Elmaradt a Michelisz-bravúr a Hungaroringen, hatodik az időmérőn

513298
2016.04.23. 16:44
A vártnál kicsit gyengébb időmérő után Michelisz egy tizeddel maradt le a legjobb öt pilóta közötti superpole-ról, így a hatodik helyről kezdheti majd a fő futamot a Hungaroringen.

Érdekesen alakult a túraautó-vb hungaroringi időmérője, főleg a címvédő Citroën teljesítménye miatt: a franciák ugyan megtartották 80 kilós büntetősúlyukat a magyar versenyhétvégére, de a Volvo kivételével minden vetélytársuk nehezebb lett, ennek ellenére nem sokat mutattak a pénteki és szombati edzéseken. Ezek után a címvédő José María López az első mért körével majdnem fél másodpercet adott a mezőnynek, ugyanakkor csapattársa, Yvan Muller éppen csak, hogy bejutott az időmérő második harmadába a 12. helyen. Ficza Ferenc a többiek idejétől kissé elmaradva az utolsó helyre kvalifikálta magát.

A mezőnyből az eddig is jól menő volvós Thed Björk és ladás Gabriele Tarquini, illetve a gyári hondás Rob Huff kerültek López mögé – Michelisz elrontotta az első mért körét, de másodikra simán jutott tovább nyolcadikként második harmadba.

Még szorosabb lett a második harmad, mert egy mért kör után, amikor kijött kerékcserére Michelisz, csak a 11. volt, vagyis még a fordított rajtrácsos futam első helyéről is lemaradt volna. A végére hiába kapta el remekül saját mért körét, amivel eredetileg a harmadik helyre ugrott fel, a többiek is nagyot javultak, így a hatodik helyével pont lecsúszott a harmadik harmadról, amibe Huff, López, Tiego Monteiro, Tom Coronel és Björk jutottak be. A svéd egy tizeddel volt jobb Michelisznél, ennyin múlt a top 5. Ezzel biztossá vált, hogy a fordított rajtrácsos nyitó futamot Michelisz az ötödik helyről kezdi majd.

A superpole-ban a Citroën és López verhetetlennek bizonyult, a Szlovákia óta 70 kilóval nehezedő Hondák nem tudták felvenni a bajnokkal a versenyt, Huff és Monteiro a 3-4. helyre jöttek be. A másodikra Coronel szúrt be a Chevrolet-val, az ötödik Björk lett, akinek autójában motort cseréltek, így a nyitó versenyt az utolsó helyről kezdi majd.

Ha kérhetem, essen az eső

Maga Michelisz Norbert sem tudott magyarázatot adni az időmérő után arra, hogy miért nem volt sokkal erősebb a Citroën, illetve hogy a 70 kiló ellenére miért nem esett jobban vissza a Honda a magyar pályán, őt is meglepte az eredmény. Mivel vasárnap könnyen lehet, hogy esni fog, felmerült, jelenthet-e ez előnyt a hondásoknak. Michelisz szerint a franciaországi idők alapján talán ők mennek a legjobban esőben, így ha rajta múlna, nem mondana nemet a vasárnapi vizes pályára, mert ez még szorosabbá teheti a versenyt.

A hatodik rajthelye kapcsán pedig – rá jellemző módon – bizakodó, az idénynyitón is hetedik helyről indulva sikerült dobogón végeznie, nem látha okát, miért ne sikerülne ez neki a Hungaroringen a hatodik és ötödik helyekről kezdve is.

Az időmérő első 10 helyezettje

  1. José María López, Citroën
  2. Tom Coronel, Chevrolet
  3. Rob Huff, Honda
  4. Tiago Monteiro, Honda
  5. Thed Björk, Volvo
  6. Michelisz Norbert, Honda
  7. Nicky Catsburg, Lada
  8. Yvan Muller, Citroën
  9. Fredrik Ekblom, Volvo
  10. Mehdi Bennani, Citroën

Újabb szoros csapatidőfutam – a bírói döntésig

A Citroën a MAC3 csapatidőfutamban is a leggyorsabb volt, ám a Honda 174 ezredes hátránya jól mutatja, amit az időmérőben Huff és Monteiro tempója is jelzett, hogy a harmadik versenyhétvégére kapott 70 kiló ellenére a Honda tempója nem romlott annyit a franciákhoz képest. A csapatidőfutamban a Citroën mögött a Honda jött be másodiknak, a harmadik a Lada lett.

Legalábbis az időeredmények alapján, csakhogy a franciáknál Mehdi Bennani, az oroszoknál pedig Hugo Valente pályaelhagyása miatt 30-30 másodperc büntetést kaptak, így végül a Honda nyert, a Citroën lett a második és a Lada a harmadik.