Olyan sérülés nem volt a vezetőn, mely szabályszerűen bekötött öv mellett, a fellépő lassulás mellett is kialakulhatott volna. A sportoló közvetlen halálát az ütközés során elszenvedett koponyasérülés okozta.