Horrorbalesetet úszott meg Michelisz, 3. és 2. hely a Nordschleifén

518408
2016.05.28. 11:59
A nagy balesetekkel tarkított első futamon a harmadik helyig ugrott előre Michelisz Norbert a Nordschleifén, majd a fő futamon a második helyről indulva a dobogó második fokán ért célba, a szezon eddig legjobb eredményét produkálva. Az összetettben is feljött a két hondás csapattárs nyakára.

Hiába volt csak háromkörös a WTCC-futam, jutott bőven baleset így is a világ egyik legveszélyesebbének tartott pályájára, a Nordschleifére, főleg a legvégére, amikor kezdtek elfogyni a versenyzők gumijai. Sorban Tom Coronel és Thed Björk is jó helyről csúszott ki, előbbi egy durrdefekt miatt, majd a gyári hondás Tiago Monteiro az élen autózva verte oda kőkeményen a kocsiját az utolsó körben.

A portugál mögött ekkor épp a két gyári Citroën, Yvan Muller és José María López ment, ők kis híján bele is szálltak a falba csapódó, majd onnan a pályán keresztbe álló Hondába, óriási szerencse volt, hogy el tudták kerülni az ütközést. Muller ki is esett a láthatóan nagyot csattanó Monteiróval együtt, López viszont futamgyőzelemig ment a baleset megúszása után.

 

A  címvédő mögött Tom Chilton ért be másodiknak, míg harmadiknak Michelisz Norbert, aki hiba nélkül, a többiek kiesése miatt került a dobogóra. Ő és Chilton is nem sokkal a baleset után húzott el Muller és Monteiro kocsijai mellett, nagy szerencséjük volt, hogy elkerülték a két autót, illetve a Monteiro Hondájából kiszakadt, szabadon guruló kereket. A visszajátszáson látszott, hogy a Honda nagyon a levegőbe emelkedett a szalagkorlátnak ütközve, ami alapján nagyobb baj is lehetett volna. A portugált a verseny után kórházba is kellett szállítani további, inkább elővigyázatosságból elvégzett vizsgálatokra.

López kilencediknek indulva nyert, ami jól mutatja, mennyire erős a Citroën a nürburgringi pályán. Ficza Ferenc a 12. helyen hozta be a Zengő Motorsport Civijét.

Az első nordschlefei futam pontszerzői

  1. José María López, Citroën
  2. Tom Chilton, Citroën
  3. Michelisz Norbert, Honda
  4. Rob Huff, Honda
  5. Mehdi Bennani, Citroën
  6. Hugo Valente, Lada
  7. Gabriele Tarquini, Lada
  8. Fredrik Ekblom, Volvo
  9. Nicky Catsburg, Lada
  10. Sabine Schmitz, Chevrolet

A második futamra Monteiro, Coronel és Mullre kocsijai sem készültek el, így utóbbi kettő hiányában Michelisz a negyedik helyett a második helyről indulhatott. Az első métereken egy remek rajttal meg is tudta támadni az élről induló Lópezt, de sokáig nem tudta tartani a jóval erősebb Citroënt.

Az argentinnal nem tudta tartani a tempót, a folytatásban a fő feladat inkább az volt, hogy a privát citroënes Tom Chiltont ne engedje el. Ez jól is ment, sőt, az utolsó körben Lópezre rászólt a csapat, hogy figyeljen a motorra, így a Michelisz, Chilton, Huff hármas felért a címvédő mögé, de López pont olyan tempót diktált, amivel meg tudta tartani az előnyét.

Így az első futamon szerzett harmadik helyet egy másodikkal folytatta Michelisz a Nordschleifén, ezzel mindkét futamon a legjobb hondás volt, és a szezonnyitó francia hétvége után újra dupla dobogót szerzett. Ficza Ferenc a 13. helyen ért célba a zengős Hondával.

Az összetett állása 10 futam után*

  1. José María López, Citroën - 193 pont
  2. Tiago Monteiro, Honda - 124
  3. Rob Huff, Honda - 122
  4. Michelisz Norbert - 120
  5. Behdi Bennani, Citroën - 103
  6. Yvan Muller, Citroën - 83
  7. Tom Chilton, Citroën - 78
  8. Nicky Catsburg, Lada - 62
  9. Tom Coronel, Chevrolet - 44
  10. Gabriele Tarquini, Lada - 44

A dupla futamgyőzelmet arató López mögött a szezon eddigi legjobb hétvégéjét produkálta a harmadik és második hellyel Michelisz, aki az összetettben is sokat javított, hiszen megerősítette negyedik helyét, és négy pontra közelítette meg az összetettben második Monteirót és kettőre a harmadik helyen álló Huffot.

A második nordschleifei futam pontszerzői

  1. José María López, Citroën
  2. Michelisz Norbert, Honda
  3. Tom Chilton, Citroën
  4. Rob Huff, Honda
  5. Behdi Bennani, Citroën
  6. Nicky Cartsburg, Lada
  7. Fredrik Ekblom, Volvo
  8. Thed Björk, Volvo
  9. Gabriele Tarquini, Lada
  10. Hugo Valente, Lada

Az ETCC-s, vagyis az Európa-bajnoki mezőnyben induló Nagy Norbert az első futamon megcsípte a szalagkorlátot, és kiszakadt a bal első kereke, így a Zengő Motorsport pilótája hiába kvalifikált a harmadik helyre a második versenyre, azon el sem tudott indulni.

*A németországi hétvége eredményeit véglegesnek tekinti az FIA, miután egyetlen Hondán sem találtak szabálytalan alkatrészeket annak ellenére, hogy ugyanazokat a típusú padlólemezeket használták, amiért a Nemzetközi Automobil Szövetség kizárta őket a Magyarországon és a Marokkóban rendezett futamokról.