- Sport
- Autó-motor
- wtcc
- túraautó-vb
- michelisz norbert
- katar
- ficza ferenc
- nagy dániel
- zengő motorsport
- honda racing
- időmérő
Gumibálának ment a katari időmérőn Michelisz
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
A vb-bronzért folyó harc miatt különösen fontos volt a katari időmérő, főleg azok után, hogy a csütörtöki első szabadedzést gyengébben kezdő Hondák a második edzésre nagyon sokat gyorsultak. Pont a vb harmadik helyét őrző Tiago Monteiro nyert minimális, 64 ezredes különbséggel Michelisz Norbert előtt, de a top 10-ben zárt a két Zengő-pilóta is.
A pénteki időmérőnek leginkább a középső szakasza volt kulcs: az első, 20 perces szakaszban simán megvolt a továbbjutást jelentő legjobb 12 hely a gyári hondásoknak. A folytatásban viszont 10 perc maradt a 2 percnél is hosszabb Losail versenypályára, vagyis két hibátlan kör fért csak bele mindenkinek.
Az első harmadban egyébként csak ketten, a szokásához híven rettentően gyors José María López (a hétvége első 2 perc alatt idejével), illetve a volvós Thed Björk tudta megelőzni Micheliszt.
Három edzés, három piros zászló
A második harmadra a másik gyári citroënes, a WTCC-től Lópezhez hasonlóan szintén búcsúzó Yvan Muller is összeszedte magát – mért kört csak ők ketten tudtak menni, mielőtt Hugo Valente keréktörés miatti megpördülése miatt megszakították a harmadot. Ekkor 7 ezred volt a két versenyző között a francia javára.
A hétvége harmadik kényszerszünete után Mullernek a felvezető köre után ki kellett kanyarodnia a boxba, így López maradt egyedül, aki három mért körből dolgozhatott. Ez pedig bőven elég volt neki ahhoz, hogy legjobb idővel jusson a superpole-ba. Ide Muller, Björk, Michelisz és Mehdi Bennani csatlakozott hozzá, Rob Huff és Tiago Monteiro viszont csak a 6-7. helyen zárt. A fordított rajtrácsos futam pole-ját Tom Chilton szerezte meg.
Nagy defekt jött a végére
A mezőny közepére beragadt Huffhoz és Monteiróhoz képest úgy is jobban zárt Michelisz, hogy a superpole-os körének legvégén egy defekt majdnem lebontotta a Honda bal elejét. Michelisz a sóderágyban kötött ki, biztos, hogy az 5. helyről indul majd a fő futamon, de addig bőven lesz munka a szerelőknek a kocsiján. Az egyik, a pályát szegélyező gumibálát kapta el kocsijával, emiatt ment szét a gumi és a kocsi bal eleje is.
Az ötödik hellyel már hozott egy pontot Monteirón, a két futamon így 13 pontot kell majd ledolgoznia. A pole-t óriási meglepetésre Bennani szerezte meg, López és Muller is nagyot rontott a pálya utolsó negyedén. Mögüle a volvós Björk, majd a két Citroën, López és Muller indulnak majd, illetve Michelisz ötödikként.
Sétakocsikázással a Citroëné a csapatidőfutam
Az már korábban biztossá vált, hogy a szezon utolsó MAC3-jára a Citroën a három privát kocsiját nevezi a Lada és a Honda ellen. A Honda viszont Michelisz rontása miatt hamar kiszállt a versenyből, az indulókat ugyanis előre le kell adni, és azokon nem lehet módosítani, így a Honda nem tudott kiállni. Ahogy a Lada sem, ők Valente tengelytörése miatt fogytak el, így a franciáknak csak körbe kellett menniük a 10 pontért.
Az első, fordított rajtrácsos futam 19.20-kor, a második, fő futam 20.35-kor indul.