Egyre csak távolodik Coroneltől, hátul pedig nincs előzés, mindenki tartja a helyét. Közben Micheliszé a leggyorsabb köridő is.
A 10. helyről indulva, remek rajtjának köszönhetően végül a 8. lett Michelisz Norbert az első futamon, ahol szinte nem is volt előzés. A második futamot az élről kezdte, ezen is jól rajtolt, utána pedig megközelíteni sem tudták útban a rajt-cél győzelem felé.
Ribeiro a múlt héten valami teljesen új, teljesen egyedi dolgot vetett fel a csapatoknak és az FIA-nek, ami mindenki tetszését elnyerte. Erről május 26-án szavaznak majd, ezért egyelőre nem árulhatta el, mivel dobnák fel jövőre a WTCC-t, de annyit elmondott, hogy az eddigi eseményen felül érkező dologról van szó, tehát nem a mostanit alakítják át, hanem valami plusszal rukkolnak elő.
Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller, Valente, Ma és Demoustier a pontszerző helyeken.
Rajt-cél győzelmet aratott a Zengő Motorsport pilótája, akinek egy pillanatig sem kellett küzdenie az első helyen, elképesztő fölénnyel vert mindenkit a második futamon. Az elsőn a nyolcadik lett, most nyert, megvan a negyedik WTCC-futamgyőzelme.
Elképesztő hangzavarban kezdi meg az utolsó kört Michelisz, aki talán már kicsit spórol az autóval, nehogy bármi baj legyen.
Akkora Michelisz előnye, hogy most már elég lenne arra figyelnie, hogy csak behozza a kocsit, de nem úgy tűnik, mintha elvenné a gázt, mert még mindig csak nő az előnye az élen.
Nem tudnak támadni a Citroenek sehol, és már csak négy körük van arra, hogy bármin változtassanak. Michelisz majdnem 8 másodperccel megy már az élen közben Coronel előtt.
Még 8 kör, több mint a fele tehát még hátra van, de bíztató, hogy a Citroenek támadni sem tudják Monteirót, a Chevyk tempója pedig nagyon kevés Michelisz ellen.
Michelisznek a WTCC-ben: az első Makaón 2010-ben, a második itthon 2012-ben, majd 2013-ban Japánban sikerült nyernie. 11 versenyzőnek van négy futamgyőzelme, köztük a mostani második Coronelnek, illetve Alex Zanardinak, hozzájuk csatlakozhat ma Michelisz.
Egyre csak távolodik Coroneltől, hátul pedig nincs előzés, mindenki tartja a helyét. Közben Micheliszé a leggyorsabb köridő is.
Remek tempóban jön Michelisz, a Chevyk lekötik egymást, Monteiro pedig nagyon jól fogja Loeböt eddig.
Tarquini a fűnyírás után kiment a bokszba, kicsit gondozni kellett a Hondáját. Ez a sorrend három kör után:
Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller, Valente, Ma, Demoustier.
Egy másodperc fölött az előnye Coronel előtt, akin nagyon ott van Chilton. Monteiro rengeteget segíthet a negyedik helyen, hiszen ő tarthatja minél tovább a Citroeneket, Loebbel kezdve.
Bennanit közben betolták a garázsba.
Chilton elő bejött Coronel, két Chevy Michelisz mögött ezzel. A célegyenesben Tarquini ment le a fűre, utána Huff forgott meg a Ladával. Ötödik helyen a legjobb Citroen, méghozzá Loeb.
Michelisz hevesen melegíti a gumikat, mögötte Chilton, majd Coronel és Huff. Ők indulnak az első két sorból.
Még egy perc, és bezárják a bokszutcát. Az elről induló Michelisz körül hatalmas tömeg, érthető módon.
4 indokot jelölt meg a WTCC-főnök, amiért annyira szereti a Hungaroringen rendezett versenyt, hogy legszívesebben 12 futamot rendezne nálunk:
Ezért nincs is veszélyben a Hungaroring jövője a WTCC-ben, pedig folyamatosan cserélődnek a helyszínek, idén például öt új pálya is van, köztük a legendás Nordschleife, vagy épp a portugál utcai pálya, Vila Real, de Ribeiro kiemelte a novemberben bemutatköző thaiföldi pályát is.
Végül Chilton jött ki jobban, övé lett a hetedik hely.
Classification of Race 1 #WTCC pic.twitter.com/6teTbeHagL
— WTCC (@FIA_WTCC) May 3, 2015
Ezzel mindhárom idei első futam az argentin címvédőé. Mögötte a sorrend: Muller, Valente, Ma, Monteiro, Loeb, Chilton, Michelisz, Huff és Coronel a pontszerző helyeken.
Merthogy Michelisz az élről kezdi a második versenyt, vagyis ha nem ront a rajtnál, jó pozícióban lesz. Chilton, Coronel és Huff indul majd mögüle, egyikük sem volt jobb tempóban nála.
Michelisz újra közelebb Chiltonhoz és a hetedik helyhez, de ez még mindig kevés ahhoz, hogy bármivel próbálkozhasson. A sorrend változatlan az első tízben, nem volt igazán komoly előzési kísérlet.
Chilton növelni tudta az előnyét, de a fő izgalom most nem is náluk van, hanem a 4-5. helyen, ahol Monteiro támadja Mát. López előnye közben már 3 másodperc fölötti az élen Mullerrel szemben 3 körrel a vége előtt.
Gyorsabb most a Honda, mint a Chevy, még van 6 kör, el lehet kapni a hetedik helyet is akár.
A plusz egy felvezető kör miatt, amit minden bizonnyal Muller rossz felállása okozott, csak 13 kör lesz a futam 14 helyett.
Monteiro ott van Ma nyakán, akit kicsit feltart Valente, míg Tarquini Bennanit érte utol. Michelisz közelebb Chiltonhoz, mint ahogy Huff jön mögötte, de nincs igazán támadó helyzetben.
Beállt középre a Chevrolet és a Lada köz9tt a nyolcadik helyen. Ez most a sorrend a negyedik kör végén: López, Muller, Valente, Ma, Monteiro, Loeb, Chilton, Michelisz, Huff és Coronel.
Közben vizsgálják Mullert, de csak a második futam után foglalkoznak vele, vélhetően rosszul állt fel a rajtnál.
Akinek így már Rob Huff-fal kell küzdenie a nyolcadik helyéért. Valente meglepően jól tartja a harmadik helyét, de ott van Ma a nyakán. Nem véletlen, hogy Chilton elment Michelisz mellett, annyira gyors a Chevyvel, hogy már Loeböt támadhatja lassan.
Micheliszt megpróbálták beszorítani, de mégis nagyon jól jött el az elején, és az első kör közepén már a hetedik. Az élen López már az első kör végére megszerezte az első helyet Mullertől, a chevys Valente pedig már csak a harmadik.
Várunk a rajttal.
Mindenki rendben el tudott menni.
Bíznak tehát abban a csapatok, hogy nem jön eső a futam alatt.