Két versenyről kizárták a WTCC-s Hondákat, Michelisz 33 pontot bukik
További Autó-motor cikkek
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
Hosszas vizsgálat után hozta meg végleges döntését az FIA a WTCC-s Hondák módosított fenéklemeze (haspáncél) kapcsán, az ellenőrök pedig szabálytalannak találták azokat, derült ki az Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtök éjjeli-péntek hajnali határozatából, így a magyarországi és a marokkói versenyhétvégéről is kizárták mind a négy Civicet (a három gyári Hondával Michelisz Norbert, Rob Huff és Tiago Monteiro, illetve a privát kocsival a Zengő Motorsport fiatal pilótája, Ficza Ferenc bukja ezzel két hétvége pontjait).
A Hondák fenéklemeze körüli probléma még a hungaroringi versenyhétvégéig nyúlik vissza, akkor kellett ugyanis a Civiceknek büntetősúllyal versenyezni – a Hondánál ezt viszont nem az eddig megszokott módon, fémlapok formájában tették be az anyósülés helyére, hanem a lehető legtöbb pluszsúlyt beépítették a három részre osztott fenéklemezbe. Ezzel mélyebbre került a kocsi súlypontja, amivel az egyensúlya is javult.
A Hungaroringen először csak vizsgálták ezt a megoldást, majd szabályosnak ítélték, ám Marokkóban újra előkerült a trükkös ötlet, és akkor azt közölte az FIA, hogy mind az április 24-i, mind a május 8-i hétvégék eredményeit ideiglenesnek tekintik a vizsgálat lezárásáig.
„Úgy tűnik, a Honda egy szám alatt többféle súlyú fenéklemezt homologizáltatott, ami az FIA számára elfogadhatatlan. Persze jó kérdés, hogy ez miként történhetett meg, de így van. Közben felmerült, hogy a felhasznált anyaggal is probléma van, illetve a legnagyobb zűr, hogy a testület szerint a pluszsúlyt teljes egészében az autón belül kell elhelyezni” – mondta Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport csapatvezetője a WTCC Blognak.
Ezután jelentették be május 26-án késő este, hogy az 5-ös, 12-es, 17-es és 55-ös rajtszámú kocsik fenéklemezei nem feleltek meg a két versenyhétvégén a homologizációnak, ezért mindkét versenyhétvégéről törlik az eredményeiket. A Zengő Motorsport Facebook-oldalán közölte péntek reggel a hírt, hozzátéve, hogy ők csak vétlen szenvedői a Hondát ért büntetésnek.
A gyári csapat, vagyis a Honda Racing Team JAS egyből fellebbezett a büntetés ellen.
A kizárás leginkább a marokkói hétvége eredményeinek törlése miatt brutális a Honda szempontjából, ott ugyanis a fő versenyen taroltak a dobogón – úgy ráadásul, hogy egyes hírek korábban az FIA rábólintott a fenéklemezes megoldásukra, ezért használták ott is a korábban vizsgált elemeket. Sőt, Németországban is ezeket a padlólemezeket használják tovább, részben azért, mert nincs náluk másmilyen, illetve azért, mert továbbra is úgy tartják, hogy azok megfelelnek a szabályoknak. Valójában csak azt közölte a Hungaroringen az FIA, hogy nem vizsgálják tovább a kérdéses alkatrészeket, azok legalitásáról nem nyilatkoztak.
A Honda csapata ezzel 131 pontot bukik, a legtöbbet Rob Huff, akitől 49 pontot vehetnek el, Tiago Monteirótól 47-et, Michelisz Norberttől 33-at, Ficza Ferenctől pedig első két WTCC-s pontjait. Persze ez a Honda fellebbezésétől függhet majd.
Végleges döntés a pontokról csak a fellebbezés után történhet, de amennyiben valóban elveszik a Honda-versenyzők pontjait, így nézhet ki az összetett négy versenyhétvége után (a három gyári Honda jelenleg a pontverseny 2-4. helyein állnak Monteiro, Huff, Michelisz sorrendben, 124, 98 és 85 ponttal):
- José María López, Citroën - 154 pont
- Mehdi Bennani, Citroën - 99
- Yvan Muller, Citroën - 92
- Tiago Monteiro, Honda - 77
- Nicky Catsburg, Lada - 63
- Michelisz Norbert, Honda - 52
- Tom Chilton, Citroën - 52
- Tom Coronel, Chevrolet - 51
- Rob Huff, Honda - 49
- Gabriele Tarquini, Lada - 49
A WTCC mezőnye jelenleg a szezon legnehezebb hétvégéjét teljesíti a Nürburgring-Nordschleifén, ahol pénteken 12.45-kor kezdődik az időmérő, amit egyből követ a MAC3 csapatidőfutam is, a két verseny pedig szombaton következik majd 11.20-kor és 12.45-kor.